SME
Piatok, 10. júl, 2020 | Meniny má AmáliaKrížovkyKrížovky

Vyskúšali sme najlacnejšie veľké SUV a off-road v jednom (test)

Slabšie jazdné vlastnosti kompenzuje schopnosťami v teréne.

SsangYong Rexton (Zdroj: Marek Čepa)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SsangYong Rexton - prehľad základných parametrov
Cena od / verzia od (eur)27 790 / 37 490
Spotreba mesto - výrobca / test (l)8,4 / 9,2
Objem batožinového priestoru (l)1 051
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2 865; 4 850; 1 960; 1 825

Prvý kontakt s Rextonom sprevádzali predsudky. Kórejskú značku SsangYong sme vždy sledovali iba tak jedným okom. V 90. rokoch u nás zaznamenala úspech s modelmi Musso, Korando a neskôr Kyron.

Potom však kvôli zmenám majiteľa aj výstredným kúskom ako Actyon prišiel bankrot. Značky sa však ujal indický gigant Mahindra, a tak v roku 2011 začala nová etapa SsangYongu.

Druhá generácia Rextonu prišla pred dvoma rokmi a teraz sa oficiálne dostáva aj na slovenský trh. Hoci pri spomenutí značky SsangYong málokto v našom okolí vedel, o čom hovoríme, Rexton si nás počas týždňového testu získal. Ak by sme ho mali charakterizovať obsahom šatníka, tak cez týždeň sa k nemu hodí oblek a cez víkend flanelová košeľa s gumákmi.

Rexton je poctivé veľké SUV a jeho rozmery si naplno uvedomíte, až keď zaparkujete vedľa Škody Kodiaq, ktorá je zrazu smiešne malá. Výstredný dizajn je už minulosťou, zozadu trochu pripomína produkciu Subaru. Nikdy by sme nepomysleli, že Ssangyong niekedy dokážeme spojiť so slovom elegancia, no pri Rextone to zjavne ide.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5UC4 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M5UC4 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Rozhovor

Andrej Kiska: Matovič ma pri Kollárovi sklamal (rozhovor)

Kiska chce za šéfku Za ľudí Remišovú.

Bývalý prezident a šéf strany Za ľudí Andrej Kiska
Podcast Dobré Ráno.
Bödör bude stíhaný väzobne.
Ilustračná fotografia.

Neprehliadnite tiež

Land Rover Defender 110
Toyota Corolla Cross

Seat sa rozhodol elektromobil el-Born posunúť značke Cupra

Na 260-kilometrový dojazd stačí pol hodina nabíjania.

Cupra el-Born
Audi Q5