GRAZ. O znovuzrodení športovej Toyoty Supra počúvame už veľmi dlho. Napriek sľubom, konceptom a maskovaným prototypom, sa čakanie natiahlo na 12 rokov. Teraz sa však definitívne končí, sériová Supra konečne prichádza.
Automobilka ju prezentuje so skratkou GR, teda Gazoo Racing označujúcu divíziu motoršportu Toyoty. Novú Supra je navrhnutá ako "športové auto v najčistejšej forme".
Dobre znejú aj parametre vzkriesenej Supry - trojlitrový radový šesťvalec s výkonom 335 koní. Ten je kombinovaný s osemstupňovou automatickou prevodovkou ZF a poháňaná je zadná náprava. Krútiaci moment je 500 Newtonmetrov a na zrýchlenie z nuly na sto stačí 4,3 sekundy.

Oproti súčasnému športiaku Toyota GT86 je Supra dlhšia, širšia aj nižšia. Konštrukčne pochádza so spolupráce s BMW a vznikala popri kabriolete Z4.
Členité oblé línie, ktoré počas dlhého vývoja akoby trochu zostarli, sú v kontraste s minimalistickým interiérom. Jeho stredový tunel s radiacou pákou nezaprie spoluprácu s BMW.
Návrat Supry po 17 rokoch zjavne nie je iba splneným snom fanúšikov, ale aj samotného šéfa Toyoty.

"V minulosti som strávil celé hodiny na okruhu Nürburgring za volantom starej Supry, aby som sa stal majstrom v šoférovaní. Supra je ako starý známy, ktorý má špeciálne miesto v mojom srdci," povedal Akio Toyoda pred premiérou Supry na autosalóne v Detriote.
Podľa jeho slov mu bolo ľúto, že Toyota nemala v pláne oživiť jeden zo svojich ikonických modelov a rozhodol sa to zmeniť.
Na začiatok vznikne Supra v limitovanej 90-kusovej sérii A90 Edition v matnej šedej s čiernymi 19-palcovými diskami. Zaujímavosťou je tiež miesto výroby, Supra bude schádzať z linky v závode Magna Steyr v rakúskom Grazi spolu s BMW Z4.