SME
Utorok, 26. september, 2023 | Meniny má Edita
reklama

Volvo XC90 prešlo faceliftom a dokáže brzdiť efektívnejšie

Vlajková loď značky má o 15 percent nižšiu spotrebu.

Volvo XC90Volvo XC90 (Zdroj: Volvo )

Švédsky výrobca áut Volvo vyrába veľké luxusné SUV už od roku 2002. Súčasná generácia je na trhu od roku 2014 a doposiaľ sa z nej predalo viac ako 300-tisíc kusov. Aktuálne sa najdrahší model značky dočkal modernizácie.

S dizajnom sú zákazníci, ako aj samotný výrobca, spokojní a preto sa facelift tvarov karosérie dotkol len minimálne. Veľké zmeny nenastali ani v interiéri, keďže výrobca použil kvalitné materiály a nadčasové tvary.

Najväčšie zmeny po modernizácii veľkého SUV, sú zmeny technologické. V čom sa teda Volvo XC90 zlepšilo a na čom si dal výrobca najviac záležať?

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Úspora paliva vďaka kinetickej energii

Počuli ste už niekedy o systéme KERS? Ak nie, vedzte, že Volvo takto nazýva svoj najnovší systém využitia energie vznikajúci pri brzdení. Podľa výrobcu práve tento moderný systém dokáže o 15 percent znížiť spotrebu paliva.

Prečítajte si tiež: Test: Volvu XC90 menšie kolesá výrazne pomohli Čítajte 

Pokiaľ ste zástancom skôr elektrických či hybridných verzií súčasných áut, Volvo si aj pre vás pripravilo malé prekvapenie.

Práve hybridná verzia modelu XC90, ktorá nesie prívlastok T8, dostane novú, väčšiu batériu, ktorá ponúkne o 15 percent väčší dojazd na elektrickú energiu.

Maximálny dojazd na čisto elektrický pohon sa tak zvýši na 32 kilometrov. Táto novinka sa však netýka iba modelu XC90, ale rovnako aj modelov radu 90 a 60.

Minimálne zmeny v interiéri aj exteriéri

Už v úvode článku sme spomínali, že Volvo nemalo dôvod výrazne meniť tvary karosérie či prerábať interiér modelu XC90. Drobné zmeny sa však vďaka faceliftu predsa len udiali.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mierne zmenená je predná mriežka chladiča, pribudli nové zliatinové disky a verzia R - Design má odlišný tvar nárazníka. Katalóg je tiež bohatší o novú farbu karosérie.

Vo vnútri sa najpodstatnejšia zmena dotkla sedadiel. Nejde ani tak o ich tvar, ako o ich počet. Po novom si budete môcť Volvo XC90 objednať v štvor-, päť- alebo sedemmiestnej verzii.

Zachovaný bol veľký počet asistenčných systémov, na ktoré si Volvo potrpí. Majitelia XC90 sa tak naďalej môžu spoľahnúť napríklad na systém Autobrake, ktorý detekuje prítomnosť chodcov, cyklistov a zvierat na ceste.

K dispozícii je tiež asistent s názvom Oncoming Lane Mitigation, ktorý po prekročení stredovej čiary zaznamená auto v protismere a automaticky sa vyhne čelnej zrážke.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Až dve tretiny Slovenska majú mäkkú vodu. Čo na to naše cievy?
  2. Volia podľa TikToku, Youtube a Instagramu. Ovplyvnia mladí voľby?
  3. Most nahradia v Trenčíne záhradou s kaviarňami
  4. Zamestnanci Mecomu súťažili na športových dňoch
  5. Ak podceníte pri stavbe tento detail, pripravte sa na vyššie účty za kúrenie
  6. Na nechránenom školskom dvore namerali v lete až 60 stupňov
  7. Služby na pohotovosti nikto nechcel. Postavili na nich biznis
  8. Potrebujeme sa zbaviť nálepky montážnej dielne
  1. Hennessy oslavuje 50 rokov Hip Hopu
  2. Staršie IQOS zariadenia môžu spotrebitelia vrátiť do predajne
  3. Problémy s trávením a histamínová intolerancia, aká je liečba?
  4. Gröhling: Aj v školstve potrebujeme inovácie
  5. Bratislavská Kuchajda ožije športom
  6. Služby na pohotovosti nikto nechcel. Postavili na nich biznis
  7. Tenisová zábava pre celú rodinu na Peugeot Tennis Day
  8. Nerovnováha v kontrole močového mechúra
  1. Prešov si dlho pýtal obchvat, stáva sa slovenským skokanom 16 017
  2. Hladinka smeruje do Košíc! 7 526
  3. Ochutnajte zo Španielska viac. Spojte návštevu Madridu s Toledom 5 113
  4. Až dve tretiny Slovenska majú mäkkú vodu. Čo na to naše cievy? 4 261
  5. Voľba srdcom je nespoľahlivá. Toto je najlepšia pomôcka 3 655
  6. Ak podceníte pri stavbe toto, pripravte sa na vyššie účty 3 471
  7. Kaufland postavený z dreva? Áno, Bratislava má európsky unikát 2 705
  8. Také veľké kníhkupectvo ako na Obchodnej už neotvoríme 2 452
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Na fotografii je (zľava) konkurzný právnik Zoroslav Kollár a predseda parlamentu Boris Kollár.

