SME

Renault Twingo dostalo facelift, ktorý sa u nás nebude predávať

Na Slovensku sa už modernizovaná verzia nebude predávať.

(Zdroj: Renault)

PARÍŽ. Rad na omladzovaciu kúru prišiel na malý Renault Twingo, ktorý je na trhu takmer päť rokov. Zmeny sú skôr kozmetické, viacerých európskych krajín vrátane Slovenska sa ani netýkajú, pretože Renault sa rozhodol stiahnuť Twingo z vybraných trhov.

Nový je predovšetkým predný nárazník, z ktorého zmizli okrúhle svetlá s LED denným svietením. Po novom je integrované do hlavných svetiel a má tvar písmena C. Podobný svetelný podpis sa objavuje aj vzadu. Zmenou prešla aj mriežka masky a umiestnenie hmloviek.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Twingo bude dostupné v ôsmych farbách, vrátane dvoch nových - perlovo bielej a mangovo žltej, ktorá skôr vyzerá ako oranžová.

Na palube vynoveného Twinga sa zlepšila konektivita, pribudla väčšia sedempalcová obrazovka infotainmentu Easy Link s podporou Android Auto a Apple Car Play.

Nový je tiež stredový tunel s umiestnením tempomatu aj s dvojicou USB portov. Smartfón už nebude lietať na boxe pod klimatizáciou, ale dá sa spolu s nápojom odložiť medzi sedadlá.

Zmeny sa dotkli aj motorov. Ich miesto ostáva vzadu pod podlahou a ide výhradne o trojvalce. Novým je atmosférická jednotka SCe 75. Ako číslo naznačuje, ponúka výkon 75 koní a maximálny krútiaci moment 92 Newtonmetrov.

Prečítajte si tiež: Renault Twingo má 25 rokov a stále vyzerá roztomilo. Aký je? Čítajte 

Druhý motor v ponuke - 0,9-litrové turbo TCe už poznáme z Twinga GT. Má výkon 95 koní a maximálny krútiaci moment 135 Newtonmetrov a môže byť kombinovaná aj so šesťstupňovou automatickou prevodovkou EDC.

SkryťVypnúť reklamu

Nasávacia "žiabra" na boku prezrádza, že samostatná športová verzia GT zrejme skončila a motor bude súčasťou ostatných výbav. Väčšie zmeny sa po technickej stránke neudiali, palivová nádrž má stále iba 35 litrov.

Twingo tretej generácie sa začalo rodiť ešte v roku 2010, keď sa Renault dohodol na spolupráci s Daimlerom, aby spoločne vyvinuli malý mestský automobil. Projekt dostal názov Edison a jeho výsledkom bola okrem Twinga aj druhá generácia Smartu ForFour. Obe autá sa vyrábajú spoločne v Novo Meste v Slovinsku.

Renault

Súvisiace témy: Malé autá, Autosalóny
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Jahody dováža výrobca džemov z Moldavska, šípky z Nemecka
  2. Zážitkový víkend. Biela noc priniesla aj prémiovú pivnú zónu
  3. Nivy Tower je medzi top 10 kancelárskymi budovami sveta
  4. Digitálne sebavedomie pre novú generáciu: kto sú digiPEERS?
  5. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  6. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  7. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  8. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  1. Zážitkový víkend. Biela noc priniesla aj prémiovú pivnú zónu
  2. Nová číselná lotéria od TIPOSu Všetko alebo nič
  3. Nivy Tower je medzi top 10 kancelárskymi budovami sveta
  4. Apolka horí!
  5. Digitálne sebavedomie pre novú generáciu: kto sú digiPEERS?
  6. Fejtón o móde od Emmy Tekelyovej a TOP trendy na jeseň a zimu
  7. V ich džemoch je viac vitamínov ako v domácich
  8. Kto nás naozaj zadlžil a prečo Slovákom siahajú na výplaty?
  1. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov 14 049
  2. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia 6 398
  3. Keď sa z brigády stane kariéra 4 305
  4. V ich džemoch je viac vitamínov ako v domácich 4 191
  5. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú. 4 111
  6. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať 4 109
  7. Kto nás naozaj zadlžil a prečo Slovákom siahajú na výplaty? 2 723
  8. Nivy Tower je medzi top 10 kancelárskymi budovami sveta 1 452
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Kušnír: Kolaps na D2 pokračuje
  2. Juraj Sališ: Krysár Alojz
  3. Anton Lisinovič: Skautík na výprave (32.diel) - Kriváň
  4. Igor Vojtek: Prečo niektorí používajú YouTube na diskreditáciu, a čo z toho majú?
  5. Emil Fitoš: NASES by mala detailne vysvetliť prebiehajúce súťaže
  6. Ondřej Havelka: Unikátní synkretismus západoafrického vodunu a křesťanství
  7. Ján Valchár: Ukrajinská vojna sa presunula na Sibír
  8. Monika Albertiová: Šokujúca pravda o Slovensku. Nikto ti nepomôže! (HA, HA, dám ti aspoň lajk)
  1. Ján Valchár: Fantastické správy z Ukrajiny (a Ruska, hahaha!) 21 927
  2. Radoslav Záhumenský: Tento hrad je len hodinu od Bratislavy a patrí medzi najkrajšie zrúcaniny Slovenska! 🏰 15 656
  3. Anna Brawne: Martinka Vzácna, vašim jediným úspechom je, že tá kultúra napriek vám stále žije! 9 512
  4. Monika Albertiová: Konsolidácia? Ľudia nemajú čo žrať, a Kuffa? Ide sa na gardistov hrať! 9 338
  5. Jan Dermek: 26.9. - Sviatok svätého Farizeja 6 840
  6. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 5 124
  7. Ján Valchár: Gerasimova doktrína a jej posledná možná fáza 5 063
  8. Jozef Černek: Premiéra, potlesk… a na druhý deň umývam záchody 4 650
  1. Věra Tepličková: Zvrat to ozaj nečakaný, Oskar je vraj uprataný
  2. Anna Brawne: Martinka Vzácna, vašim jediným úspechom je, že tá kultúra napriek vám stále žije!
  3. Roman Kebísek: Vincent van Gogh kreslil steblami trstiny, ktoré sám zbieral a orezával
  4. Věra Tepličková: Keď vo filme hasiči, skĺznu dole po tyči,
  5. Marian Nanias: "Tí zlí Bruselskí úradníci....."
  6. Dušan Koniar: Za čem númera? vsjo jásno
  7. Roman Kebísek: Povstalec Šulek pred popravou r. 1848 poslal pozdrav sestre – starej mame Štefánika
  8. Dušan Koniar: Kam by chcel, tam ho nepozvú. Kam áno, tam nejde
SkryťZatvoriť reklamu