SME
Sobota, 20. apríl , 2019

Honda CR-V zostala v novej generácii starou známou a dobre spravila (test)

Pre nižšiu spotrebu treba siahnuť po hybridnej verzii.

Honda CR-V (Zdroj: Marek Čepa)

Honda CR-V 1.5 VTEC AWD CVT

Cena od / verzia od (eur)24 990 / 32 190
Priemerná spotreba výrobca / test (l)7,1 / 8,3
Objem batožinového priestoru (l)561
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2 663, 4 600, 1 855, 1 689

Pri piatej generácii Hondy CR-V by bolo neslušné napísať, že ide o ďalšie veľké SUV, ktoré ťaží zo súčasnej popularity. V tomto prípade je totiž situácia trochu odlišná. Bolo to práve CR-V, ktoré v roku 1995 patrilo k spoluzakladateľom segmentu.

Prvenstvo aj fakt, že sa od začiatku predalo vo svete už vyše 9 miliónov CR-V, sú síce fajn, no konkurencia je čoraz silnejšia, a tak treba napredovať. Ako sa Honda popasovala s novou generáciou, sme mali možnosť vyskúšať len rok od testu predošlého CR-V. Zmien je veľa a málo zároveň. Ako je niečo také možné?

Článok pokračuje pod video reklamou

Pri teste predchodcu sme končili so záverom, že hoci je už štvrtá generácia CR-V dlho na trhu, nie je jej príliš čo vytknúť a stále ide o dobré auto. Podobne zrejme rozmýšľali aj v samotnej Honde, pretože sa pri novej generácii držali zásady: Načo meniť niečo, čo je dobré?

Prečítajte si tiež: Honda CR-V sa už predáva v novej generácii. Koľko stojí a čím zaboduje?

Zvonku si výraznejšie medzigeneračné zmeny všimnete, až keď autá postavíte vedľa seba. Nástupca má robustnejšiu kapotu vďaka čomu pôsobí mohutnejšie.

Vzadu sú zmeny výraznejšie vďaka veľkým svetlám, ktoré doslova lemujú zadné okno. Miesto pre evidenčné číslo sa posunulo nižšie, čím opäť vzniká dojem, že na aute je viac hmoty.

V našom prípade celkový vzhľad vylepšoval príplatkový balík Aero s bohatším lakovaním nárazníkov, prídavnými prahmi aj strešným spojlerom vzadu. Auto tak pôsobí športovejším dojmom a v červenej Premium Crystal je až prekvapivo fotogenické.

Dostatok priestoru pre rodinu

Keď sa dostaneme k praktickej stránke, zistíme, že nové CR-V má zachovanú dĺžku, ale o 33 milimetrov dlhší rázvor kolies (celkovo 2663 mm), takže posádka si môže v interiéri užívať ešte viac miesta.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5RK7 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5RK7 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Honda CR-V


Článok je zaradený aj do ďalších tém Rodinné autá, Honda

Hlavné správy zo Sme.sk

Boris Kollár.
Matúš Sukeľ strieľa v zápase Rakúsko - Slovensko v príprave na MS v hokeji 2019.
AUTORSKÁ STRANA PETRA SCHUTZA

Lučanský je pokračovaním Gašpara (týždeň podľa Schutza)

Koalícia ďalej pracuje na únose Slovenska na východ.

Prezident policajného zboru generál Milan Lučanský a vpravo ministerka vnútra Denisa Saková.
Jozef Holomáň je prednostom Ústavu farmakológie, klinickej a experimentálnej farmakológie lekárskej fakulty Slovenskej zdravotníckej univerzity v Bratislave a vysokoškolský profesor v oblasti klinickej farmakológie. Budoval a presadzoval samostatné medicínske špecializované odbory hepatológie a klinickej farmakológie. Za svoju odbornú činnosť a ľudský prístup získal od pacientských organizácií ocenenie Môj lekár 2018.

Neprehliadnite tiež

Suzuki Vitara 1,4 vs. 1,0 Boosterjet
Ilustračné foto.

Automobilka Karma si trúfa na Európu. S talianskym dizajnom

Pod kapotou je aj trojvalec na dobíjanie batérií.

Podcast Za volantom nebude niekoľko mesiacov vychádzať pravidelne

Témy sa budú ďalej objavovať v ostatných podcastoch

Podcast Za volantom, logo.

Nový Opel Corsa ukázal prvý detail. Čo vieme?

Technológiu bude zdielať s Peugeotom 208.

Skelet nového Opelu Corsa