SME
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

Kupujeme ojazdené auto: VOLVO S40/V40

Ako nástupca modelového radu 400 zaujalo Volvo S40/V40 v roku 1996 popredné miesto v ponukovej palete tejto automobilky. Výrobná linka v závode v Borne ho spája s japonskou Mitsubishi


. Jej Carisma stojí na rovnakom podvozku, spoločnú majú automatickú prevodovku a pod kapotami oboch automobilov možno nájsť zhodu v podobe dvoch motorov (1,8 GDI a turbodiesel). Zaoblený dizajn limuzíny (S) a kombi (V) pomohol najmenšiemu Volvu získať nových zákazníkov a zároveň nestratiť starých, čím upevnil jeho pozíciu v konkurencii modelov strednej triedy. Častejšie poruchy zvyčajne patria do éry začiatkov výroby.

Prvé exempláre skutočne sprevádzali problémy, riešenie však na seba nenechalo dlho čakať. Modely vyrobené od januára 1997 sú tichšie, majú prepracovanejší podvozok a brzdovú sústavu. Zároveň pribudli aj ďalšie pohonné jednotky. Vytknúť možno krátku životnosť štartéra, citlivú prevodovku, pasažierom môžu prekážať nie príliš pohodlné sedadlá a situáciu neuľahčuje ani málo komfortné pruženie. Karoséria a výbava dosahuje u Volva tradične solídnu úroveň. S40/V40 nezaprie svoj pôvod. Neodmysliteľne k nemu patrí individualita, spoľahlivosť, funkčnosť, bezproblémové jazdné vlastnosti a dostatok priestoru. Neoceniteľná je aj bohatá bezpečnostná výbava a všetkých majiteľov poteší dlhá životnosť.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu


Plusy a mínusy

+
priestranný interiér
variabilný batožinový priestor
funkčnosť
jazdné vlastnosti
integrovaná detská sedačka
bohatá sériová výbava
bohatá bezpečnostná výbava

-
málo komfortné pruženie
aerodynamický hluk
chúlostivé radenie
brzdová sústava

Odporúčané druhy motorov
1,8 l štvorvalcový s výkonom 115 k. Spotreba 9,5 l/100 km.
2,0 l turbomotor s výkonom 160 k. Silný, menej kultivovaný. Spotreba 10,5 l/100 km.
1,9 l turbodiesel s výkonom 90 k. Bez priameho vstrekovania, výkonný, menej kultivovaný chod. Spotreba 8 l/100 km.

Ceny
ojazdených automobilov Volvo S40 zodpovedajú základnému modelu so základnou výbavou, môžu sa však podľa motora, výbavy a príplatkov líšiť
R. v. 2001 - 713 400 Sk         
R. v. 2000 - 595 300 Sk
R. v. 1999 - 487 900  Sk
R. v. 1998 - 402 600 Sk
R. v. 1997 - 334 400 Sk
R. v. 1996 - 277 100 Sk

Skryť Vypnúť reklamu

Uvedené ceny platia pre model so základným motorom a výbavou, stavom primeraným veku a počtom najazdených kilometrov zodpovedajúcim triede automobilov. Ceny sú platné za predpokladu, že automobil nie je po havárii, absolvoval všetky predpísané prehliadky, má kompletnú servisnú knižku a bol zakúpený u autorizovaného predajcu značky. Cenu možno zvýšiť o príplatkovú výbavu, ktorej hodnotu však tiež treba amortizovať.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  2. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  3. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  4. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  8. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  9. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  10. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 229
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 369
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 18 128
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 716
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 570
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 476
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 13 454
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 494
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 275
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 080
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.
Ilustračné foto.
Píše Juraj Buzalka

S tyčinkou v nose tvoríme históriu

Politické spoločenstvo sa deje prostredníctvom rituálov.

Ilustračné foto.
Leonardo DiCaprio

Neprehliadnite tiež

Suzuki Ignis vie potešiť najmä nízkou spotrebou (test)

Aj s priestorom hospodári ako máloktoré iné auto.

Suzuki Ignis

Predaje nových áut v Európe rastú a sú lepšie ako pred koronou

Elektrifikované autá už predbehli dieselové.

Opel Corsa v predajoch predbehol Renault Clio a stal sa druhým najpredávanejším autom v Európe.

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L