FRANKFURT. Hyundai skompletizoval ponuku liftbacku Ioniq iba pred rokom a už aj hlási novú generáciu. V skutočnosti ide len o facelift, ktorý však ponúkne zaujímavé vylepšenia.
Automobilka sa pri Ioniqu chváli, že ide o jediné auto, ktoré sa predáva ako klasický hybrid, nabíjateľný plug-in hybrid a čistý elektromobil. Keďže ani konkurencia nezaháľa, prišiel čas na nové technológie.
Hlavnou novinkou pri elektrickej verzii je zväčšenie kapacity batérie z aktuálnych 28 na 38,3 kilowatthodiny. Ioniq tak na jedno nabitie podľa nového meracieho cyklu WLTP prejde 277 kilometrov, čo je o 73 viac, než pri súčasnej verzii.
Modernizovaný Ioniq sa tak vyrovná elektrickému Hyundaiu Kona so slabšou batériou alebo novému Nissanu Leaf. Informácie vyplývajú z uniknutého prezentačného materiálu Hyundaiu, ktorý zverejnil blog Pushevs.
Noviniek je však viac. Zmenou prešiel predný aj zadný nárazník, nové sú tiež svetlá s LED technológiou a do ponuky pribudli tri nové farby.

Zaujímavé zmeny nastali v interiéri - Ioniq dostal novú prístrojovú dosku s väčšou 10,25 palcovou obrazovkou, ktorá už nie je zapustená, ale vytŕča. Infotainmentu pribudlo núdzové volanie, hlasové ovládanie a podpora Android Auto a Apple Car Play.
Štandardom všetkých výbav bude balík jazdných asistentov Smart Sense, ktorý obsahuje systém núdzového brzdenia, sledovania jazdných pruhov aj rekuperačného brzdenia.
Zaujímavou novinkou je funkcia Green-zone Drive Mode, vďaka ktorému bude hybridná verzia vo vybraných lokalitách automaticky využívať vo väčšej miere elektrický pohon.
V priebehu troch rokov sa predalo vyše 60 000 Ioniqov, najpopulárnejšia je obyčajná hybridná verzia, ktorá je z trojice verzií najlacnejšia. Modernizovaný Ioniq by sa mal v Európe objaviť v druhej polovici tohoto roka.