SME

Honda Civic 3D 1,6 ES – pre mladších a športovo založených

Po štvordverovom sedane z konca roku 2000 a päťdverovom hatchbacku približne o pol roka neskôr v závere minulého roka k nám prišiel ďalší nový člen rodiny Honda Civic – trojdverový hatchback



. Ide o už siedmu generáciu auta, ktorého výroba sa začala pred 29 rokmi. Aj u trojdverového Civica je už na prvý pohľad jasné, že s predchádzajúcim modelom nemá nič spoločné. U prvých dvoch vymenila Honda tvár športového strihu za výraz solídneho rodinného automobilu, trojdverová verzia je však iná. Oproti nim vyzerá dynamickejšie a zrejme bude vyhovovať mladším a športovo založeným motoristom

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou



Aj na trojdverovej verzii Civica konštruktéri dokázali, ako možno na menšom priestore vytvoriť vo vnútri dosť miesta. Oproti predchodcovi je kratší o 50 mm, má menší rázvor o 45 mm, je však vyšší o 65 mm. Prejavilo sa to zväčšením priestoru nad hlavami cestujúcich na predných sedadlách. Aj zadné sedadlá poskytujú dostatok priestoru, menej však nad hlavami vyšších cestujúcich, viac v oblasti kolien. Vonkajší vzhľad trojdverového Civica má veľmi vyvážené línie. Jeho predná časť je charakteristická krátkym previsom, podobne ako sedan a päťdverový hatchback. Interiér je koncipovaný v duchu súčasných Civicov. Je v ňom dostatok priestoru pre posádku, je z neho dobrý výhľad, má dostatok odkladacích priestorov, je komfortný i bezpečný a nechýba mu kvalitu materiálov a dielenského spracovania.

SkryťVypnúť reklamu

Rozmerné doširoka sa otvárajúce dvere umožňujú lepší prístup k predným sedadlám a relatívne dobrý aj k zadným.
Radiaca páka na prístrojovej doske pôsobí síce dosť nezvyčajne, podobne ako v päťdverovej verzii, je však bližšie k volantu a vodič má z takéhoto radenia  športovejší pocit. Batožinový priestor je vďaka rozmerným tretím dverám dobre prístupný, s objemom 315 litrov patrí však skôr k tým menším v triede. Zväčšiť ho možno sklopením delených zadných operadiel. Pocit z tohto zväčšenia umocní úplne rovná podlaha.

Civic 3D má skvelé motory - jeden s objemom 1,4 l a druhý s objemom 1,6 l. A tradične precízne vyladený podvozok. Testovaný automobil mal pod kapotou silnejší z dvoch spomínaných -  tisícšesťstovku s premenlivým časovaním ventilov VTEC II s výkonom 110 k. V jazde sa prejavuje ako pravý športovec. Najvyšší krútiaci moment je k dispozícii pri 4300 otáčkach, ale už od 3000 otáčok je veľmi dobrý a od 4000 až po maximál je ostrý ako britva. A spotreba? Pri športovej jazde to nebude 6,6 l/100 km, ako je kombinovaná spotreba udávaná výrobcom. Okrem toho hluk vytáčaného motora, inak športový a uchu lahodiaci, dosť preniká do interiéru. Neruší, len dáva o sebe vedieť a vyvoláva vo vodičovi pocit športovej jazdy a dokonalého zážitku.

SkryťVypnúť reklamu

Civic 3D má už v štandardnej výbave štyri airbagy, elektronicky riadenú klimatizáciu, elektrické ovládanie okien, autorádio s CD prehrávačom, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, elektrické ovládanie a vyhrievanie vonkajších zrkadiel, alarm, disky kolies z ľahkých zliatin, ABS doplnený o rozdeľovač brzdného tlaku, vypínateľný ASR a ďalšie.

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Honda Civic 1,6 VTEC 3D ES

Motor
Vpredu naprieč uložený kvapalinou chladený zážihový štvorvalec. Zdvihový objem 1590 cm3, vŕtanie a zdvih 75,0/90,0 mm. Kompresný pomer 10,4:1. Najväčší výkon 81 kW/110 k pri otáčkach 5600 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 152 Nm pri otáčkach 4300 min.-1. Štyri ventily na valec, ventilový rozvod SOHC VTEC, poháňaný ozubeným remeňom. Blok motora a hlava valcov z hliníkovej  zliatiny. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom. Elektronicky riadené viacbodové vstrekovanie paliva.

SkryťVypnúť reklamu

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies. Jednokotúčová suchá spojka. Päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne  3,142 – 1,869 – 1,241 - 0,969 – 0,805, R – 3,230. Stály prevod hnanej nápravy 4,411.

Podvozok
Bezrámová konštrukcia, vpredu pomocný rám. Všetky kolesá nezávisle zavesené, vpredu na spodných trojuholníkových ramenách a vzperách McPherson, vzadu dvojité lichobežníkové ramená. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu kotúčové s vnútorným chladením, vzadu bubnové, ABS a EBV. Parkovacia brzda ručná s pôsobením na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s elektrickým posilňovačom. Pneumatiky 195/60 R 15.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4140/1695/1440 mm, rázvor náprav 2575 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1472/1490 mm. Svetlá výška 150,5 mm. Pohotovostná hmotnosť 1192 kg. Objem batožinového priestoru 315/640 dm³. Objem palivovej nádrže 50 l.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 187 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 9,9 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 8,6/5,5/6,6 l/100 km.

Karoséria
Samonosná oceľová, trojdverový päťmiestny hatchback.

Cena: 673 000 Sk

Namerané hodnoty
Akcelerácia 0 – 100 km/h 9,9 s
Zrýchľovanie
60 – 100 km/h (III/IV) – 6,3/8,1 s 
80 – 120 km/h (IV/V) –  8,2/12,3 s
Max.  rýchlosť 185 km/h
Spotreba počas testu 7,8 l/100 km

Porovnanie s automobilmi rovnakej triedy:

Fiat Stilo 1,6 16V Active
Zdvih. objem 1596 cm³
Výkon 76 kW/103 k
Krút. mom. 145/4000 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 10,5 s
Max. rých. 185 km/h
Spotreba mesto 10,1 l/100 km
mimo mesta 5,7 l/100 km
kombinovaná 7,3 l/100 km
Cena 545 000 Sk                                   

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ford Focus 1,6 Trend
Zdvih. objem 1596 cm³
Výkon 74 kW/101 k
Krút. mom. 145/4000 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 10,9 s
Max. rých. 185 km/h
Spotreba mesto 9,4 l/100 km
mimo mesta 5,4 l/100 km
kombinovaná 6,8 l/100 km
Cena 628 800 Sk                                   

Toyota Corrolla 1,6 VVT-i Sol
Zdvih. objem 1598 cm³
Výkon 81 kW/110 k
Krút. mom. 150/4800 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 10,2 s
Max. rých. 190 km/h
Spotreba mesto 9,0 l/100 km
mimo mesta 5,9 l/100 km
kombinovaná 7,0 l/100 km
Cena 719 900 Sk

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Autor: gold

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  8. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  1. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  6. Kam smerujú peniaze bohatých?
  7. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 506
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 6 509
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 081
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 170
  5. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 600
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 475
  7. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 313
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 2 264
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťZatvoriť reklamu