Ford Fiesta Active 1,0 EcoBoost 140 | |
---|---|
Cena od / verzia od (eur) | 10 690 / 17 990 |
Spotreba výrobca / test (l) | 6,1 / 8 |
Objem batožinového priestoru (l) | 292 |
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm) | 2 493; 4 068; 1 941; 1 498 |
Pri sledovaní vývoja niektorých značiek si ako milovníci áut občas robíme starosti. Sú podobné rodičovským o budúcnosť ich ratolestí.
„Čo ho čaká? Dobre sa rozhoduje? Bude v živote úspešný?“ Takéto otázky sme si začali pred časom klásť pri Forde.
Predsa len, viaceré modely boli už staršieho dátumu, preto naše očakávania od dôležitej novej dvojice Focus a Fiesta boli vysoké.
Tentokrát sme siahli po Fieste a vyskúšali si ju v zaujímavej verzii Active, ktorá dáva na frak všetkým pseudo SUV s predným náhonom.
Automobilky to nerady počujú, no malé SUV nám často nedávajú príliš zmysel. Sú postavené na podvozku tradičných zástupcov B-segmentu, len sa tvária o čosi mohutnejšie a stoja citeľne viac peňazí.
Ale darmo, ich popularita rastie, takže pomaly sa malé SUV objavuje v ponuke takmer každej automobilky. Podobné plány má aj Ford.
Kým príde skutočné SUV
Na príchod malého, rýdzo európskeho SUV sa Ford ešte len chystá, takže zatiaľ má záujemca o modrý ovál v tomto segmente na výber dve alternatívy.
Prvou je model EcoSport, ktorého poslanie bolo pôvodne trochu iné - šlo o projekt globálneho auta pre krajiny ako Brazília či India. Až neskôr ho Ford poľudštil a vyšperkoval do takej miery, že celkom dôstojne zapadá do európskej ponuky.