Vynovený Volkswagen Passat vie jazdiť bez vodiča a má nový motor

Ponúkne vylepšený hybrid.

(Zdroj: Volkswagen)

WOLFSBURG. Volkswagen sa pustil do odhaľovania svojich tohtoročných noviniek.

Tou prvou je modernizovaný modelový rad Passat, ktorý sa čoskoro dočká poradového čísla 30 miliónov vyrobených áut od roku 1973.

Síce ide o facelift ôsmej generácie vyrábanej od roku 2014, automobilka tvrdí, že rozsah zmien z Passata robí o pol generácie novšie auto. Čo všetko sa teda zmenilo?

Zvonku sú zmeny skôr len kozmetického charakteru, nový je predný aj zadný nárazník, zmenili sa tiež svetlá.

Majú technológiu IQ.Light, ktorú už dostal nový Touareg. Jednotlivé diódy sa prispôsobujú okolitej premávke tak, aby vodiči a chodci neboli oslepení.

Zozadu facelift Passatu spoznáte aj vďaka pridanému nápisu v strede veka batožinového priestoru.

Podobné riešenie mala v minulosti vlajková loď Phaeton a dnes tiež Arteon.

Viac inteligencie na palube

Ani v interiéri netreba hľadať väčšie dizajnové zmeny, tie sa týkajú skôr technológií. Nový je multimediálny systém Modular Infotainment Matrix s troma veľkosťami obrazoviek od 6,5 do 9 palcov.

Štandardom je už zabudovaná SIM karta so stálym online pripojením a novinkou je hlasové ovládanie podobné systému MBUX v Mercedesoch.

Prečítajte si tiež: Volkswagen Arteon sa už zaobíde aj bez vodiča (test)

Generačnou obmenou prešiel digitálny prístrojový štít s 11,7-palcovou obrazovkou a vylepšeným ovládaním jednotlivých funkcií.

Po novom Volkswagen združuje balík jazdných asistentov pod názov IQ.

Drive a z Passatu robí už takmer autonómne auto. Vďaka pokročilému adaptívnemu tempomatu pribudla funkcia Travel Assist.

Vďaka nej auto nerozpoznáva už len dopravné značky, ale aj podľa nich prispôsobí rýchlosť alebo spomalí pri vjazde do obce, či na kruhový objazd. Funkcia je k dispozícii pri rýchlosti od 0 do 210 km/h.

Nový diesel aj plug-in hybrid s väčším dojazdom

Najväčšími zásahmi si prešla plug-in hybridná verzia Passat GTE. Výkon sústavy elektrického a spaľovacieho motora 1,4 TSI ostáva nezmenených 218 koní, no kapacita batérie sa zväčšila z 9,9 na 13 kilowatthodín. V praxi to znamená čisto elektrický dojazd 55 kilometrov, pri starom meracom cykle NEDC by to bolo 70 kilometrov.

Z konvenčných spaľovacích motorov sme zvedaví na nový dieselový dvojliter 2.0 TDI Evo s výkonom 150 koní.

Najslabší z naftových motorov 1,6 TDI ponúka 120 koní a naopak, najsilnejším ostáva doteraz 240-koňový dvojliter.

Opatrené sú selektívnou katalickou redukciou s využitím kvapaliny AdBlue.

Benzínové jednotky ostávajú pri výkone 150 až 272 koní a všetky dostali filter pevných častíc.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  2. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  3. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  4. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  5. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  6. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  7. Slovensko má historicky najvyšší počet ľudí bankujúcich online
  8. ZSE ako jediné prináša Virtuálnu batériu pre fotovoltiku
  9. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie
  10. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma
  1. Podnikanie a významné ukazovatele v roku 2019
  2. Smartfóny Samsung Galaxy S priniesli množstvo inovácií
  3. eKasa prichádza na Slovensko
  4. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  5. 4 úkony, ktoré treba absolvovať po založení s.r.o.
  6. Konferencia - EU support for research
  7. A dynamic year in the industrial and logistics sector
  8. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici
  9. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  10. Zápis do Registra partnerov vo verejnom sektore
  1. Na dôchodok si možno sporíte zle. Šesť zásad správneho šetrenia 18 957
  2. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 13 355
  3. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 11 678
  4. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 8 394
  5. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici 4 938
  6. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie 4 667
  7. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 4 358
  8. Esin Group: Líder Iniciatívy poľnohospodárov vydiera 4 192
  9. Zbrojársky líder z Považia pomáha ľuďom 4 024
  10. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 3 858

Téma: Sedany


Článok je zaradený aj do ďalších tém Kombi, Autá Volkswagen

Hlavné správy zo Sme.sk

AUTO

Mazeová pre SME: Američania sú silný národ. Aj preto Vlhová trpí

Slováci a Slovinci majú podobnú kultúru.

PLUS

Rádiové dievčatá svietili v tme a zomierali. Firma o nich klamala

Maľovali ciferníky, advokáti ich nechceli brániť.

Neprehliadnite tiež

Čo prinesie ženevský autosalón a kto sa ho nezúčastní?

Neúčasť viacerých značiek kompenzuje množstvo noviniek.

Dacia Logan MCV je splnený sen o dostupnom novom aute (test)

Časy, keď sa ľudia za Daciu hanbili sú už minulosťou.

Dacia Logan MCV Stepway
Ilustračné foto
Podcast Za volantom

Za volantom: Môže sa cestovanie vlakmi zlepšiť?

Za posledné mesiace došlo k viacerým nehodám vlakov.

Podcast Za volantom o autách a doprave.