SME

Ferrari F8 Tributo si vzalo z predchodcov to najlepšie

Stovku pokorí za menej než tri sekundy.

Ferrari F8 TributoFerrari F8 Tributo (Zdroj: Ferrari )
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pamätáte si ešte na Ferrari 488 GTB, ktoré taliansky výrobca športových áut predstavil pred štyrmi rokmi? Tak práve tento model dostane na ženevskom autosalóne svojho nástupcu.

Prečítajte si tiež: Ferrari F40 Tribute je moderná interpretácia legendárneho športiaku Čítajte 

Novinka, ktorá čiastočne vychádza so svojho predchodcu a nesie v sebe i odkaz modelu 458 Italia je však kompletne zmenená a prepracovaná.

Okrem vidlicového osemvalcového motora, sa bude dať identifikovať aj vďaka zmenenému tvaru karosérie.

Oproti predchodcovi má Ferrari F8 Tributo modernejší tvar predných svetiel. Nad nimi, sú uložené otvory pre prúdenie vzduchu, ktorý ochladzuje brzdy. Vylepšená je tiež aerodynamika športového kupé, čo znamená, že novinka má o 15% väčší prítlak.

SkryťVypnúť reklamu

V zadnej časti je to už typické Ferrari so všetkým čo k nemu patrí. Koncové LED svetlá majú už kultový okrúhly tvar, nad nimi sa nachádza vysúvateľné zadné krídlo a okno s originálnymi štrbinami pripomínajúcimi legendu F40.

Charakteristický kokpit a monštruózne silný motor

V interiéri sa žiadne veľké zmeny neudiali. Od Ferrari sme to však ani nemohli čakať, pretože už roky si razí svoju cestu iba drobných úprav. V prípade F8 Tributo sa zmenili výduchy klimatizácie, ktoré sú po novom okrúhleho tvaru. Spolujazdcovi pribudol malý displej a vodičovi väčšie pádla pod volantom.

Ferrari F8 Tributo váži podľa údajov výrobcu 1 330 kilogramov, čo je o rovných 40 kíl menej ako mal predchodca. Vďaka tomu kupé na stovku vyšprintuje za 2,9 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je 340 km/h.

SkryťVypnúť reklamu

Vidlicový osemvalec má objem 3,9 litra a výkon až 720 koní. Krútiaci moment dosahuje hodnotu 770 Nm a benzínovému agregátu pomáha aj dvojica turbodúchadiel.

Ferrari má ako obvykle pohon zadnej nápravy a automatickú prevodovku. Tú však výrobca zatiaľ nijako neopísal, takže si musíme počkať na oficiálnu premiéru.

Zvedaví sme aj na finálnu cenu, pretože tá bude zrejme o niečo vyššia ako tomu bolo pri modeli 488 GTB. Všetky detailné informácie nielen o horúcej novinke zo stajne Ferrari, vám postupne budeme prinášať priamo zo ženevského autosalónu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  2. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  4. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  5. Plátené tašky a opakované použitie
  6. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor
  7. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  8. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  1. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  2. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  3. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Podpora projektov, ktoré učia ľudí postaviť sa za seba
  6. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 8 409
  2. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 7 900
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 4 657
  4. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 4 625
  5. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 298
  6. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 3 733
  7. Plátené tašky a opakované použitie 2 882
  8. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 1 996
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Eštočák: Viac ako 2 300 podpisov za spravodlivú MHD v Prešove: Petíciu sme odovzdali mestu
  2. Jolana Čuláková: Štefan Harabin sa vyhráža trestnými oznámeniami politikom a farárovi zo Studienky
  3. Viktor Pamula: Deštrukcia redakcie TV Markíza pokračuje
  4. Vladimír Hebert: PANEL – Jedinečný festival komiksu
  5. Dávid Polák: Romantika násilia: Od pirátov k „bojovníkom za slobodu“
  6. František Kukura: Lucifer: Nositeľ zakázaného svetla
  7. Henrich Krejča: Mojich 15 európskych cestovateľských tipov na rok 2025.
  8. Jan Pražák: Jak ubohá migrantka bojovala s naší mateřštinou
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 24 850
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 24 539
  3. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 12 830
  4. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 11 700
  5. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 11 432
  6. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 743
  7. Věra Tepličková: Šok v Levoči 5 809
  8. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 4 774
  1. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  2. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  3. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  4. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  5. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  6. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  7. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
  8. Marcel Rebro: Fico a jeho banda si kupujú za naše peniaze haciendy, Slováci posielajú drony obrancom Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu