SME
Pondelok, 29. máj, 2023 | Meniny má Vilma
reklama

Ferrari F8 Tributo si vzalo z predchodcov to najlepšie

Stovku pokorí za menej než tri sekundy.

Ferrari F8 TributoFerrari F8 Tributo (Zdroj: Ferrari )
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pamätáte si ešte na Ferrari 488 GTB, ktoré taliansky výrobca športových áut predstavil pred štyrmi rokmi? Tak práve tento model dostane na ženevskom autosalóne svojho nástupcu.

Prečítajte si tiež: Ferrari F40 Tribute je moderná interpretácia legendárneho športiaku Čítajte 

Novinka, ktorá čiastočne vychádza so svojho predchodcu a nesie v sebe i odkaz modelu 458 Italia je však kompletne zmenená a prepracovaná.

Okrem vidlicového osemvalcového motora, sa bude dať identifikovať aj vďaka zmenenému tvaru karosérie.

Oproti predchodcovi má Ferrari F8 Tributo modernejší tvar predných svetiel. Nad nimi, sú uložené otvory pre prúdenie vzduchu, ktorý ochladzuje brzdy. Vylepšená je tiež aerodynamika športového kupé, čo znamená, že novinka má o 15% väčší prítlak.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V zadnej časti je to už typické Ferrari so všetkým čo k nemu patrí. Koncové LED svetlá majú už kultový okrúhly tvar, nad nimi sa nachádza vysúvateľné zadné krídlo a okno s originálnymi štrbinami pripomínajúcimi legendu F40.

Charakteristický kokpit a monštruózne silný motor

V interiéri sa žiadne veľké zmeny neudiali. Od Ferrari sme to však ani nemohli čakať, pretože už roky si razí svoju cestu iba drobných úprav. V prípade F8 Tributo sa zmenili výduchy klimatizácie, ktoré sú po novom okrúhleho tvaru. Spolujazdcovi pribudol malý displej a vodičovi väčšie pádla pod volantom.

Ferrari F8 Tributo váži podľa údajov výrobcu 1 330 kilogramov, čo je o rovných 40 kíl menej ako mal predchodca. Vďaka tomu kupé na stovku vyšprintuje za 2,9 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je 340 km/h.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vidlicový osemvalec má objem 3,9 litra a výkon až 720 koní. Krútiaci moment dosahuje hodnotu 770 Nm a benzínovému agregátu pomáha aj dvojica turbodúchadiel.

Ferrari má ako obvykle pohon zadnej nápravy a automatickú prevodovku. Tú však výrobca zatiaľ nijako neopísal, takže si musíme počkať na oficiálnu premiéru.

Zvedaví sme aj na finálnu cenu, pretože tá bude zrejme o niečo vyššia ako tomu bolo pri modeli 488 GTB. Všetky detailné informácie nielen o horúcej novinke zo stajne Ferrari, vám postupne budeme prinášať priamo zo ženevského autosalónu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Plánujete toto leto dovolenku v Chorvátsku?
  2. Martin Cígler zo Seyforu: Rast IT sektora predbieha počet odborn
  3. Odvážte sa vystúpiť z komfortnej zóny. Zažijete iné Chorvátsko
  4. V Bratislave sa koná Globsec
  5. Zasadíte strom, postavíte (hmyzí) dom: A uvidíte aj hviezdy
  6. O koľko drahšia bude tento rok dovolenka pri mori?
  7. Slováci pomáhajú s digitalizáciou školstva doma aj v zahraničí
  8. Moravák, ktorý ukázal svetu, ako sa robí „nové umenie“
  1. Život je moc krátky, aby ste ho prekosili
  2. Kto stretne legendárneho Ronalda?
  3. Modrovlasý gamer Michal: Tu sú moje tipy pre Digitálneho žiaka
  4. V Bratislave sa koná Globsec
  5. Vyhrajte elektrokolobežku SENCOR s tipom od Romana!
  6. Art, Terra, Duo: SodaStream prichádza s novými prístrojmi
  7. O koľko drahšia bude tento rok dovolenka pri mori?
  8. Zasadíte strom, postavíte (hmyzí) dom: A uvidíte aj hviezdy
  1. Odvážte sa vystúpiť z komfortnej zóny. Zažijete iné Chorvátsko 10 192
  2. Nevídaný záujem o grécke ostrovy. Mnohé hotely sú už nedostupné 8 885
  3. Plánujete toto leto dovolenku v Chorvátsku? 6 364
  4. Byty v Rakyte s dotovanou hypotékou a zvýhodnenými cenami 5 102
  5. Tipy na výlety po letnom Rakúsku 2 496
  6. Viete, prečo existuje hmyz? Vďačíme mu za jedlo aj čistý vzduch 2 204
  7. O koľko drahšia bude tento rok dovolenka pri mori? 1 998
  8. Ďurákovci a ich biznis: Z malého e-shopu k státisícovým tržbám 1 931
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Ľudmila Križanovská: Známy spevák šlágrov zneuctil pamiatku Daniela Heribana
  2. Martin Borecky: Život je Fajn - Časť piata
  3. Lukáš Čelinák: Klesajúca životná úroveň – ako oslobodiť ľudí závislých od populistických politík?
  4. Miroslav Kocúr: Fico mení hru. Karty má opäť falošné.
  5. Víťazoslav Würschner: Dobro národa je najvyšším zákonom
  6. Jozef Varga: Krkavci / 10. /
  7. Marek Mačuha: O zákaze spaľovacích motorov
  8. Ján Šeďo: Nebyť Putina, R. Kadyrov by bol dedinský blázon, takto je vedec a...všetko, ale nevie čítať z papiera...
  1. Ján Šeďo: Americkí vojaci zaútočili na predajňu Billa vo Zvolene. 108 605
  2. Ján Šeďo: V Jasenovaci omdlievali aj vrahovia z SS, tromfli ich bývalí mnísi. 37 903
  3. Jozef Varga: Prečo nemám rád Rusko 30 401
  4. Ján Šeďo: Kto vie, kde sa hrabal predtým a potom deťom rozdával zmrzlinu... 18 155
  5. Ján Šeďo: Nové ruské zbrane sú desiatky rokov pred zahraničnou konkurenciou... 8 936
  6. Marek Strapko: Investigatívec Fico našiel novú paru 6 450
  7. Peter Remeselník: Ako hodnotíte tento dôkaz v prípade vraždy Jána Kuciaka a jeho snúbenice Vy ? 5 715
  8. Ján Valchár: Russkij korábľ pošól naChurs 4 917
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 62. - Arktída - Špicbergy alebo Svalbard?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 61. - Arktída - Jan Mayen, nenápadný ostrov s pútavou minulosťou
  3. Monika Nagyova: Každá rodina má svojho gamblera
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 60. - Kapitán Henry Hudson a jeho štyri expedície v rokoch 1607 - 1611
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 59. - Po kom bol pomenovaný Drakeov prieliv?
  6. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  8. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
SkryťZatvoriť reklamu