SME

Opel Grandland X dostal poriadny motor a lepšiu výbavu (test)

Nová ponuka výrazne zlepšila výber.

(Zdroj: Peter Kálmán)
Opel Grandland X - prehľad základných parametrov
VerziaUltimate 2,0 CDTI, 177k
Cena od / verzie od (eur)19 090 / 33 390
Spotreba výrobca (WLTP) / v teste (l)6,7 / 7,4
Veľkosť kufra (l)514 / 1 652
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2 675; 4 477; 1 856; 1 609

Hovorí sa, že nemecké autá zvyknú byť príliš tvrdé a francúzske naopak veľmi mäkké. Ešte sa k tomu pridávajú predsudky voči kvalite, ktoré sú v neprospech tých francúzskych. Čo sa však stane, ak dostane kompaktné SUV gény z oboch krajín?

Keď nám Opel pred rokom predstavil svoje najväčšie SUV Grandland X, mali sme trochu zmiešané pocity. Predaj sa vtedy začal len s dvoma motormi a ešte chýbali niektoré prvky výbavy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dnes je už všetko inak a Grandland X si k nám prišiel spraviť reparát v plnej paráde - s dvojlitrovým dieselovým motorom a najvyššou výbavou Ultimate. Zaujímalo nás preto, či za to stojí.

Auto vznikalo v akomsi medziobdobí, keď sa General Motors (GM) rozhodol, že sa zbaví automobilky Opel. Už vtedy išlo o spoluprácu s koncernom PSA Peugeot Citroen, ktorá Opel medzičasom kúpila.

V Grandlande X tak na sklách nájdeme ešte logo GM, ale podvozková platforma EMP2, navigácia či motor PureTech už pochádzajú z Peugeotu 3008.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Kto by však po tomto zistení mávol rukou nad najnovším SUV od Opelu, spravil by veľkú chybu.

Prečítajte si tiež: Prehľad: kompaktné SUV na trhu (Jeseň 2018) Čítajte 

Musíme uznať, že koncern PSA zvolil zaujímavú stratégiu. Keď sa potenciálny zákazník otočí Peugeotu alebo Citroenu chrbtom s odôvodnením, že nechce francúzske auto, ešte stále je šanca, že ho zaujme Opel.

Zatiaľ čo pri Škode Karoq a Seate Ateca je príbuzenský vzťah celkom zreteľný, Grandland X svoje francúzske korene úspešne maskuje. Je navrhnutý tak, aby konzervatívnejším jedincom na ňom nič neprekážalo, zbytočne neexperimentuje s dizajnom a ponúka veľmi dobrú ergonómiu ovládacích prvkov.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom G5MT8 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťZatvoriť reklamu