Ford Focus 1,5 TDCi EcoBlue - prehľad základných parametrov | |
Cena od / testovaný model (eur) | 15 990 / 25 090 |
Spotreba výrobca / test (l) | 5,7 / 6,2 |
Objem batožinového priestoru (l) | 608 |
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm) | 2 700 / 4 668, 1 825, 1 481 |
Každé auto, ktoré pristane v našej redakčnej garáži sa snažíme otestovať čo najdôkladnejšie. Nezáleží na tom, či ide o malé, lacné mestské autíčko, alebo o luxusnú limuzínu za 100 -tisíc eur.
Avšak pri niektorých už dopredu cítime, že šoférujeme novinku, o ktorú bude na našom trhu veľký záujem. Príkladom takého bestselleru je aj nový Ford Focus Kombi.
Ford vyrába kompaktný model Focus od roku 1998 a súčasná generácia je už štvrtou v poradí. Treba podotknúť, že aj veľmi očakávanou, pretože predchádzajúca sa vyrábala už od roku 2011 a tak medzičasom aj napriek neskoršej modernizácii citeľne zostarla.
Ako teda konkurent Golfu, Astry či Octavie vyzerá, ako jazdí a má na to, aby sa postupne vyšvihol na čelo najpredávanejšieho segmentu?
Exteriér urobil výrazný krok vpred
V článku po minuloročnej prvej jazde s novým Focusom sme napísali, že jeho dizajn je perfektne adekvátny dobe a nesnaží sa ničím vytŕčať. Za týmto výrokom si stojíme aj po týždňovom redakčnom teste.
Prvá jazda: Ford Focus skĺzol do mainstreamu, a to je snáď dobre ČítajteNajmä predná maska sa nám mimoriadne páčila. Síce ešte stále až príliš nápadne pripomína Aston Martin, no predsa len prešla miernou zmenou a kompaktnému kombíku pristane.