SME
Štvrtok, 21. október, 2021 | Meniny má UršuľaKrížovkyKrížovky

Štvordverový Mercedes AMG GT výkonom posádke vyráža dych (test)

Pod kapotou je osemvalec, ktorý má 639 koní.

(Zdroj: Michael Kasarda)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Mercedes-AMG štvordverové GT kupé 63 S - prehľad základných parametrov
Cena od / verzia od (eur)95 550 / 170 760
Spotreba výrobca / test (l)11,3 / 16,8
Objem batožinového priestoru (l)461
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2 951; 5 054; 2 069; 1 455

Čoho sa zrejme každý automobilový novinár trochu desí, je moment, keď testovanie nových áut začne byť natoľko stereotypné, až prestane človeka baviť.

Niet divu, takáto práca znamená striedať autá pomaly častejšie, ako ponožky a na niektoré sa už po pár týždňoch úplne zabudne. Naopak, iné dokážu vzbudiť emócie a ostanú vryté do pamäti celé roky.

Takým prípadom je novinka od Mercedesu, ktorej názov je trochu kostrbatý - Štvordverové kupé AMG GT 63 S. Len tak z počutia nezasvätený vôbec nevie, aké auto si má vlastne predstaviť a zmätený ostane aj keď mu ho začnete opisovať. Je totiž ako švajčiarsky nožík a skrýva v sebe viacero áut.

Pre niekoho je limuzínou, pre ďalšieho čistý športiak a ešte má k tomu aj praktický veľký kufor typu liftback.

Na prvý pohľad by sa mohlo zdať, že ide o predĺženú verziu dvojdverového kupé AMG GT, ktoré dostalo druhý pár dverí. Lenže omyl. Štvordverové AMG GT využíva podvozkovú platformu MRA (Modular Rear Architecture), ktorej príbuzenstvo treba hľadať v "civilnejších" modeloch, ako Mercedes triedy E alebo CLS.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Judita a Tomáš

Na jej verzii nesedeli nože, rany ani stopy krvi.


2 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Už niekoľko týždňov ide o najsledovanejší seriál.


a 2 ďalší 2 h

Neprehliadnite tiež

Google mapy odhadli časový rozdiel na oboch trás v rannej špičke na 19 minút.

Nie každý si využitím novej diaľnice urýchli cestu.


19. okt
BMW i4 M50

Zrýchlenie vyrazí dych, zážitok z jazdy je však slabší.


18. okt
Rezervné koleso dnes už nie je samozrejmosť a treba si zaň priplatiť.

Vyššia cena sa neskôr zúročí pri predaji auta.


20. máj
Ford Focus Kombi Active

Zmizol väčší trojvalec, pribudli mild-hybridy.


15. okt
Skryť Zatvoriť reklamu