SME
Streda, 5. október, 2022 | Meniny má Viera

Škoda Fabia Monte Carlo je mestské auto s dušou rebela (test)

Litrový trojvalec dokáže Fabiu rozhýbať.

Škoda Fabia Monte Carlo (Zdroj: Daniel Balucha)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Škoda Fabia 1,0 TSI Monte Carlo - prehľad základných parametrov
Cena od / verzia od (eur)9 700 / 13 290
Spotreba výrobca / test (l)4,6 / 6,4
Objem batožinového priestoru (l)330
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2 470, 3 997, 1 732, 1 467

V uplynulých mesiacoch k nám na redakčný test prišlo niekoľko pekne ostrých áut. Viaceré síce o triedu väčšie a neporovnateľne rýchlejšie ako Škoda Fabia Monte Carlo, no pocit pri prvom pohľade zostal rovnaký. Aj u Fabie sme sa už nevedeli dočkať prvých zákrut.

Najskôr si ale predstavme novinky, ktoré má na svedomí nedávny facelift. Tých napokon nie je mnoho. Zmenila sa predná maska a svetlomety, pribudlo niekoľko asistentov, zopár detailov v interiéri a nové sú aj zadné svetlá či nárazník. Za zmienku ešte stojí, že litrový trojvalec TSI je po facelifte obohatený o filter pevných častíc.

Po novom môžete mať športovú Škodu Fabia vo verzii Monte Carlo iba s trojicou benzínových trojvalcov s objemom jeden liter. Najslabší je bez turba, ten Škoda označuje skratkou MPI a dosahuje výkon 75 koní. Z dvojice oturbených motorov TSI, má slabší 95 a silnejší 110 konských síl.

Práve najsilnejší z ponuky motorov poháňal aj nami testovaný kus. Na prvé počutie sa môže zdať, že takýto agregát nemôže byť príliš agilný a do športovo ladeného auta sa nehodí, ale je to naozaj tak?

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Škoda Fabia 1.0 TSI zmení váš pohľad na trojvalce (test) Čítajte 

Tvári sa drsne

Škoda Fabia tretej generácie je sama o sebe pekné auto. Česká automobilka jej nedávnym miernym faceliftom vôbec neuškodila.

Naopak, drobné zmeny druhý najmenší model značky ešte viac skrášlili. Dovolíme si tvrdiť, že verzia Monte Carlo s červenou metalízou, čiernou strechou i diskami kolies je čo sa atraktivity týka zo všetkých najpríťažlivejšia.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Peugeot 5008

Facelift cenovej politike veľmi nepomohol.


4. okt
BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


1. okt
Subaru Crosstrek

Konštrukčne nejde o úplne nový model.


30. sep
Renault Megane E-Tech

Fanúšikov elektromobilov môže odradiť len cena.


29. sep
SkryťZatvoriť reklamu