SME
Štvrtok, 8. jún, 2023 | Meniny má Medard
reklama

Limitovaná edícia Bugatti Chiron pripomenie 110. výročie značky

Celkovo vznikne iba 20 kusov.

(Zdroj: Bugatti)

MOLSHEIM. Ubehlo presne 110 rokov odkedy Ettore Bugatti ukázal svetu prvý automobil značky Bugatti. Bol ním prototyp s označením Type 10. Teraz prichádza vhodný čas jubileum patrične osláviť.

Počas svojej bohatej histórie sa značka preslávila najmä svojimi pretekárskymi úspechmi a krásou svojich luxusných automobilov. Napriek tomu kvôli finančným ťažkostiam na dlhý čas zanikla zanikla.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V roku 1991 sa však značka vrátila s modelom EB110. Vtedy číslo v označení odkazovalo na 110. narodeniny zakladateľa Ettoreho. Dnes je Bugatti súčasťou koncernu Volkswagen Group a opäť vyrába jedny z najexkluzívnejších áut na svete.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Okrúhle výročie sa automobilka rozhodla osláviť pomocou ešte exkluzívnejšej verzie modelu Chiron. Kým jeho predchodca Veyron vyšiel v novej limitovanej edícii každú chvíľu, Chiron ich zatiaľ veľa neponúkol.

Edícia "110 ans Bugatti" má byť okrem výročia tiež oslavou pôvodu automobilky, o čom svedčí bohaté využitie motívu francúzskej trikolóry. Výroba bude obmedzená iba na dvadsať kusov.

Prečítajte si tiež: Poháňal najrýchlejšie auto sveta. Šestnásťvalec Bugatti skončí Čítajte 

Základom je model Chiron Sport, ktorý k výkonu 1 500 koní a krútiacemu momentu 1 600 Nm pridáva lepšiu ovládateľnosť v zákrutách. Špeciálna edícia sa sústreďuje na vizuálne zmeny.

Auto je vyhotovené v mimoriadne decentnej dvojfarebnej kombinácii, z fotografií rozdiel takmer nevidieť. Zadná časť je lakovaná v úchvatnej matnej modrej "Steel Blue", zvyšok karosérie odhaľuje štruktúru uhlíkových vlákien v rovnakom odtieni.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Žiarivo modré brzdové strmene sa skrývajú za kolesami v matne čiernej farbe. Do nej sú zladené aj koncovky výfuku, logo v zadnej časti auta aj mechanizmus zadného krídla.

Celú spodnú stranu spomínaného krídla pokrýva francúzska vlajka, jej farby nájdeme aj na spätných zrkadlách. Viečko nádrže nesie emblém označujúci špeciálnu edíciu.

Motív trikolóry nájdeme pochopiteľne aj v interiéri, konkrétne na sedadlách a volante. Kabínu dotvárajú dva rôzne odtiene modrej kože, Alcantara a množstvo karbónu.

Keďže motor W16 zostal nedotknutý, rovnako ako obyčajný Chiron zvládne stovku za menej ako 2,4 sekundy, na dvesto kilometrov za hodinu sa dostane za 6,1. Ručička sa zastaví až na maximálnej rýchlosti 420 kilometrov za hodinu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Plánujete toto leto dovolenku v Chorvátsku?
  2. Aj vaše dieťa sa môže veľmi jednoducho nakaziť parazitmi.
  3. Staršie domy zatepľujú druhýkrát. Majitelia urobili chybu
  4. Viac kusov hydiny do každej rodiny
  5. Ako znížiť vysoký cholesterol?
  6. Najskôr boli nitrianskymi kniežatami, potom uhorskými kráľmi
  7. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  8. Hlavná cena 25.000 eur. Kráľovská súťaž s pivom Krušovice
  1. Ostré videnie vďaka špeciálnym biometrickým šošovkám
  2. Viac kusov hydiny do každej rodiny
  3. Super zábava, super deň
  4. Špecialisti na úspory vám bezplatne poradia
  5. Ako znížiť vysoký cholesterol?
  6. Čo priznali rodičia?
  7. Najskôr boli nitrianskymi kniežatami, potom uhorskými kráľmi
  8. Špecialisti na úspory vám bezplatne poradia
  1. Čierne zlato zeme premenili v Lipanoch na aquaparkové potešenie 15 386
  2. Hodnotenie profesionála: testovali sme hotely v Side a Beleku 12 156
  3. Prečo sa oplatí nakupovať na online trhovisku? Poznáme dôvody 6 748
  4. Staršie domy zatepľujú druhýkrát. Majitelia urobili chybu 5 862
  5. Aká má byť hrúbka izolácie pri rekonštrukcii domu? 5 334
  6. Ak si teraz predplatíte mesačník INDEX, získate knihu zadarmo 5 147
  7. Dovolenkový raj kúsok za hranicami 5 085
  8. Tesco v Levoči otvára jedinečnú predajňu 3 851
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Ján Šeďo: "Novinári SME sú Sorosovou čriedou prasiat".
  2. Irena Šimuneková: Tajchy Štiavnických hôr 2.
  3. Martin Turčan: Krstný otec IV, človek minulosti Fico.
  4. Julius Kravjar: Ako hlboko v dejinách majú korene integrita, etika a etiketa?
  5. Ján Valchár: Ako zničiť nepriateľský John Deere (a útok prežiť)
  6. Martin Zachar: Stále slabšie (každoročné) Majstrovstvá Sveta v hokeji?
  7. Miroslav Tokarčík: Školy čelia ďalšej výzve. Príspevky na nákup učebníc ministerstvo znížilo na polovicu
  8. Aleš Tvrdý: Cesta z Botswany do Namíbie
  1. Vlasta Sedláková: Ruský štandard 12 859
  2. Ľudmila Križanovská: Známy spevák šlágrov zneuctil pamiatku Daniela Heribana 10 724
  3. Martin Sukupčák: Barbari na Slovensku 9 009
  4. Miroslav Kocúr: Príklad Handzuš 8 339
  5. Elena Antalová: Dano...Počul tajomný akord ako Cohen, a jeho srdce už nevládalo zaspievať Aleluja 7 528
  6. Lukáš Fedor: Medická nie je pre medikov alebo ako sa štát správa k budúcim lekárom 6 868
  7. Ján Šeďo: Západ nejaví záujem o dianie na Slovensku a odchádzajú aj veľkí investori. 5 053
  8. Adriana Boysová: Ako sa z paláca volá, tak sa z Ameriky ozýva 4 705
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 62. - Arktída - Špicbergy alebo Svalbard?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 61. - Arktída - Jan Mayen, nenápadný ostrov s pútavou minulosťou
  3. Monika Nagyova: Každá rodina má svojho gamblera
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 60. - Kapitán Henry Hudson a jeho štyri expedície v rokoch 1607 - 1611
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 59. - Po kom bol pomenovaný Drakeov prieliv?
  6. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  8. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
SkryťZatvoriť reklamu