SME
Štvrtok, 25. apríl , 2019

Prvá jazda: Mercedes triedy B už nechce byť len minivan pre starých

Jazdí ticho a s dobrou spotrebou.

(Zdroj: Daimler)

Jedným z najväčších odberateľov Mercedesov v Európe sú taxikári a taxislužby. V mnohých západných mestách, ale aj medzi Bratislavou a viedenským letiskom, jazdia húfy áut s trojcípou hviezdou, najčastejšie v čiernej, bielej a v niektorých častiach Nemecka predpísanej béžovej farbe “slonová kosť”.

Na podnikanie v prevoze osôb sa najčastejšie používa trieda E, limuzína vyššej strednej triedy známa tým, že oproti konkurentom ponúka až prekvapivo výrazne viac miesta na nohy vzadu a veľký kufor.

Keď stojíte v rade na taxík na letisku či vlakovej stanici, je možné, že na vás nevyjde sedan, ale vyzdvihne vás minivan od Mercedesu - trieda B.

Ešte viac vás prekvapí, keď vám vodič do nej začne nakladať batožinu a otvorí vám dvere. “Béčko” je výrazne kratšie ako trieda E, ale s rovnakou ľahkosťou pojme aj veľké kufre a na zadnom sedadle je tiež veľa miesta. Vďaka vyššiemu posedu je dokonca nastupovanie a vystupovanie ešte jednoduchšie.

Článok pokračuje pod video reklamou

Pri premiére tretej generácie triedy B zástupcovia automobilky upozorňovali na to, že novinka je pripravená v prvom rade pre mladých zákazníkov. Má jazdiť vycibrenejšie, ponúknuť bohatšiu výbavu a modernejšie technológie.

Najväčšie z rodiny malých

Mercedes-Benz triedy B je postavený na novej platforme hatchbacku triedy A, ktorá na náš trh prišla minulý rok. Model B svojím vzhľadom nasleduje triedu A, má čistý a moderný dizajn bez zbytočných línií a prelisov.

Prečítajte si tiež: Mercedes triedy A prekvapil dobrým motorom a gýčovým interiérom (test)

Ako už býva zvykom, novinka je o pár milimetrov dlhšia, širšia a nižšia ako predchodca, s dlhším rázvorom a menšími prevismi. Aby minivan nevyzeral celkom ako jednopriestorové vajíčko, Mercedes zdôraznil odčlenenie kapoty od čelného skla.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5PMZ na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5PMZ na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Rodinné autá


Článok je zaradený aj do ďalších tém Kompaktné autá, Mercedes-Benz

Hlavné správy zo Sme.sk

Novinár Valček: Na sledovanie novinárov sa mali skladať Kočner s Bödörom

Adam Valček vysvetľuje, ako ho Kočnerovi ľudia sledovali.

Adam Valček
Slovenský brankár Samuel Hlavaj.
Emil Signol: Dobytie Jeruzalema Križiakmi 15. júla 1099.

Neprehliadnite tiež

Výber malých SUV je čoraz väčší. Aká je aktuálna ponuka?

Najobľúbenejší je stále Renault Captur.

Praktický Renault Kangoo sa po 12 rokoch dočká novej generácie

Ako bude vyzerať, naznačil elektrický koncept.

Renault Kangoo Z.E. Concept

Americký startup Rivian presvedčil Ford, budú spolu vyvíjať elektromobily

Rivian bude profitovať zo skúseností a zdrojov Fordu.

Bratislavský autosalón prinesie lietajúce auto aj unikátny koncept

Stredoeurópsku premiéru bude mať Mazda 3 Sedan.

Ilustračné foto