SME
Piatok, 19. apríl , 2019

Ford Fiesta Active smeruje po nespevnenej ceste k SUV (test)

Namiesto plastov presvedčí skvelý podvozok.

(Zdroj: Peter Kálmán)
Ford Fiesta Active 1,0 EcoBoost 140
Cena od / verzia od (eur)10 690 / 17 990
Spotreba výrobca / test (l)6,1 / 8
Objem batožinového priestoru (l)292
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2 493; 4 068; 1 941; 1 498

Pri sledovaní vývoja niektorých značiek si ako milovníci áut občas robíme starosti. Sú podobné rodičovským o budúcnosť ich ratolestí.

„Čo ho čaká? Dobre sa rozhoduje? Bude v živote úspešný?“ Takéto otázky sme si začali pred časom klásť pri Forde.

Článok pokračuje pod video reklamou

Predsa len, viaceré modely boli už staršieho dátumu, preto naše očakávania od dôležitej novej dvojice Focus a Fiesta boli vysoké.

Tentokrát sme siahli po Fieste a vyskúšali si ju v zaujímavej verzii Active, ktorá dáva na frak všetkým pseudo SUV s predným náhonom.

Automobilky to nerady počujú, no malé SUV nám často nedávajú príliš zmysel. Sú postavené na podvozku tradičných zástupcov B-segmentu, len sa tvária o čosi mohutnejšie a stoja citeľne viac peňazí.

Ale darmo, ich popularita rastie, takže pomaly sa malé SUV objavuje v ponuke takmer každej automobilky. Podobné plány má aj Ford.

Kým príde skutočné SUV

Na príchod malého, rýdzo európskeho SUV sa Ford ešte len chystá, takže zatiaľ má záujemca o modrý ovál v tomto segmente na výber dve alternatívy.

Prvou je model EcoSport, ktorého poslanie bolo pôvodne trochu iné - šlo o projekt globálneho auta pre krajiny ako Brazília či India. Až neskôr ho Ford poľudštil a vyšperkoval do takej miery, že celkom dôstojne zapadá do európskej ponuky.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5QZ6 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5QZ6 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Ford


Článok je zaradený aj do ďalších tém Malé autá

Hlavné správy zo Sme.sk

Ukrajinský premiér: Danka pozývam na Donbas pozrieť sa, kto je skutočný agresor

Ak niekto vystupuje proti sankciám, je to slabý líder, hovorí HROJSMAN.

Volodymyr Hrojsman (41) je od apríla 2016 premiérom Ukrajiny. Predtým bol predsedom parlamentu, ministrom pre regionálny rozvoj aj starosta mesta Vinnycia.
Ilustračná fotografia.
Autorská strana Michala Havrana

Posolstvo Veľkej noci sa stráca (píše Michal Havran)

Súčasná teológia nemôže byť iba návodom na sexuálnu výchovu.

Pohľad do interiéru Katedrály Notre-Dame po požiari.
Mesto Derry v Severnom Írsku.

Neprehliadnite tiež

Suzuki Vitara 1,4 vs. 1,0 Boosterjet
Ilustračné foto.

Automobilka Karma si trúfa na Európu. S talianskym dizajnom

Pod kapotou je aj trojvalec na dobíjanie batérií.

Podcast Za volantom nebude niekoľko mesiacov vychádzať pravidelne

Témy sa budú ďalej objavovať v ostatných podcastoch

Podcast Za volantom, logo.

Nový Opel Corsa ukázal prvý detail. Čo vieme?

Technológiu bude zdielať s Peugeotom 208.

Skelet nového Opelu Corsa