Škoda Fabia Monte Carlo je mestské auto s dušou rebela (test)

Litrový trojvalec dokáže Fabiu rozhýbať.

Škoda Fabia Monte Carlo (Zdroj: Daniel Balucha)

Škoda Fabia 1,0 TSI Monte Carlo - prehľad základných parametrov
Cena od / verzia od (eur)9 700 / 13 290
Spotreba výrobca / test (l)4,6 / 6,4
Objem batožinového priestoru (l)330
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2 470, 3 997, 1 732, 1 467

V uplynulých mesiacoch k nám na redakčný test prišlo niekoľko pekne ostrých áut. Viaceré síce o triedu väčšie a neporovnateľne rýchlejšie ako Škoda Fabia Monte Carlo, no pocit pri prvom pohľade zostal rovnaký. Aj u Fabie sme sa už nevedeli dočkať prvých zákrut.

Najskôr si ale predstavme novinky, ktoré má na svedomí nedávny facelift. Tých napokon nie je mnoho. Zmenila sa predná maska a svetlomety, pribudlo niekoľko asistentov, zopár detailov v interiéri a nové sú aj zadné svetlá či nárazník. Za zmienku ešte stojí, že litrový trojvalec TSI je po facelifte obohatený o filter pevných častíc.

Článok pokračuje pod video reklamou

Po novom môžete mať športovú Škodu Fabia vo verzii Monte Carlo iba s trojicou benzínových trojvalcov s objemom jeden liter. Najslabší je bez turba, ten Škoda označuje skratkou MPI a dosahuje výkon 75 koní. Z dvojice oturbených motorov TSI, má slabší 95 a silnejší 110 konských síl.

Práve najsilnejší z ponuky motorov poháňal aj nami testovaný kus. Na prvé počutie sa môže zdať, že takýto agregát nemôže byť príliš agilný a do športovo ladeného auta sa nehodí, ale je to naozaj tak?

Prečítajte si tiež: Škoda Fabia 1.0 TSI zmení váš pohľad na trojvalce (test)

Tvári sa drsne

Škoda Fabia tretej generácie je sama o sebe pekné auto. Česká automobilka jej nedávnym miernym faceliftom vôbec neuškodila.

Naopak, drobné zmeny druhý najmenší model značky ešte viac skrášlili. Dovolíme si tvrdiť, že verzia Monte Carlo s červenou metalízou, čiernou strechou i diskami kolies je čo sa atraktivity týka zo všetkých najpríťažlivejšia.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5MYX na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5MYX na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Škoda Fabia


Článok je zaradený aj do ďalších tém Škoda

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Lubyová dáva ruky preč od lukratívneho hotela, ktorý zhorel

Intenda sa sporí o Hotel Junior v Jasnej.

Stĺpček šéfredaktorky

Robert Fico je v rozklade

Ako do Ficovej mafiánskej scény zapadajú policajné orgány?

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.
Podcast Za volantom

Za volantom: Áut na letiskách pribúda, zaparkuje ich robot

Letiská riešia príliš veľa pasažierov.

Podcast Za volantom o autách a doprave.

Cupra odhaľuje prvý model, ktorý nie je preznačkovaným Seatom

Má technológiu výkonného plug-in hybridu.

Cupra Formentor

Pokuty na Slovensku: Na ktoré priestupky si vodiči musia dávať pozor?

Ak nafúkate nad jedno promile, hrozí už ročné väzenie.

Kia Ceed príde ako štýlový crossover už na jeseň

V ponuke bude aj plug-in hybridná verzia.