Opel Grandland X dostal poriadny motor a lepšiu výbavu (test)

Nová ponuka výrazne zlepšila výber.

(Zdroj: Peter Kálmán)
Opel Grandland X - prehľad základných parametrov
VerziaUltimate 2,0 CDTI, 177k
Cena od / verzie od (eur)19 090 / 33 390
Spotreba výrobca (WLTP) / v teste (l)6,7 / 7,4
Veľkosť kufra (l)514 / 1 652
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2 675; 4 477; 1 856; 1 609

Hovorí sa, že nemecké autá zvyknú byť príliš tvrdé a francúzske naopak veľmi mäkké. Ešte sa k tomu pridávajú predsudky voči kvalite, ktoré sú v neprospech tých francúzskych. Čo sa však stane, ak dostane kompaktné SUV gény z oboch krajín?

Keď nám Opel pred rokom predstavil svoje najväčšie SUV Grandland X, mali sme trochu zmiešané pocity. Predaj sa vtedy začal len s dvoma motormi a ešte chýbali niektoré prvky výbavy.

Článok pokračuje pod video reklamou

Dnes je už všetko inak a Grandland X si k nám prišiel spraviť reparát v plnej paráde - s dvojlitrovým dieselovým motorom a najvyššou výbavou Ultimate. Zaujímalo nás preto, či za to stojí.

Auto vznikalo v akomsi medziobdobí, keď sa General Motors (GM) rozhodol, že sa zbaví automobilky Opel. Už vtedy išlo o spoluprácu s koncernom PSA Peugeot Citroen, ktorá Opel medzičasom kúpila.

V Grandlande X tak na sklách nájdeme ešte logo GM, ale podvozková platforma EMP2, navigácia či motor PureTech už pochádzajú z Peugeotu 3008.

Kto by však po tomto zistení mávol rukou nad najnovším SUV od Opelu, spravil by veľkú chybu.

Prečítajte si tiež: Prehľad: kompaktné SUV na trhu (Jeseň 2018)

Musíme uznať, že koncern PSA zvolil zaujímavú stratégiu. Keď sa potenciálny zákazník otočí Peugeotu alebo Citroenu chrbtom s odôvodnením, že nechce francúzske auto, ešte stále je šanca, že ho zaujme Opel.

Zatiaľ čo pri Škode Karoq a Seate Ateca je príbuzenský vzťah celkom zreteľný, Grandland X svoje francúzske korene úspešne maskuje. Je navrhnutý tak, aby konzervatívnejším jedincom na ňom nič neprekážalo, zbytočne neexperimentuje s dizajnom a ponúka veľmi dobrú ergonómiu ovládacích prvkov.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5MT8 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5MT8 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Opel


Hlavné správy zo Sme.sk

PREŠOV KORZÁR

Obvineného kanadského profesora sa zastávali aj matky dievčat (fotogaléria)

Mušinka: Tento prípad nie je detská pornografia.

SVET

Vzbúrili sa chudobní aj radikáli. Macrona môžu protesty ohroziť

Protestné hnutie môže pomôcť populistom.

ŠPORT

Vlhová jazdí ako chlapi. Shiffrinová však nerobí chyby

Slovenka skončila opäť druhá.

Neprehliadnite tiež

Podcast Za volantom

Za volantom: Ako sa bude dariť autopriemyslu na Slovensku?

Svoj moderný závod nedávno otvoril Jaguar Land Rover.

Fiat Panda aj Jeep Wrangler v testoch Euro NCAP prepadli

Panda a Punto sú najhoršie hodnotenými autami v histórii testov.