Bývalý riaditeľ SIS hovorí o pomste.


4 h
Budova Generálnej prokuratúry v Bratislave.

Funkcia slovenského generálneho prokurátora je pre koncentráciu moci priam toxická.


Branislav Vančo 23. sep

Druhé by skončilo Progresívne Slovensko.


a 1 ďalší 2 h
Bilbordová kampaň pred predčasnými voľbami.

Keď je za značkou úplné prázdno, stačí malý problém.


25. sep
reklama

Blogy SME

  1. Radoslav Medzihradský: Pekná časť SNPčky zo Zliechova
  2. Juraj Kumičák: Politikum I - Fico
  3. Vladimír Bilohuščin: Bitky v klietke si zaslúžia viac peňazí!
  4. Tupou Ceruzou: Progresívne Slovensko vs. Smer
  5. Ján Valchár: Načo je Rusku Sevastopol?
  6. Juraj Droba: Prečo voliť SASKU
  7. Juraj Gavora: Lennon alebo Lenin? (4/7)
  8. Radka Wagingerová: Približne 13% mladých ľudí trpí duševnými poruchami
  1. Ján Šeďo: Králi "F + K + G" sa postavili pred vypredanú sálu s plnými gaťami, ako lazníci. 61 911
  2. Miroslav Lukáč: V predvolebných debatách sme počuli Génia. Bohužiaľ Zla. Netreba ho predstavovať. Všetci ho poznáte. V hazarde platí kontra, re, vabank. 51 272
  3. Peter Kollega: Pán GP M. Žilinka, oklamali ste 5,447 miliónov občanov, okamžite odstúpte 37 218
  4. Jana Plichtová: "Dobrák" Boris Kollár a jeho pomáhanie (si k majetku) 35 280
  5. Ján Šeďo: Generálmajor Ivan Pach dokonale a inteligentne zotrel Fica. 32 798
  6. František Ptáček: „Sedembolestná panna Mária, oroduj za pána Fica!“ a iné prízraky Slovenské 31 479
  7. Miroslav Lukáč: Mladí Vlci zo Smeru, ako sa sami nazvali, už vycerili tesáky a dokonca ich zaťali. 30 635
  8. Pavel Macko: Fico je naničhodník, ktorý sa môže hanbiť! 15 227
  1. Monika Nagyova: Zo života vo firme snov: Po dvadsiatich dvoch rokoch som dostala výpoveď
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 68. - Arktída - Zem Františka Jozefa
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 67. - Kto bol Juan de Fuca, ktorý dal meno prielivu, ktorý obmýva brehy kanadského ostrova Vancouver?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 66. - Martin Frobisher, pirát alebo kapitán?
  5. Monika Nagyova: Rómske deti kradnú. Ale iba energiu.
  6. Jiří Ščobák: Na zimní plavání v neoprénu je dobré se začít připravovat už teď
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 65. - Odkiaľ pochádza názov Kanada?
  8. Jiří Ščobák: Čekání na Volodymyra Zelenského před prezidentským palácem v BA (foto)
SkryťZatvoriť reklamu