SME
Štvrtok, 29. júl, 2021 | Meniny má MartaKrížovkyKrížovky

Ford Fiesta Active smeruje po nespevnenej ceste k SUV (test)

Namiesto plastov presvedčí skvelý podvozok.

(Zdroj: Peter Kálmán)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Ford Fiesta Active 1,0 EcoBoost 140
Cena od / verzia od (eur)10 690 / 17 990
Spotreba výrobca / test (l)6,1 / 8
Objem batožinového priestoru (l)292
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2 493; 4 068; 1 941; 1 498

Pri sledovaní vývoja niektorých značiek si ako milovníci áut občas robíme starosti. Sú podobné rodičovským o budúcnosť ich ratolestí.

„Čo ho čaká? Dobre sa rozhoduje? Bude v živote úspešný?“ Takéto otázky sme si začali pred časom klásť pri Forde.

Predsa len, viaceré modely boli už staršieho dátumu, preto naše očakávania od dôležitej novej dvojice Focus a Fiesta boli vysoké.

Tentokrát sme siahli po Fieste a vyskúšali si ju v zaujímavej verzii Active, ktorá dáva na frak všetkým pseudo SUV s predným náhonom.

Automobilky to nerady počujú, no malé SUV nám často nedávajú príliš zmysel. Sú postavené na podvozku tradičných zástupcov B-segmentu, len sa tvária o čosi mohutnejšie a stoja citeľne viac peňazí.

Ale darmo, ich popularita rastie, takže pomaly sa malé SUV objavuje v ponuke takmer každej automobilky. Podobné plány má aj Ford.

Kým príde skutočné SUV

Na príchod malého, rýdzo európskeho SUV sa Ford ešte len chystá, takže zatiaľ má záujemca o modrý ovál v tomto segmente na výber dve alternatívy.

Prvou je model EcoSport, ktorého poslanie bolo pôvodne trochu iné - šlo o projekt globálneho auta pre krajiny ako Brazília či India. Až neskôr ho Ford poľudštil a vyšperkoval do takej miery, že celkom dôstojne zapadá do európskej ponuky.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5QZ6 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M5QZ6 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zuzana Rehák Štefečeková dnes ide finále trap žien na OH Tokio 2020 / 2021 LIVE.

Sledujte s nami ONLINE prenos z finále športovej streľby.


Sportnet 3 h

Sledujte dianie z olympiády s nami.


Sportnet 8 h
Minister vnútra SR Roman Mikulec a predseda vlády SR Eduard Heger.

Rátalo sa s tým, že by sa mohli stretnúť vo štvrtok.


12 h

Neprehliadnite tiež

Hyundai Kona

Na prvých miestach sú kórejské značky.


15 h
Renault Arkana E-Tech

Výrobcovi sa podaril zaujímavý hybrid s nízkou spotrebou.


27. júl
Koncept elektrického Mercedesu Vision EQXX spoznáme budúci rok.

Po roku 2025 budú nové platformy už len pre elektromobily.


26. júl

Za slabé predaje mohla väčšinou vysoká cena.


26. dec