SME
Sobota, 25. január, 2020 | Meniny má Gejza

Prvá jazda: S novou Mazdou 3 si vodič ešte lepšie rozumie

Na revolučný motor Skyactiv-X si ešte musíme počkať.

Mazda 3 (Zdroj: Peter Kálmán)

Každý rok sa objaví niekoľko nových áut, na ktoré sa obzvlášť tešíme a sme zvedaví, či sú naozaj také skvelé, ako výrobca sľubuje.

Aktuálne je jedným z nich nová generácia Mazdy 3, ktorá sa začína objavovať na slovenských cestách. Ešte predtým sme si ju však vyskúšali v okolí Lisabonu.

Spraviť v mainstremovom segmente auto, z ktorého sršia emócie a ešte sa aj tvári prémiovo, je celkom komplikovaná úloha. Predstavy dizajnérov často predražujú náklady na výrobu, takže často je to o kompromisoch.

Keď sa však pozrieme na štvrtú generáciu Mazdy 3, nič také nevidíme a úplne smelo môže parkovať napríklad pri Mercedese triedy A.

Článok pokračuje pod video reklamou
Prečítajte si tiež: Nová Mazda 3 pozná slovenské ceny. Spôsobí revolúciu nielen motorom? Čítajte 

Porovnanie nie je náhodné, obe značky sa totiž v posledných rokoch držia motta, že "menej je viac" a v oboch prípadoch takéto rozhodnutie prinieslo svoju úrodu.

Význam motta si okrem výtvarnej školy Bauhaus, ktorej vďačíme za nadčasovú minimalistickú architektúru, osvojila o sto rokov neskôr aj nová Mazda 3.

Menej zbytočností

Podobnú filozofiu razila už jej minulá generácia, no stále bolo kde uberať. Po funkčnej stránke našťastie na tých správnych miestach, takže nehrozí, že vás bude čosi rozčuľovať, ani že nájdete na karosérii falošné nasávacie otvory.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5SMH na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M5SMH na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Kompaktné autá

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém:
Mazda

Neprehliadnite tiež

Opel Corsa sa už v Nemecku legitimuje francúzskym pasom (test)

Segment malých áut má ďalšieho kvalitného zástupcu.

Opel Corsa GS-Line

LADA v Európe končí a sťahuje sa späť do Ruska

Dôvodom sú príliš prísne emisné limity.

Seat Arona CNG
Peugeot 2008