SME
Štvrtok, 8. jún, 2023 | Meniny má Medard
reklama

BMW 530e vie jazdiť s nulovou spotrebou benzínu (test)

Krátky elektrický dojazd kompenzuje zážitok z jazdy.

(Zdroj: Peter Kálmán)
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
BMW 530e iPerformance
Cena od / testovaný model (eur)59 150 / 83 056
Spotreba výrobca / test (l)2,3 / 2,7 - 8
Objem batožinového priestoru (l)410
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2 975; 4 936; 2 126; 1 479

Predstavte si, že sa ráno zobudíte a môžete si vybrať, či pôjdete do práce limuzínou, športiakom alebo elektromobilom.

V prípade BMW 530e vám na to všetko stačí jediné auto. Ako je to možné?

Automobilový svet teraz žije v miernej schizofrénii. Európska komisia tlačí výrobcov do produkcie elektromobilov, no tým zároveň stále chýba dostatočná infraštruktúra.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Sme tak v akomsi medziobdobí, keď si mnohí na čistý elektromobil ešte netrúfajú (alebo naň nemajú peniaze), ale zároveň už poškuľujú po alternatíve k spaľovacím motorom.

Jedným z riešení sú plug-in hybridné elektromobily, ktoré zatiaľ s elektrinou iba tak koketujú. Pri BMW 530e sme zisťovali, či takéto auto má vôbec zmysel.

Základ je nám už dobre známy. Siedma generácia radu 5 (G30) patrí k tomu najlepšiemu čo BMW v súčasnosti ponúka. V prospech tohoto tvrdenia hrajú skvelé jazdné vlastnosti a najmä flexibilita modelu.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu