SME
Piatok, 24. marec, 2023 | Meniny má Gabriel
reklama

Honda Civic 3D 1,6 ES – pre mladších a športovo založených

Po štvordverovom sedane z konca roku 2000 a päťdverovom hatchbacku približne o pol roka neskôr v závere minulého roka k nám prišiel ďalší nový člen rodiny Honda Civic – trojdverový hatchback



. Ide o už siedmu generáciu auta, ktorého výroba sa začala pred 29 rokmi. Aj u trojdverového Civica je už na prvý pohľad jasné, že s predchádzajúcim modelom nemá nič spoločné. U prvých dvoch vymenila Honda tvár športového strihu za výraz solídneho rodinného automobilu, trojdverová verzia je však iná. Oproti nim vyzerá dynamickejšie a zrejme bude vyhovovať mladším a športovo založeným motoristom



Aj na trojdverovej verzii Civica konštruktéri dokázali, ako možno na menšom priestore vytvoriť vo vnútri dosť miesta. Oproti predchodcovi je kratší o 50 mm, má menší rázvor o 45 mm, je však vyšší o 65 mm. Prejavilo sa to zväčšením priestoru nad hlavami cestujúcich na predných sedadlách. Aj zadné sedadlá poskytujú dostatok priestoru, menej však nad hlavami vyšších cestujúcich, viac v oblasti kolien. Vonkajší vzhľad trojdverového Civica má veľmi vyvážené línie. Jeho predná časť je charakteristická krátkym previsom, podobne ako sedan a päťdverový hatchback. Interiér je koncipovaný v duchu súčasných Civicov. Je v ňom dostatok priestoru pre posádku, je z neho dobrý výhľad, má dostatok odkladacích priestorov, je komfortný i bezpečný a nechýba mu kvalitu materiálov a dielenského spracovania.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rozmerné doširoka sa otvárajúce dvere umožňujú lepší prístup k predným sedadlám a relatívne dobrý aj k zadným.
Radiaca páka na prístrojovej doske pôsobí síce dosť nezvyčajne, podobne ako v päťdverovej verzii, je však bližšie k volantu a vodič má z takéhoto radenia  športovejší pocit. Batožinový priestor je vďaka rozmerným tretím dverám dobre prístupný, s objemom 315 litrov patrí však skôr k tým menším v triede. Zväčšiť ho možno sklopením delených zadných operadiel. Pocit z tohto zväčšenia umocní úplne rovná podlaha.

Civic 3D má skvelé motory - jeden s objemom 1,4 l a druhý s objemom 1,6 l. A tradične precízne vyladený podvozok. Testovaný automobil mal pod kapotou silnejší z dvoch spomínaných -  tisícšesťstovku s premenlivým časovaním ventilov VTEC II s výkonom 110 k. V jazde sa prejavuje ako pravý športovec. Najvyšší krútiaci moment je k dispozícii pri 4300 otáčkach, ale už od 3000 otáčok je veľmi dobrý a od 4000 až po maximál je ostrý ako britva. A spotreba? Pri športovej jazde to nebude 6,6 l/100 km, ako je kombinovaná spotreba udávaná výrobcom. Okrem toho hluk vytáčaného motora, inak športový a uchu lahodiaci, dosť preniká do interiéru. Neruší, len dáva o sebe vedieť a vyvoláva vo vodičovi pocit športovej jazdy a dokonalého zážitku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Civic 3D má už v štandardnej výbave štyri airbagy, elektronicky riadenú klimatizáciu, elektrické ovládanie okien, autorádio s CD prehrávačom, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, elektrické ovládanie a vyhrievanie vonkajších zrkadiel, alarm, disky kolies z ľahkých zliatin, ABS doplnený o rozdeľovač brzdného tlaku, vypínateľný ASR a ďalšie.

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Honda Civic 1,6 VTEC 3D ES

Motor
Vpredu naprieč uložený kvapalinou chladený zážihový štvorvalec. Zdvihový objem 1590 cm3, vŕtanie a zdvih 75,0/90,0 mm. Kompresný pomer 10,4:1. Najväčší výkon 81 kW/110 k pri otáčkach 5600 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 152 Nm pri otáčkach 4300 min.-1. Štyri ventily na valec, ventilový rozvod SOHC VTEC, poháňaný ozubeným remeňom. Blok motora a hlava valcov z hliníkovej  zliatiny. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom. Elektronicky riadené viacbodové vstrekovanie paliva.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies. Jednokotúčová suchá spojka. Päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne  3,142 – 1,869 – 1,241 - 0,969 – 0,805, R – 3,230. Stály prevod hnanej nápravy 4,411.

Podvozok
Bezrámová konštrukcia, vpredu pomocný rám. Všetky kolesá nezávisle zavesené, vpredu na spodných trojuholníkových ramenách a vzperách McPherson, vzadu dvojité lichobežníkové ramená. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu kotúčové s vnútorným chladením, vzadu bubnové, ABS a EBV. Parkovacia brzda ručná s pôsobením na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s elektrickým posilňovačom. Pneumatiky 195/60 R 15.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4140/1695/1440 mm, rázvor náprav 2575 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1472/1490 mm. Svetlá výška 150,5 mm. Pohotovostná hmotnosť 1192 kg. Objem batožinového priestoru 315/640 dm³. Objem palivovej nádrže 50 l.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 187 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 9,9 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 8,6/5,5/6,6 l/100 km.

