SME
Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

Hyundai i20 má po facelifte, v tieni Fabie je neoprávnene (test)

Nová automatická prevodovka príjemne prekvapila.

Hyundai i20 (Zdroj: Peter Kálmán)
Hyundai i20 - prehľad základných parametrov
Cena od / verzia od (eur)9 190 / 14 590
Spotreba mesto - výrobca / test (l)7,3 / 8,1
Objem batožinového priestoru (l)301
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2 570; 4 035; 1 734 (bez zrkadiel); 1 474

Výber malých áut B segmentu je na Slovensku celkom pestrý, no napriek tomu mu v počtoch predaných kusov suverénne kraľuje Škoda Fabia. Sú však aj ďalšie zaujímavé alternatívy, ktoré by bolo pri výbere chybou nevyskúšať. Jednou z nich je Hyundai i20, ktorý minulý rok prešiel faceliftom.

V redakčnom teste sme si ho vyskúšali prakticky so všetkým, čo sa dá k malému Hyundaiu objednať. Čo všetko ponúka a koľko má vlastne zmysel investovať do malého auta?

Spomínate si, keď sa na našich cestách bežne objavovali autá v základnej výbave? Ľudia neváhali ísť do biednych výbav a aj preto vznikali dnes už nepochopiteľné verzie, ako napríklad Fabia Junior. Majitelia sami seba presviedčali, že im také auto stačí, no rýchle vymiznutie z ciest svedčilo o opaku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Časy, keď na lepšie nebolo, sú už našťastie preč a mnohí si pri kúpe nového auta radi priplatia. Viaceré komfortné prvky však logicky dvíhajú magickú "cenu od". Čo má však človek robiť, ak si chce dopriať klimatizáciu, krajšie kolesá, na zimu vyhrievané sedadlá a ideálne aj prepojenie infotainmentu so smartfónom?

Do toho sa pre väčšiu bezpečnosť pridá ešte balík jazdných asistentov, krajšia metalická farba, prípadne do mesta aj automatická prevodovka. Ani sa nenazdáte a cena auta je zrazu dvojnásobná, no len máločo by sme si dnes z výbavy odopreli, a tak sme vo vynovenom Hyundai i20 riešili podobnú dilemu.

Čas na drobné zmeny

Zatiaľ čo prvá generácia i20 nám nápadne pripomínala Opel Corsu, tá druhá priniesla už celkom originálny dizajn. Auto je v predaji od roku 2014, takže facelift už bol len otázkou času. Potešilo nás však pri ňom, že Hyundai neostal iba pri dizajnových vylepšeniach, hoci aj tie sú prospešné.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5U4K na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M5U4K na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Hyundai

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Malé autá
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson

Z Renaultu Mégane sa stane elektrický crossover

Spaľovacie motory budú už minulosťou.

Renault Mégane eVision Concept