SME
Piatok, 17. september, 2021 | Meniny má OlympiaKrížovkyKrížovky

Vyhlasovanie Auta roka bolo dramatické, malo dvoch víťazov

S rovnakým počtom bodov na druhom mieste skončila Alpine A110.

Jaguar I-Pace sa stal Autom roka 2019Jaguar I-Pace sa stal Autom roka 2019 (Zdroj: Peter Kálmán)

ŽENEVA. Tohtoročné vyhlasovanie výsledkov ankety Európske auto roka 2019 sa nečakane zdramatizovalo. Víťazmi sa na chvíľu stali dve rozdielne autá z dvoch rozdielnych svetov – Alpine A110 a Jaguar I-Pace.

Zatiaľ čo Alpine A110 je zástupcom klasických športových áut s poriadnym motorom, Jaguar I-Pace reprezentuje prichádzajúcu vlnu elektromobilov.

Na určenie víťaza bol potrebný dodatočný rozstrel, ktorý v 55-ročnej histórii ankety nemá obdobu. Aj dodatočné hlasovanie poroty bolo veľmi tesné. Jaguar porazil Alpine iba o dva body.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Víťazstvo je symbolom meniaceho sa sveta áut. Ten aktuálne preferuje SUV, ideálne s elektrickým pohonom. Presne taký je aj tohtoročný víťaz.

Prečítajte si tiež: Slovenským autom roka 2019 sa stal Peugeot 508 Čítajte 

Vozidlo poháňa dvojica synchrónnych elektromotorov s permanentným magnetom, ktoré dosahujú výkon 400 koní a krútiaci moment 700 newtonmetrov.

Z nuly na sto kilometrov za hodinu dokáže I-Pace zrýchliť za 4,8 sekundy a podľa nového meracieho cyklu WLTP má s 90-kilowatthodinovou batériou dojazd 480 kilometrov.

O víťazovi rozhodla porota zostavená zo 60 automobilových novinárov z 23 krajín Európy. Kritériá výberu sa zameriavali na cenu, dizajn, komfort, bezpečnosť, použité technológie aj na ekológiu.

Do ankety mohli automobilky prihlásiť iba nové modely, ktoré sa predstavili počas uplynulého roka.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí
  2. Ašot Haas v Bratislave: Nenechajte si ujsť umelecký zážitok
  3. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  4. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  5. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu
  6. Slovenský orloj – svetová atrakcia
  7. Predplaťte si SME.sk s garanciou vrátenia peňazí
  8. Kanceláriám ešte neodzvonilo
  9. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér
  10. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých?
  1. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  2. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  3. Profesionáli vedia, o čo ide. Ako si vybrať OZV a nepopáliť sa?
  4. Pápež František požehnal základný kameň novej nemocnice
  5. Ašot Haas v Bratislave: Nenechajte si ujsť umelecký zážitok
  6. Stropný zdvihák zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  7. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  8. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou?
  9. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  10. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  1. Maldivy, Maurícius či Mexiko sú na dosah jediným letom 9 085
  2. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých? 6 221
  3. Slovenský orloj – svetová atrakcia 4 400
  4. Radosť zachytiť tieto krásne krivky 4 160
  5. Mayo Galuška praží extra kávu, oligarcha Hodorovský je Mr. Krach 2 309
  6. Prehľad bratislavských komunít. Čo všetko sa dá robiť so susedmi 2 293
  7. Uznávané štúdio oživilo zanedbané štvrte. Prišlo do Bratislavy 1 857
  8. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 1 768
  9. Prvá dáma festivalu 1 641
  10. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 1 511
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Registračný poplatok sa po novom platí pri každej zmene majiteľa. Pri jazdených vozidlách stúpnu aj o niekoľko stoviek eur.

Na predaj auta je dobré myslieť už vopred.


13 h
Papamobil Mercedes-Benz G 500.

Špeciálne upravený Mercedes G bol na Slovensku už v roku 1990.


14. sep
Škoda Enyaq iV 80 pre pápeža Františka.

Poskytnuté autá majú len drobné úpravy.


13. sep
Hyundai i20 N

Nižší výkon kompenzuje nízka hmotnosť.


12. sep
Skryť Zatvoriť reklamu