ŽENEVA. Keď pred časom Vladimir Putin zatúžil po reprezentatívnych autách ruskej výroby, v krajine nastala panika. Dlhoročný dodávateľ takýchto vozidiel, ktorým bol ZIL, sa okamžite chopil príležitosti a ruskému prezidentovi postavil to najlepšie, čo vedel - ZIL 4112R.
Už prvé fotografie dávali tušiť, že pôjde o veľkú hanbu. Vozidlo síce poháňal 7,7-litrový osemvalec s výkonom 400 koní, ale hoci vývoj trval šesť rokov, auto stále vyzeralo ako jeho predchodca z roku 1985.
Putin údajne vozidlo hneď odmietol a zároveň sa tak skončilo trápenie roky živoriaceho ZILu. Lenže ruský prezident sa myšlienky vymeniť svoj Mercedes S600 Pullman za niečo ruskej výroby nevzdával.

Dal preto zadanie štátnemu výskumnému inštitútu NAMI, ktorý od roku 2013 pracoval na modernej limuzíne s pracovným názvom "projekt Kortež", teda sprievod.
Na vzniku sa podieľali experti zo západného automobilového priemyslu, napríklad z firmy Bosch či Porsche Engineering.
Výsledkom je limuzína Aurus Senat, ktorú verejnosť prvýkrát videla počas Putinovej inaugurácie v máji 2018. Teraz sme si však mohli pozrieť impozantné auto aj naživo, počas ženevského autosalónu.