Sieť belgických supermarketov ponúka od stredy autá
Brusel 22. januára (TASR) - Kupujúci v niekoľkých belgických
supermarketoch si budú môcť od stredy 23. januára na účte z pokladne
prečítať: mlieko, ...
TASR
Tlačová agentúra
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
Brusel 22. januára (TASR) - Kupujúci v niekoľkých belgických supermarketoch si budú môcť od stredy 23. januára na účte z pokladne prečítať: mlieko, chlieb, dve kilá pomarančov a jedno Alfa Romeo. Obchodná sieť Colruyt, špecialista na "najlepšie ceny" potravín, totiž prichádza s experimentom.
V spolupráci so spoločnosťou Cardoen zaoberajúcou sa predajom automobilov ponúkne svojim zákazníkom tri modely áut - Alfa Romeo 156, Ford Fiesta a Daewoo Tacuma. Ich ceny by mali byť o 22 až 25 percent nižšie ako u bežných predajcov. Experiment však potrvá len do 5. februára v 20 supermarketoch Colruyt a k dispozícii bude iba 150 vozidiel.
V skutočnosti však nebude autá predávať supermarket Colruyt. Ten vo svojich predajniach vystaví spomínané modely a zákazník si bude môcť voz objednať pri pokladni za 50 eúr. "Chceme dať našim zákazníkom šancu kúpiť si za výnimočne výhodných podmienok nové auto," vysvetľuje obchodný riaditeľ spoločnosti Colruyt Jean-Pierre Roelands.
Po zaplatení rezervačného poplatku 50 eúr bude musieť klient navštíviť jednu z predajní Cardoen, kde si vybrané vozidlo vyskúša a ak nebude spokojný, poplatok mu vrátime. Ak spokojný bude, zaplatí priamo u Cardoen, dodáva Roelands. Podľa jeho slov chce spoločnosť otestovať trh a v prípade záujmu vytvorí s firmou Cardoen partnerstvo.
Experiment signalizuje blížiacu sa zmenu pravidiel predaja automobilov v Európskej únii. Už na konci septembra vyprší platnosť terajšieho systému, podľa ktorého môžu automobily predávať iba vybraní distribútori, ktorí sa navyše musia špecializovať na jednu značku a pokrývať len vymedzenú časť trhu.
Európska komisia predloží začiatkom februára návrh nových pravidiel, ktorý by mal priniesť väčšiu otvorenosť trhu, umožniť predaj automobilov napríklad aj v supermarketoch a v konečnom dôsledku priniesť v záujme spotrebiteľov zníženie ich cien.