SME

Platnosť diaľničnej známky sa skončila, nezabudnite na novú

Aký je rozdiel medzi ročnou a 365-dňovou?

BRATISLAVA. Platnosť ročnej diaľničnej známky 2020 na Slovensku sa skončila 31. januára.

Ceny sa nemenili, ale od minulého roka sú na výber dva typy celoročných diaľničných známok, obe stoja 50 eur. Ktorú z nich si vybrať?

Ministerstvo dopravy po niekoľkoročnom naliehaní vodičov splnilo ich prianie, a tak od minulého roka je v ponuke aj 365-dňová elektronická diaľničná známka.

Rozdiel oproti ročnej je v tom, že koniec jej platnosti nie je fixovaný na posledný januárový deň, ale kedykoľvek od zakúpenia platí 365 dní.

SkryťVypnúť reklamu

Jedinou výhodou staršej ročnej je, ak si ju vodiči kúpia hneď na začiatku januára. Keďže jej platnosť končí až v závere januára nasledujúceho roka, vodiči získajú za rovnakú cenu jeden mesiac navyše.

Posledný deň, kedy je prakticky jedno, či si kúpite ročnú alebo 365-dňovú známku, je 1. február. Po tomto dátume sa už viac oplatí obľúbenejšia 365-dňová známka.

Počas pandémie sa najžiadanejšou stala 10-dňová, ktorá stojí 10 eur. V ponuke je aj mesačná 30-dňová a stojí 14 eur.

Súvisiaci článok Zabudli ste si kúpiť diaľničnú známku? Pokute sa dá aj predísť Čítajte 

Elektronickú diaľničnú známku si vodiči môžu kúpiť na internetovom portáli eznamka.sk, ale tiež na čerpacích staniciach a hraničných priechodoch.

Nákup sa dá zrealizovať aj cez mobilnú aplikáciu eznamka, ktorá však podľa recenzií na Google Play ešte má svoje nedostatky.

V prípade jazdy po diaľnici bez platnej elektronickej diaľničnej známky je pokuta pre vozidlá do 3,5 tony stanovená na 150 eur.

SkryťVypnúť reklamu

Pokiaľ si vodič do 15 dní od jazdy načierno kúpi diaľničnú známku, pokuta sa zníži na 100 eur.

Pokiaľ vodič po diaľnici jazdil niekoľko dní po sebe bez známky, pokuta sa mu už v danom mesiaci nezvyšuje.

Elektronická diaľničná známka sa na Slovensku týka vozidiel do 3,5 tony, v prípade súpravy s prípojným vozidlom zaleží na ich spoločnej hmotnosti. Pokiaľ má súprava do 3,5 tony, stačí jedna diaľničná známka.

Ak však váhu presahuje, je potrebné si osobitne priplatiť aj za vozík či karavan. Nákladné vozidlá nad 3,5 tony platia zvlášť elektronické mýto.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  2. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  5. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 17 127
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 145
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 235
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 526
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 134
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 262
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 124
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 1 779
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Zoltan Bardos: Veľvyslanectvo v zajatí Červených Khmérov
  2. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXI
  3. Ivan Čáni: Som inteligentná, krásna a úspešná dáma. A aj slobodná matka.
  4. Anton Kaiser: Výstava obrazov Dominika Malého
  5. Roland Vizner: Zľava 20%! Je tento pokles akciových trhov príležitosťou na nákup?
  6. Štefan Šturdzík: 350
  7. Zuza Fialová: Raz táto vláda odíde. Pripravme sa na to, že bude treba tvoriť, nanovo hľadať riešenia, opravovať krajinu aj vzťahy.
  8. Tomáš Mikloško: Svet spojený, no rozdelený
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 370
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 733
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 59 627
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 170
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 459
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 671
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 7 683
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 620
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Tupou Ceruzou: Medvede
  7. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťZatvoriť reklamu