SME
Pondelok, 21. október, 2019 | Meniny má Uršuľa

Prvá jazda: Mercedes triedy B už nechce byť len minivan pre starých

Jazdí ticho a s dobrou spotrebou.

(Zdroj: Daimler)

Jedným z najväčších odberateľov Mercedesov v Európe sú taxikári a taxislužby. V mnohých západných mestách, ale aj medzi Bratislavou a viedenským letiskom, jazdia húfy áut s trojcípou hviezdou, najčastejšie v čiernej, bielej a v niektorých častiach Nemecka predpísanej béžovej farbe “slonová kosť”.

Na podnikanie v prevoze osôb sa najčastejšie používa trieda E, limuzína vyššej strednej triedy známa tým, že oproti konkurentom ponúka až prekvapivo výrazne viac miesta na nohy vzadu a veľký kufor.

Keď stojíte v rade na taxík na letisku či vlakovej stanici, je možné, že na vás nevyjde sedan, ale vyzdvihne vás minivan od Mercedesu - trieda B.

Ešte viac vás prekvapí, keď vám vodič do nej začne nakladať batožinu a otvorí vám dvere. “Béčko” je výrazne kratšie ako trieda E, ale s rovnakou ľahkosťou pojme aj veľké kufre a na zadnom sedadle je tiež veľa miesta. Vďaka vyššiemu posedu je dokonca nastupovanie a vystupovanie ešte jednoduchšie.

Článok pokračuje pod video reklamou

Pri premiére tretej generácie triedy B zástupcovia automobilky upozorňovali na to, že novinka je pripravená v prvom rade pre mladých zákazníkov. Má jazdiť vycibrenejšie, ponúknuť bohatšiu výbavu a modernejšie technológie.

Najväčšie z rodiny malých

Mercedes-Benz triedy B je postavený na novej platforme hatchbacku triedy A, ktorá na náš trh prišla minulý rok. Model B svojím vzhľadom nasleduje triedu A, má čistý a moderný dizajn bez zbytočných línií a prelisov.

Prečítajte si tiež: Mercedes triedy A prekvapil dobrým motorom a gýčovým interiérom (test) Čítajte 

Ako už býva zvykom, novinka je o pár milimetrov dlhšia, širšia a nižšia ako predchodca, s dlhším rázvorom a menšími prevismi. Aby minivan nevyzeral celkom ako jednopriestorové vajíčko, Mercedes zdôraznil odčlenenie kapoty od čelného skla.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5PMZ na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M5PMZ na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Mercedes-Benz


Článok je zaradený aj do ďalších tém Kompaktné autá, Rodinné autá

Hlavné správy zo Sme.sk

NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Zvláštny príbeh Bašternákovej vily na Slavíne: Kočner, Počiatek i sudkyne z Threemy

Úrady stavbu opakovane blokovali, až raz zrazu všetko potvrdili.

Bašternákova vila na Havlíčkovej ulici pri Slavíne
Vizualizácia projektu River Park 2.
Bercow neumožnil v pondelok poslancom hlasovať o novej dohode o brexite.
Píše Ivan Mikloš

Čia kauza je Gorila? (píše Ivan Mikloš)

Za Ficových vlád sa nepohlo s vyšetrovaním. Nie je to náhoda.

Ivan Mikloš.

Neprehliadnite tiež

Peugeot 208 v nižšej výbave Active.

Volvo má prvý elektromobil, ohromí výkonom

Dojazd na jedno nabitie je vyše 400 kilometrov.

Šoféri v Bratislave musia počas nedele rátať s obmedzeniami

Obmedzenia sa budú týkať zjazdovej vetvy z diaľnice D1 v smere od Petržalky na Bajkalskú ulicu.

Ilustračné foto.

Renault varoval pred slabšímu výsledkami, jeho akcie prudko klesli

V piatok sa jeho akcie prepadli o pätnásť percent.

Dočasná generálna riaditeľka Renaultu Clotilde Delbosová.