Neustále stúpajúci záujem o kategóriu mestských SUV, v poslednom období nie je žiadnou prekvapujúcou novinkou. Japonská značka Mitsubishi tento trend zachytila medzi prvými, keď už v roku 2009 na trh uviedla model ASX. Za 10 rokov predaja si kompaktné SUV našlo viac ako milión nových majiteľov, čo z neho robí jedno z najúspešnejších počinov značky.
Medzičasom však úspešné SUV citeľne zostárlo a začalo zaostávať za rozmáhajúcou sa konkurenciou v segmente. Odpoveďou výrobcu na klesajúce čísla predajnosti je veľká modernizácia, ktorá by model ASX mala vrátiť späť do hry.
Na ženevskom autosalóne sa modernizované SUV tešilo pomerne veľkému záujmu zo strany novinárov. Môžu za to sympatické tvary vynovenej karosérie, moderné prvky v priestrannom interiéri a predovšetkým úplne nový atmosférický dvojliter MIVEC s výkonom 150 koní.

Značná podoba so súrodencom Eclipse Cross
Nech sa na modernizované Mitsubishi ASX pozriete z akejkoľvek strany, pôsobí o poznanie modernejšie a krajšie. Vynovená je predaná maska, hmlové svetlá sú spolu s výstražnými združené v nárazníku a tvarovo pripomínajú Kiu Sportage GT-Line. Hlavné svetlá dostali LED technológiu.
Vzadu sa takisto udiali zmeny k lepšiemu. Zaujímavo vyzerá kombinácia úplne nového nárazníka s výrazným strieborným difúzorom, s falošnými mriežkami po bokoch. Sympatický dojem dotvára krátky spojler a žraločia plutva na streche. Zadné svetlá tiež využívajú LED technológiu, no ich dizajn sa nezmenil.
Vo vnútri auta sa veľké zmeny neudiali. Treba však zdôrazniť, že to ani nebolo potrebné, nakoľko bol interiér už pred desiatimi rokmi navrhnutý nadčasovo.

Novinkou je väčší osemplacový displej infotainmentu s názvom Smartphone-link Display Audio, ktorý ponúka lepšiu konektivitu so smartfónmi a v najvyššej výbave aj navigáciu Tom Tom. V aute je vzhľadom na segment aj po facelifte dostatok miesta a to aj na zadných sedadlách.
Návrat štvorkolky
Dôležitou zmenou je aj pridanie balíka jazdných asistentov a najmä nasadenie atmosférického dvojlitra MIVEC s výkonom 150 koní, ktorý Mitsubishi dáva do Outlanderu. Podľa výrobcu to pre ASX znamená popri prednom náhone aj návrat verzie s pohonom všetkých kolies.
Práve znovuzrodenie "štvorkolky" by mohlo byť pre Mitsubishi ASX silnou zbraňou v boji s konkurenciou. Mnoho kompaktných SUV totiž pohon všetkých kolies neponúka vôbec. Vo výsledku teda ASX dobre vyzerá, stále pohodlne jazdí, je komfortné a moderné v interiéri a navyše môže mať pohon oboch náprav.
