SME

Predaj osobných áut na Slovensku medziročne vzrástol o 27,26 %

BRATISLAVA 24. januára (SITA) - V roku 2001 sa na slovenskom trhu predalo 69 655 osobných automobilov a 6 621 malých nákladných áut. Celkovo tak predajnosť automobilov na Slovensku zaznamenala výrazný vzostup, keď predaj osobných automobilov vzrástol o 27

,26 % a segment malých úžitkových vozidiel zaznamenal 16,59- percentné zvýšenie predaja. Vyplýva to z informácií Združenia automobilového priemyslu SR.

Suverénnym spôsobom obhájila svoje vlaňajšie prvenstvo v predajnosti medzi značkami Škoda. Česká automobilka si s 36 759 predanými osobnými autami nielen udržala vyše 52-percentný podiel na slovenskom trhu, ale so svojím Škoda PickUp-om dosiahla s odbytom 764 vozidiel aj tretie miesto medzi najpredávanejšími značkami malých nákladných automobilov. V segmente osobných automobilov sa na druhej priečke umiestnil francúzsky Renault, ktorý na slovenskom trhu zrealizoval 7 053 vozidiel. Priazeň slovenských motoristov si udržal aj Volkswagen s odbytom 4 272 automobilov.

Najpredávanejším modelom sa medzi osobnými automobilmi v roku 2001 stala Škoda Fabia, ktorá v prevedeniach hatchback a kombi dosiahla predaj 17 234 kusov. Druhý najpredávanejší osobný automobil na slovenskom trhu je taktiež z produkcie mladoboleslavskej automobilky, keď sa v roku 2001 predalo 8 795 vozidiel typu Octavia. Veľký úspech slávil v roku 2001 Renault, keď odbyt vozidla Thalia dosiahol 3 872 kusov.

Medzi malými nákladnými automobilmi sa stal víťazom celoročného súperenia Citroën, ktorý predal spolu 1 274 vozidiel. Tesne za ním sa s 1 218 predanými automobilmi umiestnil Peugeot. Tretia Škoda zaznamenala ďalšie prvenstvo, keď sa PickUp stal najpredávanejším malým nákladným automobilom roku. Citroën predal 759 kusov modelu Berlingo a Peugeot s odbytom 594 automobilov typu Partner dosiahol tretiu priečku medzi modelmi.



mj;na

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  8. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  1. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  6. Kam smerujú peniaze bohatých?
  7. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 506
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 6 509
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 081
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 170
  5. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 600
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 475
  7. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 313
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 2 264
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťZatvoriť reklamu