SME
Nedeľa, 25. október, 2020 | Meniny má AurelKrížovkyKrížovky

Citroen C5 Aircross bojuje proti konkurencii komfortom (test)

Novinka môže byť právom označovaná za vlajkovú loď.

Citroen C5 Aircross (Zdroj: Marek Čepa)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Citroen C5 Aircross
Cena od / verzia od (eur)19 990 / 29 990
Priemerná spotreba výrobca / test (l)7,1 / 8,1
Objem batožinového priestoru (l)580 - 720
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2 730; 4 500; 2 099; 1 689

Takmer sa nám žiada začať s tým, že Citroen až teraz prichádza s prvým kompaktným SUV, lenže nebola by to pravda. Už pred dvanástimi rokmi totiž prišiel C-Crosser a neskôr aj C4 Aircross.

Ak ste na tieto modely zabudli, je vám odpustené. Na našich cestách boli jednorožcami medzi autami a v oboch prípadoch išlo o prezlečené modely Mitsubishi.

Citroen C5 Aircross je však už iný prípad. Ide o rýdzeho a hlavne príjemne svojského Francúza, ktorý sa snaží nebyť iba ďalším SUV do počtu. V týždňovom teste sme zisťovali, čo ho robí výnimočným.

Koncern PSA Peugeot Citroen zjavne v posledných rokoch skúša, koľko dokáže dostať z podvozkovej platformy EMP2, ktorú využívajú všetky jeho kompaktné SUV od luxusného DS 7 Crossback cez európsky hit Peugeot 3008 až po Opel GrandlandX.

Prečítajte si tiež: Citroen C5 Aircross stojí v základe pod 20 000 eur Čítajte 

Citroen C5 Aircross nie je v tomto smere výnimkou, ale s dĺžkou 4 500 mm je presne medzi Peugeotmi 3008 a väčším 5008. Tam však porovnávanie so súrodeneckou značkou končí, pretože C5 Aircross prichádza s úplne inak naladeným podvozkom aj celkom originálnym dizajnom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Páčia sa nám detaily, ako dvojfarebné lyžiny strešného nosiča, či chrómovaný oblúk na bočných oknách. V spodnej časti dverí ostali pozostatky gumených vankúšov Airbump. Oproti menšiemu C3 Aircrossu sa objavuje viac dizajnových ozdôb, ktoré majú len estetickú funkciu, napríklad falošné otvory v prednom nárazníku.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5TAY na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M5TAY na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.
Volkswagen ID.3 1st

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.