SME

Limitovaná edícia Bugatti Chiron pripomenie 110. výročie značky

Celkovo vznikne iba 20 kusov.

(Zdroj: Bugatti)

MOLSHEIM. Ubehlo presne 110 rokov odkedy Ettore Bugatti ukázal svetu prvý automobil značky Bugatti. Bol ním prototyp s označením Type 10. Teraz prichádza vhodný čas jubileum patrične osláviť.

Počas svojej bohatej histórie sa značka preslávila najmä svojimi pretekárskymi úspechmi a krásou svojich luxusných automobilov. Napriek tomu kvôli finančným ťažkostiam na dlhý čas zanikla zanikla.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V roku 1991 sa však značka vrátila s modelom EB110. Vtedy číslo v označení odkazovalo na 110. narodeniny zakladateľa Ettoreho. Dnes je Bugatti súčasťou koncernu Volkswagen Group a opäť vyrába jedny z najexkluzívnejších áut na svete.

SkryťVypnúť reklamu

Okrúhle výročie sa automobilka rozhodla osláviť pomocou ešte exkluzívnejšej verzie modelu Chiron. Kým jeho predchodca Veyron vyšiel v novej limitovanej edícii každú chvíľu, Chiron ich zatiaľ veľa neponúkol.

Edícia "110 ans Bugatti" má byť okrem výročia tiež oslavou pôvodu automobilky, o čom svedčí bohaté využitie motívu francúzskej trikolóry. Výroba bude obmedzená iba na dvadsať kusov.

Prečítajte si tiež: Poháňal najrýchlejšie auto sveta. Šestnásťvalec Bugatti skončí Čítajte 

Základom je model Chiron Sport, ktorý k výkonu 1 500 koní a krútiacemu momentu 1 600 Nm pridáva lepšiu ovládateľnosť v zákrutách. Špeciálna edícia sa sústreďuje na vizuálne zmeny.

Auto je vyhotovené v mimoriadne decentnej dvojfarebnej kombinácii, z fotografií rozdiel takmer nevidieť. Zadná časť je lakovaná v úchvatnej matnej modrej "Steel Blue", zvyšok karosérie odhaľuje štruktúru uhlíkových vlákien v rovnakom odtieni.

SkryťVypnúť reklamu

Žiarivo modré brzdové strmene sa skrývajú za kolesami v matne čiernej farbe. Do nej sú zladené aj koncovky výfuku, logo v zadnej časti auta aj mechanizmus zadného krídla.

Celú spodnú stranu spomínaného krídla pokrýva francúzska vlajka, jej farby nájdeme aj na spätných zrkadlách. Viečko nádrže nesie emblém označujúci špeciálnu edíciu.

Motív trikolóry nájdeme pochopiteľne aj v interiéri, konkrétne na sedadlách a volante. Kabínu dotvárajú dva rôzne odtiene modrej kože, Alcantara a množstvo karbónu.

Keďže motor W16 zostal nedotknutý, rovnako ako obyčajný Chiron zvládne stovku za menej ako 2,4 sekundy, na dvesto kilometrov za hodinu sa dostane za 6,1. Ručička sa zastaví až na maximálnej rýchlosti 420 kilometrov za hodinu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 971
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 592
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 785
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 606
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 284
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 998
  7. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 2 520
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 106
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Po boji je každý generál.
  2. Anna Miľanová: Obchodovanie áno. Dačo za dačo. Zakúpenie, výmena, či iné ocenenie kvality tovaru.
  3. Eva Bachletová: Šéfovia a šéfky!
  4. Otilia Horrocks: Keď sa p. redaktorka Benedikovičová opýtala premiéra Roberta Fica na PPA haciendy... /plus video/
  5. Anton Kovalčík: Vatikán a iné štáty v Druhej svetovej. Nemecko a Rakúsko. Druhá časť.
  6. Peter Slamenik: Černák
  7. František Kukura: Vízia upadnutia Slovenska do bezvýznamnosti
  8. Ján Chomík: Blázni
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 198
  2. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 11 027
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 8 525
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 282
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 864
  6. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 692
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 020
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 542
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu