SME
Štvrtok, 8. jún, 2023 | Meniny má Medard
reklama

Renault Twingo dostalo facelift, ktorý sa u nás nebude predávať

Na Slovensku sa už modernizovaná verzia nebude predávať.

(Zdroj: Renault)

PARÍŽ. Rad na omladzovaciu kúru prišiel na malý Renault Twingo, ktorý je na trhu takmer päť rokov. Zmeny sú skôr kozmetické, viacerých európskych krajín vrátane Slovenska sa ani netýkajú, pretože Renault sa rozhodol stiahnuť Twingo z vybraných trhov.

Nový je predovšetkým predný nárazník, z ktorého zmizli okrúhle svetlá s LED denným svietením. Po novom je integrované do hlavných svetiel a má tvar písmena C. Podobný svetelný podpis sa objavuje aj vzadu. Zmenou prešla aj mriežka masky a umiestnenie hmloviek.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Twingo bude dostupné v ôsmych farbách, vrátane dvoch nových - perlovo bielej a mangovo žltej, ktorá skôr vyzerá ako oranžová.

Na palube vynoveného Twinga sa zlepšila konektivita, pribudla väčšia sedempalcová obrazovka infotainmentu Easy Link s podporou Android Auto a Apple Car Play.

Nový je tiež stredový tunel s umiestnením tempomatu aj s dvojicou USB portov. Smartfón už nebude lietať na boxe pod klimatizáciou, ale dá sa spolu s nápojom odložiť medzi sedadlá.

Zmeny sa dotkli aj motorov. Ich miesto ostáva vzadu pod podlahou a ide výhradne o trojvalce. Novým je atmosférická jednotka SCe 75. Ako číslo naznačuje, ponúka výkon 75 koní a maximálny krútiaci moment 92 Newtonmetrov.

Prečítajte si tiež: Renault Twingo má 25 rokov a stále vyzerá roztomilo. Aký je? Čítajte 

Druhý motor v ponuke - 0,9-litrové turbo TCe už poznáme z Twinga GT. Má výkon 95 koní a maximálny krútiaci moment 135 Newtonmetrov a môže byť kombinovaná aj so šesťstupňovou automatickou prevodovkou EDC.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nasávacia "žiabra" na boku prezrádza, že samostatná športová verzia GT zrejme skončila a motor bude súčasťou ostatných výbav. Väčšie zmeny sa po technickej stránke neudiali, palivová nádrž má stále iba 35 litrov.

Twingo tretej generácie sa začalo rodiť ešte v roku 2010, keď sa Renault dohodol na spolupráci s Daimlerom, aby spoločne vyvinuli malý mestský automobil. Projekt dostal názov Edison a jeho výsledkom bola okrem Twinga aj druhá generácia Smartu ForFour. Obe autá sa vyrábajú spoločne v Novo Meste v Slovinsku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Plánujete toto leto dovolenku v Chorvátsku?
  2. Aj vaše dieťa sa môže veľmi jednoducho nakaziť parazitmi.
  3. Staršie domy zatepľujú druhýkrát. Majitelia urobili chybu
  4. Viac kusov hydiny do každej rodiny
  5. Ako znížiť vysoký cholesterol?
  6. Najskôr boli nitrianskymi kniežatami, potom uhorskými kráľmi
  7. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  8. Hlavná cena 25.000 eur. Kráľovská súťaž s pivom Krušovice
  1. Ostré videnie vďaka špeciálnym biometrickým šošovkám
  2. Viac kusov hydiny do každej rodiny
  3. Super zábava, super deň
  4. Špecialisti na úspory vám bezplatne poradia
  5. Ako znížiť vysoký cholesterol?
  6. Čo priznali rodičia?
  7. Najskôr boli nitrianskymi kniežatami, potom uhorskými kráľmi
  8. Špecialisti na úspory vám bezplatne poradia
  1. Čierne zlato zeme premenili v Lipanoch na aquaparkové potešenie 15 372
  2. Hodnotenie profesionála: testovali sme hotely v Side a Beleku 12 156
  3. Prečo sa oplatí nakupovať na online trhovisku? Poznáme dôvody 6 748
  4. Staršie domy zatepľujú druhýkrát. Majitelia urobili chybu 5 861
  5. Aká má byť hrúbka izolácie pri rekonštrukcii domu? 5 382
  6. Ak si teraz predplatíte mesačník INDEX, získate knihu zadarmo 5 147
  7. Dovolenkový raj kúsok za hranicami 5 145
  8. Tesco v Levoči otvára jedinečnú predajňu 3 854
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Irena Šimuneková: Tajchy Štiavnických hôr 2.
  2. Martin Turčan: Krstný otec IV, človek minulosti Fico.
  3. Julius Kravjar: Ako hlboko v dejinách majú korene integrita, etika a etiketa?
  4. Ján Valchár: Ako zničiť nepriateľský John Deere (a útok prežiť)
  5. Martin Zachar: Stále slabšie (každoročné) Majstrovstvá Sveta v hokeji?
  6. Miroslav Tokarčík: Školy čelia ďalšej výzve. Príspevky na nákup učebníc ministerstvo znížilo na polovicu
  7. Aleš Tvrdý: Cesta z Botswany do Namíbie
  8. Martin Majer: Nastavenie systému pomoci obetiam domáceho násilia na Slovensku
  1. Vlasta Sedláková: Ruský štandard 12 384
  2. Ľudmila Križanovská: Známy spevák šlágrov zneuctil pamiatku Daniela Heribana 11 000
  3. Martin Sukupčák: Barbari na Slovensku 8 972
  4. Miroslav Kocúr: Príklad Handzuš 8 405
  5. Elena Antalová: Dano...Počul tajomný akord ako Cohen, a jeho srdce už nevládalo zaspievať Aleluja 7 635
  6. Lukáš Fedor: Medická nie je pre medikov alebo ako sa štát správa k budúcim lekárom 6 868
  7. Ján Šeďo: Západ nejaví záujem o dianie na Slovensku a odchádzajú aj veľkí investori. 5 020
  8. Adriana Boysová: Ako sa z paláca volá, tak sa z Ameriky ozýva 4 858
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 62. - Arktída - Špicbergy alebo Svalbard?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 61. - Arktída - Jan Mayen, nenápadný ostrov s pútavou minulosťou
  3. Monika Nagyova: Každá rodina má svojho gamblera
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 60. - Kapitán Henry Hudson a jeho štyri expedície v rokoch 1607 - 1611
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 59. - Po kom bol pomenovaný Drakeov prieliv?
  6. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  8. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
SkryťZatvoriť reklamu