SME
Štvrtok, 21. október, 2021 | Meniny má UršuľaKrížovkyKrížovky

Prvá jazda: S novou Mazdou 3 si vodič ešte lepšie rozumie

Na revolučný motor Skyactiv-X si ešte musíme počkať.

Mazda 3 (Zdroj: Peter Kálmán)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Každý rok sa objaví niekoľko nových áut, na ktoré sa obzvlášť tešíme a sme zvedaví, či sú naozaj také skvelé, ako výrobca sľubuje.

Aktuálne je jedným z nich nová generácia Mazdy 3, ktorá sa začína objavovať na slovenských cestách. Ešte predtým sme si ju však vyskúšali v okolí Lisabonu.

Spraviť v mainstremovom segmente auto, z ktorého sršia emócie a ešte sa aj tvári prémiovo, je celkom komplikovaná úloha. Predstavy dizajnérov často predražujú náklady na výrobu, takže často je to o kompromisoch.

Keď sa však pozrieme na štvrtú generáciu Mazdy 3, nič také nevidíme a úplne smelo môže parkovať napríklad pri Mercedese triedy A.

Prečítajte si tiež: Nová Mazda 3 pozná slovenské ceny. Spôsobí revolúciu nielen motorom? Čítajte 

Porovnanie nie je náhodné, obe značky sa totiž v posledných rokoch držia motta, že "menej je viac" a v oboch prípadoch takéto rozhodnutie prinieslo svoju úrodu.

Význam motta si okrem výtvarnej školy Bauhaus, ktorej vďačíme za nadčasovú minimalistickú architektúru, osvojila o sto rokov neskôr aj nová Mazda 3.

Menej zbytočností

Podobnú filozofiu razila už jej minulá generácia, no stále bolo kde uberať. Po funkčnej stránke našťastie na tých správnych miestach, takže nehrozí, že vás bude čosi rozčuľovať, ani že nájdete na karosérii falošné nasávacie otvory.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Judita a Tomáš

Na jej verzii nesedeli nože, rany ani stopy krvi.


7 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Už niekoľko týždňov ide o najsledovanejší seriál.


a 2 ďalší 7 h

Neprehliadnite tiež

Google mapy odhadli časový rozdiel na oboch trás v rannej špičke na 19 minút.

Nie každý si využitím novej diaľnice urýchli cestu.


19. okt
BMW i4 M50

Zrýchlenie vyrazí dych, zážitok z jazdy je však slabší.


18. okt
Rezervné koleso dnes už nie je samozrejmosť a treba si zaň priplatiť.

Vyššia cena sa neskôr zúročí pri predaji auta.


20. máj
Ford Focus Kombi Active

Zmizol väčší trojvalec, pribudli mild-hybridy.


15. okt
Skryť Zatvoriť reklamu