SME
Nedeľa, 1. október, 2023 | Meniny má Arnold
reklama

Škoda Fabia Monte Carlo je mestské auto s dušou rebela (test)

Litrový trojvalec dokáže Fabiu rozhýbať.

Škoda Fabia Monte Carlo (Zdroj: Daniel Balucha)
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Škoda Fabia 1,0 TSI Monte Carlo - prehľad základných parametrov
Cena od / verzia od (eur)9 700 / 13 290
Spotreba výrobca / test (l)4,6 / 6,4
Objem batožinového priestoru (l)330
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2 470, 3 997, 1 732, 1 467

V uplynulých mesiacoch k nám na redakčný test prišlo niekoľko pekne ostrých áut. Viaceré síce o triedu väčšie a neporovnateľne rýchlejšie ako Škoda Fabia Monte Carlo, no pocit pri prvom pohľade zostal rovnaký. Aj u Fabie sme sa už nevedeli dočkať prvých zákrut.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najskôr si ale predstavme novinky, ktoré má na svedomí nedávny facelift. Tých napokon nie je mnoho. Zmenila sa predná maska a svetlomety, pribudlo niekoľko asistentov, zopár detailov v interiéri a nové sú aj zadné svetlá či nárazník. Za zmienku ešte stojí, že litrový trojvalec TSI je po facelifte obohatený o filter pevných častíc.

Po novom môžete mať športovú Škodu Fabia vo verzii Monte Carlo iba s trojicou benzínových trojvalcov s objemom jeden liter. Najslabší je bez turba, ten Škoda označuje skratkou MPI a dosahuje výkon 75 koní. Z dvojice oturbených motorov TSI, má slabší 95 a silnejší 110 konských síl.

Práve najsilnejší z ponuky motorov poháňal aj nami testovaný kus. Na prvé počutie sa môže zdať, že takýto agregát nemôže byť príliš agilný a do športovo ladeného auta sa nehodí, ale je to naozaj tak?

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
Prečítajte si tiež: Škoda Fabia 1.0 TSI zmení váš pohľad na trojvalce (test) Čítajte 

Tvári sa drsne

Škoda Fabia tretej generácie je sama o sebe pekné auto. Česká automobilka jej nedávnym miernym faceliftom vôbec neuškodila.

Naopak, drobné zmeny druhý najmenší model značky ešte viac skrášlili. Dovolíme si tvrdiť, že verzia Monte Carlo s červenou metalízou, čiernou strechou i diskami kolies je čo sa atraktivity týka zo všetkých najpríťažlivejšia.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Robert Fico.

Republika, Sme rodina aj Demokrati sú mimo.


28m
Sledujeme výsledky parlamentných volieb 2023 minútu po minúte

Volebná účasť dosiahla 68,51 percenta.


a 8 ďalší 4 h
Šéfredaktorka denníka SME Beata Balogová.

Šírenie strachu mu nakoniec prinieslo víťazstvo.


3 h
Peter Tkačenko

Teraz je to na občanoch.


1 h

Neprehliadnite tiež

Ineos Grenadier

Priplatiť sa dá prakticky za čokoľvek.


28. sep
Ilustračné foto.

Autá od októbra môžu stáť už len na vyznačených miestach.


a 1 ďalší 27. sep
Ilustračné foto.

Návrh pre Euro 7 prešiel výrazným kompromisom.


26. sep
Mercedes B250 e

Prednosťou je rýchle nabíjanie aj veľký dojazd.


26. sep
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu