ROLLE. Mesiac po informácii, že Honda ukončí v Európe výrobu áut, prichádza správa o sťahovaní inej japonskej automobilky z európskeho trhu. Ide o značku Infiniti, ktorá je luxusnou divíziou Nissanu.
Za rozhodnutím stoja nenaplnené očakávania v snahe konkurovať nemeckým prémiovým značkám, ale tiež sprísňovanie emisných noriem. Ďalšie investície do Infiniti nie sú podľa Nissanu rentabilné a značka sa chce orientovať na rastúce trhy v Číne a v USA.
Prvýkrát sa autá s logom Infiniti objavili v roku 1989 počas rozmachu luxusných značiek, ktoré zacielili na americký trh. V rovnakom období prišla Toyota s Lexusom a tesne predtým Honda s Acurou.
V Európe začal oficiálny predaj modelov Infiniti až v roku 2008. Neskôr, v roku 2015 odštartovala výroba v britskom Sunderlande, v továrni Nissanu. Do sveta odtiaľ odchádzajú modely Q30 a QX30.
Za pomerne neznámym názvom sa skrýva prémiový kompaktných hatchback, ktorý mal konkurovať napríklad Mercedesom triedy A a GLA. Výroba oboch kompaktných Infiniti skončí predčasne, už tento rok v júli.

V priebehu štyroch rokov zamestnanci stihli vyrobiť vyše 70-tisíc britských Infiniti. Teraz je budúcnosť vyše 250 pracovníkov otázna, Nissan údajne hľadá riešenie.
Po výrobe úplne skončí aj predaj áut Infiniti v Európe už začiatkom budúceho roka. České zastúpenie značky sídliace v Prahe, už na svojej internetovej stránke oznámilo odchod a ďakuje svojim zákazníkom za prejavenú dôveru.
Či bude Nissan naďalej servisovať vozidlá Infiniti, je zatiaľ v štádiu rokovania. Podobná situácia sa týka aj ďalších 16 krajín Európy, kde sa autá predávali.
Hoci sa po príchode Infiniti na európsky trh hovorilo, že Infiniti bude mať oficiálne zastúpenie aj na Slovensku, nestalo sa tak. Najbližšiu predajňu tak má značka vo Viedni a v Budapešti.