SME

Vynovený Volkswagen Passat vie jazdiť bez vodiča a má nový motor

Ponúkne vylepšený hybrid.

(Zdroj: Volkswagen)

WOLFSBURG. Volkswagen sa pustil do odhaľovania svojich tohtoročných noviniek.

Tou prvou je modernizovaný modelový rad Passat, ktorý sa čoskoro dočká poradového čísla 30 miliónov vyrobených áut od roku 1973.

Síce ide o facelift ôsmej generácie vyrábanej od roku 2014, automobilka tvrdí, že rozsah zmien z Passata robí o pol generácie novšie auto. Čo všetko sa teda zmenilo?

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zvonku sú zmeny skôr len kozmetického charakteru, nový je predný aj zadný nárazník, zmenili sa tiež svetlá.

Majú technológiu IQ.Light, ktorú už dostal nový Touareg. Jednotlivé diódy sa prispôsobujú okolitej premávke tak, aby vodiči a chodci neboli oslepení.

SkryťVypnúť reklamu

Zozadu facelift Passatu spoznáte aj vďaka pridanému nápisu v strede veka batožinového priestoru.

Podobné riešenie mala v minulosti vlajková loď Phaeton a dnes tiež Arteon.

Viac inteligencie na palube

Ani v interiéri netreba hľadať väčšie dizajnové zmeny, tie sa týkajú skôr technológií. Nový je multimediálny systém Modular Infotainment Matrix s troma veľkosťami obrazoviek od 6,5 do 9 palcov.

Štandardom je už zabudovaná SIM karta so stálym online pripojením a novinkou je hlasové ovládanie podobné systému MBUX v Mercedesoch.

Prečítajte si tiež: Volkswagen Arteon sa už zaobíde aj bez vodiča (test) Čítajte 

Generačnou obmenou prešiel digitálny prístrojový štít s 11,7-palcovou obrazovkou a vylepšeným ovládaním jednotlivých funkcií.

Po novom Volkswagen združuje balík jazdných asistentov pod názov IQ.

Drive a z Passatu robí už takmer autonómne auto. Vďaka pokročilému adaptívnemu tempomatu pribudla funkcia Travel Assist.

SkryťVypnúť reklamu

Vďaka nej auto nerozpoznáva už len dopravné značky, ale aj podľa nich prispôsobí rýchlosť alebo spomalí pri vjazde do obce, či na kruhový objazd. Funkcia je k dispozícii pri rýchlosti od 0 do 210 km/h.

Nový diesel aj plug-in hybrid s väčším dojazdom

Najväčšími zásahmi si prešla plug-in hybridná verzia Passat GTE. Výkon sústavy elektrického a spaľovacieho motora 1,4 TSI ostáva nezmenených 218 koní, no kapacita batérie sa zväčšila z 9,9 na 13 kilowatthodín. V praxi to znamená čisto elektrický dojazd 55 kilometrov, pri starom meracom cykle NEDC by to bolo 70 kilometrov.

Z konvenčných spaľovacích motorov sme zvedaví na nový dieselový dvojliter 2.0 TDI Evo s výkonom 150 koní.

Najslabší z naftových motorov 1,6 TDI ponúka 120 koní a naopak, najsilnejším ostáva doteraz 240-koňový dvojliter.

SkryťVypnúť reklamu

Opatrené sú selektívnou katalickou redukciou s využitím kvapaliny AdBlue.

Benzínové jednotky ostávajú pri výkone 150 až 272 koní a všetky dostali filter pevných častíc.

Autá Volkswagen

Výroba elektrického modelu Volkswagen ID.3 v závode v Drážďanoch.

Ide o 20-tisíc ľudí z plánovaných 35-tisíc do roku 2030.


TASR 2
Ilustračná snímka.

Volkswagen priznal manipuláciu testov dieselových vozidiel.


SITA
Bývalý šéf Volkswagenu Martin Winterkorn počas súdneho pojednávania v septembri 2024 v Branschweigu.

V naftových autách odhalili softvér na podvádzanie pri emisných testoch.


TASR
Súvisiace témy: Kombi, Sedany
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  2. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  4. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  5. Plátené tašky a opakované použitie
  6. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor
  7. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  8. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  1. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  2. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  3. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Podpora projektov, ktoré učia ľudí postaviť sa za seba
  6. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  1. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 8 027
  2. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 7 692
  3. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 4 648
  4. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 4 636
  5. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 286
  6. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 3 732
  7. Plátené tašky a opakované použitie 2 862
  8. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 2 010
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Viktor Pamula: Deštrukcia redakcie TV Markíza pokračuje
  2. Vladimír Hebert: PANEL – Jedinečný festival komiksu
  3. Dávid Polák: Romantika násilia: Od pirátov k „bojovníkom za slobodu“
  4. František Kukura: Lucifer: Nositeľ zakázaného svetla
  5. Henrich Krejča: Mojich 15 európskych cestovateľských tipov na rok 2025.
  6. Jan Pražák: Jak ubohá migrantka bojovala s naší mateřštinou
  7. Dada Vozáriková: Splavovali sme tmavú zatopenú baňu v Slovinsku na kajakoch (+ video)
  8. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 25 766
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 24 454
  3. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 12 943
  4. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 11 689
  5. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 11 378
  6. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 735
  7. Věra Tepličková: Šok v Levoči 5 801
  8. Michaela Witters: Dievčatko v škôlke neprehovorilo sedem mesiacov ani slovo. Nakoniec jej pomohlo toto... 4 679
  1. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  2. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  3. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  4. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  5. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  6. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  7. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
  8. Marcel Rebro: Fico a jeho banda si kupujú za naše peniaze haciendy, Slováci posielajú drony obrancom Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu