SME
Nedeľa, 25. október, 2020 | Meniny má AurelKrížovkyKrížovky

Vyskúšali sme najlacnejšie veľké SUV a off-road v jednom (test)

Slabšie jazdné vlastnosti kompenzuje schopnosťami v teréne.

SsangYong Rexton (Zdroj: Marek Čepa)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SsangYong Rexton - prehľad základných parametrov
Cena od / verzia od (eur)27 790 / 37 490
Spotreba mesto - výrobca / test (l)8,4 / 9,2
Objem batožinového priestoru (l)1 051
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2 865; 4 850; 1 960; 1 825

Prvý kontakt s Rextonom sprevádzali predsudky. Kórejskú značku SsangYong sme vždy sledovali iba tak jedným okom. V 90. rokoch u nás zaznamenala úspech s modelmi Musso, Korando a neskôr Kyron.

Potom však kvôli zmenám majiteľa aj výstredným kúskom ako Actyon prišiel bankrot. Značky sa však ujal indický gigant Mahindra, a tak v roku 2011 začala nová etapa SsangYongu.

Druhá generácia Rextonu prišla pred dvoma rokmi a teraz sa oficiálne dostáva aj na slovenský trh. Hoci pri spomenutí značky SsangYong málokto v našom okolí vedel, o čom hovoríme, Rexton si nás počas týždňového testu získal. Ak by sme ho mali charakterizovať obsahom šatníka, tak cez týždeň sa k nemu hodí oblek a cez víkend flanelová košeľa s gumákmi.

Rexton je poctivé veľké SUV a jeho rozmery si naplno uvedomíte, až keď zaparkujete vedľa Škody Kodiaq, ktorá je zrazu smiešne malá. Výstredný dizajn je už minulosťou, zozadu trochu pripomína produkciu Subaru. Nikdy by sme nepomysleli, že Ssangyong niekedy dokážeme spojiť so slovom elegancia, no pri Rextone to zjavne ide.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5UC4 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M5UC4 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.
Volkswagen ID.3 1st

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.