Opel Grandland X - prehľad základných parametrov | |
Verzia | Ultimate 2,0 CDTI, 177k |
Cena od / verzie od (eur) | 19 090 / 33 390 |
Spotreba výrobca (WLTP) / v teste (l) | 6,7 / 7,4 |
Veľkosť kufra (l) | 514 / 1 652 |
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm) | 2 675; 4 477; 1 856; 1 609 |
Hovorí sa, že nemecké autá zvyknú byť príliš tvrdé a francúzske naopak veľmi mäkké. Ešte sa k tomu pridávajú predsudky voči kvalite, ktoré sú v neprospech tých francúzskych. Čo sa však stane, ak dostane kompaktné SUV gény z oboch krajín?
Keď nám Opel pred rokom predstavil svoje najväčšie SUV Grandland X, mali sme trochu zmiešané pocity. Predaj sa vtedy začal len s dvoma motormi a ešte chýbali niektoré prvky výbavy.
Dnes je už všetko inak a Grandland X si k nám prišiel spraviť reparát v plnej paráde - s dvojlitrovým dieselovým motorom a najvyššou výbavou Ultimate. Zaujímalo nás preto, či za to stojí.
Auto vznikalo v akomsi medziobdobí, keď sa General Motors (GM) rozhodol, že sa zbaví automobilky Opel. Už vtedy išlo o spoluprácu s koncernom PSA Peugeot Citroen, ktorá Opel medzičasom kúpila.
V Grandlande X tak na sklách nájdeme ešte logo GM, ale podvozková platforma EMP2, navigácia či motor PureTech už pochádzajú z Peugeotu 3008.
Kto by však po tomto zistení mávol rukou nad najnovším SUV od Opelu, spravil by veľkú chybu.

Musíme uznať, že koncern PSA zvolil zaujímavú stratégiu. Keď sa potenciálny zákazník otočí Peugeotu alebo Citroenu chrbtom s odôvodnením, že nechce francúzske auto, ešte stále je šanca, že ho zaujme Opel.
Zatiaľ čo pri Škode Karoq a Seate Ateca je príbuzenský vzťah celkom zreteľný, Grandland X svoje francúzske korene úspešne maskuje. Je navrhnutý tak, aby konzervatívnejším jedincom na ňom nič neprekážalo, zbytočne neexperimentuje s dizajnom a ponúka veľmi dobrú ergonómiu ovládacích prvkov.