SME

Lincoln Continental dostal k oslave osemdesiatky opačné otváranie dverí

Auto je predĺžené a má luxusný interiér.

(Zdroj: Lincoln)

DETROIT. Jazdili s ním Frank Sinatra, Elisabeth Taylor či Elvis Presley. Za americký Rolls-Royce, teda vrchol luxusných limuzín, sa často považuje Lincoln Continental, ktorý budúci rok zaujímavým spôsobom oslávi 80 rokov od svojho vzniku.

Za tú dobu vzniklo desať generácií, no najikonickejšou sa stala štvrtá, vyrábaná v 60. rokoch. Tú nešťastne preslávil vtedajší americký prezident John Fitzgerald Kennedy, na ktorého bol v roku 1963 spáchaný atentát, práve keď sa viezol v upravenom Lincolne Continental.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ľuďom sa táto generácia Continentalu vryla do pamäte aj vďaka použitiu opačného otvárania zadného páru dverí. Tie mali navyše bezrámové sklá, takže celé riešenie pôsobilo skutočne štýlovo. Dizajn navrhnutý Elwoodom Engelom bol natoľko inšpiratívny, že v roku 2002 vznikla aj moderná interpretácia, no žiaľ iba ako koncept.

Lincoln, ako luxusná divízia automobilky Ford, sa pred prichádzajúcim jubileom rozhodol pripraviť špeciálnu súčasnú verziu limitovanú symbolicky na 80 kusov. Značka však pripúšťa, že aj pre modelový rok 2020 bude limitovaná séria.

Výročný Continental sa oproti bežnému líši práve opačným otváraním druhého páru dverí so špeciálnym systémom kľučiek umiestnených na B-stĺpiku.

Prečítajte si tiež: Lincoln Navigator: Koncept štvrtej generácie luxusného SUV našiel inšpiráciu na mori Čítajte 

Okrem toho je auto predĺžené o 15,24 centimetra a prístup na zadné sedadlá uľahčuje možnosť otvoriť dvere v 90-stupňovom uhle.

SkryťVypnúť reklamu

Masívne chrómované kľučky, ako aj spätné zrkadlá, sú na privítanie posádky po odomknutí auta podsvietené.

Návrat k skutočnej limuzíne potvrdzuje aj interiér potiahnutý svetlou kožou a kráľovským priestorom na zadných sedadlách. Široký stredový tunel obsahuje ovládanie rádia aj klimatizácie a špeciálnu edíciu pripomína gravírovaním.

Pod kapotou bude benzínový šesťvalec so objemom tri litre a dvojitým prepĺňaním, aby poskytol výkon 400 koní.

Limuzíny
Odoberať tému

Súvisiace témy: Americké autá
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  3. Na Marka oharka do jarka
  4. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 17 736
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 10 142
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 786
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 356
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 463
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 2 745
  7. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 590
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 2 570
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Po Trumpovom ohlásení ciel začali burzy padať.

V akej fáze sa trhy nachádzajú a v čom sú rozdiely s finančnou krízou.


52
Peter Tkačenko.

Fico môže Danka buď upratať, alebo ignorovať.


24
Akciové trhy prudko klesajú.

Pohľad na portfóliá investorov nepotešia.


159
Oslavy 80. výročia oslobodenia Bratislavy na Slavíne.

Čo je Slavín a kto všetko sa tam zišiel?


83
reklama
  1. Pavel Baláž: Parma nie je len mestom syra a šunky
  2. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  3. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  4. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  5. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  6. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  7. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  8. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 706
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 303
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 71 655
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 644
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 18 210
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 11 224
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 726
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 357
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu