SME
Utorok, 24. november, 2020 | Meniny má EmíliaKrížovkyKrížovky

Prečo je Kia Ceed najlepšie auto, aké sa na Slovensku vyrába? (test)

Dojem pokazilo len nastavenie cenníka.

(Zdroj: Peter Kálmán)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Spomeniete si, ako vyzerala Kia Cerato? Zrejme ani nie, pretože prvý pokus kórejskej automobilky zabodovať medzi kompaktnými hatchbackmi na európskom trhu príliš nevyšiel. Ročne sa vtedy predalo sotva 30-tisíc áut.

Lenže Kia sa nevzdala a spravila všetko preto, aby sa vyrovnala lídrovi segmentu - Volkswagenu Golf.

Dnes už vieme, že úspešný príbeh má meno Ceed a pokračuje treťou generáciou. Kia si ním nielen medzi novinármi vybudovala patričný rešpekt a ročne bez problémov predáva vyše 70-tisíc áut.

Nová generácia Ceedu k nám na test síce dorazila s menším oneskorením, no hneď v dvoch karosárskych verziách, s dvoma rôznymi motormi, s odlišnými prevodovkami aj rôznymi stupňami výbavy. Jednoducho, mali sme čo porovnávať.

O tom, že ázijské korene sú už iba formálne, sme sa presvedčili dávnejšie. Vývoj vrátane dizajnu vznikol vo Frankfurte, samotné auto v Žiline. Všetko sa v maximálnej miere podriadilo prispôsobiť nárokom európskych zákazníkov. Ostáva už len dilema, akú verziu si vlastne vybrať?

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Luxus alebo viac miesta

V redakčnej garáži sa vedľa seba ocitli Ceed hatchback v najvyššej uvádzacej výbave First Edition, s dieselovým motorom 1,6 CRDi (135 koní) kombinovaným s automatickou 7-stupňovou prevodovkou a jeho racionálnejšia rodinná voľba - kombi Ceed SW s 1,4-litrovým benzínovým turbom (140 koní) a manuálnou 6-stupňovou prevodovkou v nižšej výbave Gold.

Hoci sa Hyundai a Kia na našom trhu tvária ako súperi, je dobre známe, že majú k sebe blízko a najvýraznejšie príbuzenstvo je práve pri modeloch i30 a Ceed. V oboch prípadoch sme si pri prvom pohľade povedali, "Pekné auto, ale bude to stačiť?"

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5N53 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M5N53 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Kia

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Kia Ceed, Kombi, Kompaktné autá
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Cynická obluda

Matovičova paradigma

Keby žil v ére Edisona, tak sa hádže o zem a vyhráža až kým by sme nemali ústavný zákon o svietení petrolejkami.

Autorská strana Samuela Marca

Privítajte Petra Pellegriniho, náhradného človeka (píše Samo Marec)

Môžete Pellegriniho vyhnať zo Smeru, ale nemôžete Smer vyhnať z Pellegriniho.

Peter Pellegrini.
Premiér Igor Matovič a minister zdravotníctva Marek Krajčí.

Prvá námestníčka Kováčiková odchádza z prokuratúry

Rezignáciu odôvodňuje aj útokmi na svoju osobu.

Viera Kováčiková.

Neprehliadnite tiež

Dacia Duster LPG: Keď sa jazda na plný plyn oplatí (test)

Technické riešenia motora mu veštia dlhý život.

Dacia Duster LPG
Mercedes-Benz triedy S Maybach
Subaru BRZ 2022
Opel Insignia mal z mainstreamových značiek v kategórii 3-ročných áut najmenej nedostatkov.