Karoséria
Samonosná oceľová, trojdverový päťmiestny hatchback.

Cena: 673 000 Sk

Namerané hodnoty
Akcelerácia 0 – 100 km/h 9,9 s
Zrýchľovanie
60 – 100 km/h (III/IV) – 6,3/8,1 s 
80 – 120 km/h (IV/V) –  8,2/12,3 s
Max.  rýchlosť 185 km/h
Spotreba počas testu 7,8 l/100 km

Porovnanie s automobilmi rovnakej triedy:

Fiat Stilo 1,6 16V Active
Zdvih. objem 1596 cm³
Výkon 76 kW/103 k
Krút. mom. 145/4000 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 10,5 s
Max. rých. 185 km/h
Spotreba mesto 10,1 l/100 km
mimo mesta 5,7 l/100 km
kombinovaná 7,3 l/100 km
Cena 545 000 Sk                                   

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ford Focus 1,6 Trend
Zdvih. objem 1596 cm³
Výkon 74 kW/101 k
Krút. mom. 145/4000 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 10,9 s
Max. rých. 185 km/h
Spotreba mesto 9,4 l/100 km
mimo mesta 5,4 l/100 km
kombinovaná 6,8 l/100 km
Cena 628 800 Sk                                   

Toyota Corrolla 1,6 VVT-i Sol
Zdvih. objem 1598 cm³
Výkon 81 kW/110 k
Krút. mom. 150/4800 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 10,2 s
Max. rých. 190 km/h
Spotreba mesto 9,0 l/100 km
mimo mesta 5,9 l/100 km
kombinovaná 7,0 l/100 km
Cena 719 900 Sk

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. Chcete bývať za 1,49% ?
  3. Ako sa vás dotknú nasledujúce mesiace? Predpovedajú traja odborníci
  4. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve
  5. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá
  6. Prvá banka spustila pravidelné investovanie do ETF fondov
  7. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  8. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  1. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve
  2. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá
  3. Marec, poberaj sa, starec - do dôchodku na úrovni
  4. Už 110 rokov súčasťou každej domácnosti. ALPA oslavuje jubileum
  5. Lekárka z Ameriky: Kvalita medicíny v Šaci na mňa zapôsobila
  6. Výšku finančných darov zvolili zákazníci Tesca vo Zvolene
  7. Najväčší súboj obnovených pamiatok prebieha online
  8. KOSIT i v tomto roku podporí upratovanie v Košiciach
  1. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 8 180
  2. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach 7 039
  3. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 4 638
  4. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 3 910
  5. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 2 991
  6. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 2 707
  7. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami 2 541
  8. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá 2 439
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

V kauze vraždy Daniela Tupého obvili advokáta Adama Puškára.

Petržalský súd bude rozhodovať o väzbe v nedeľu.


1 h

Sulík na mňa písal hanopisy.


a 1 ďalší 2 h
Nataša Holinová

Našťastie prokuratúra nechala o väzobnom stíhaní Puškára rozhodnúť súd.


57m
Spomienka na zavraždeného študenta Daniela Tupého pri pamätníku na nábreží Dunaja v Bratislave.

Mohli po takmer 18 rokoch použiť údaje o lokalizácii mobilov?


9 h

Neprehliadnite tiež

Nabíjanie na odpočívadle Čaradice. Ilustračné foto.

Cena stúpla najmä na verejných nabíjačkách.


23. mar
Renault Espace prvej generácie vyrobený v roku 1990 a piatej generácie z roku 2020.

Založil európsky segment MPV, dnes sa s ním lúčime.


Oliver Varchol 23. mar
Ford Explorer

Čoskoro sa vydá na cestu okolo sveta.


21. mar
Kia Niro HEV

Okrem dizajnu je už zaujímavejšia aj spotreba.


21. mar
reklama

Blogy SME

  1. Olívia Lacenová: Volkswagen mieri s e-autami do Kanady
  2. Martin Sukupčák: Martin Klus - please shut up
  3. Štefan Vidlár: Za čárú, za rubježom, za plotem...
  4. Irena Šimuneková: Trebichava - Kňaží stôl - Bradlo
  5. Miroslav Ferkl: Hrozby voľby ZLA!
  6. Rudolfa Vallová: Ficove rožky nie sú Sulíkové rožky
  7. Ľubomír Čižmár: Bechterevova choroba: Príznaky, príčiny a liečba
  8. Anna Miľanová: Dav a demokracia...
  1. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 8 869
  2. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 6 603
  3. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 3 472
  4. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 3 307
  5. Michal Porubän: Desatoro Maroša Žilinku 3 140
  6. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov 3 003
  7. Ján Valchár: Gáaga! Gáaga! (plus ruský útok na Avdijivku) 2 999
  8. Rastislav Puchala: Ohavnosť spustošenia 2 937
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu