SME
Pondelok, 29. november, 2021 | Meniny má VratkoKrížovkyKrížovky

Ford vysvetľuje, prečo sa dvere elektrického Transitu otvárajú len do polovice

10-miestny mikrobus má pomôcť značke hľadať nové riešenia.

Transit Smart Energy ConceptTransit Smart Energy Concept (Zdroj: Ford)

KOLÍN, NEMECKO. Americká automobilka Ford nedávno v Amsterdame odhalila novú štúdiu. Ide o veľký 10-miestny mikrobus Transit, ktorý svoju prevádzku obhospodaruje čisto vďaka elektrickej energii.

Aktuálne prieskumy ukazujú, že až 40 percent Európanov chce, aby ich najbližšie auto, ktoré si kúpia už bolo elektrické. Za najväčšiu nevýhodu elektromobilov však považujú, vysoký vplyv klimatizácie na celkový dojazd. Podľa výskumov sa môže dojazd v chladnom počasí znížiť aj o 50 percent.

V porovnaní s úžitkovými autami na prepravu tovaru, vyžadujú mikrobusy podstatne viac energie, na vytvorenie pohodlnej teploty pre cestujúcich. Elektrickú energiu v tomto prípade zabezpečuje vysokonapäťová batéria, ktorá sa dá považovať sa srdce celého konceptu.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Ford Transit Smart Energy Concept prejde v plnej prevádzke na jedno nabitie okolo 150 kilometrov. Vďačí za to predovšetkým solárnym panelom na streche auta a rekuperácii brzdnej energie.

„Vďaka častému otváraniu dverí, veľkému priestoru na udržanie komfortnej teploty a veľkému užitočnému zaťaženiu, je mikrobus najťažšou výzvou pre maximalizáciu dojazdu elektrických vozidiel a práve preto sme si ho vybrali pre novú štúdiu Transit Smart Energy Concept,“ vysvetľuje Kilian Vas, vedúci projektu architektúry vozidiel Ford.

Medzi najvýraznejšie inovácie, ktoré Transit Smart Energy Concept prináša, patrí napríklad systém tepelného čerpadla, ktorý využíva odpadové teplo z komponentov hnacích ústrojenstiev, vonkajšieho vzduchu a vzduchu v kabíne, na zníženie spotreby energie vykurovacieho systému až o 65%, čo má za následok zvýšenie celkového dojzadu auta o 20%.

Skryť Vypnúť reklamu

Aby úžitkový elektromobil nespotreboval zbytočne veľa energie, nemeckí inžinieri vymysleli mnoho rôznych vychytávok. Bočné posuvné dvere sa napríklad otvárajú len do polovice, aby sa znížili tepelné straty. Naviac, môžu byť ovládané cestujúcimi pomocou inteligentného zariadenia, pričom pri otvorených dverách sa automaticky vypne vykurovanie, ventilácia aj klimatizácia.

Zaujímavých nápadov je však pri tomto koncepte neúrekom. Spomenúť ešte môžeme šesť solárnych panelov, namontovaných na streche, ktoré nabíjajú 12-voltovú batériu na vyhrievanie sedadiel, osvetlenie kabíny a palubných elektrických systémov, vrátane bezdrôtového nabíjania mobilných zariadení cestujúcich.

Novinkami sú aj ventilované okná s dvojitým zasklením, ktoré redukujú studené kontaktné plochy a izolujú proti tepelným stratám, či náladové osvetlenie, ktoré sa nastavuje podľa teploty v kabíne - červená pre teplo a modrá pre chlad, čo podprahovo ovplyvňuje ľudské vnímanie teploty v kabíne.

Skryť Vypnúť reklamu

V priebehu tohto roka prejde Transit Smart Energy Concept rôznymi skúškami a testovaním, aby sa postupne mohol priblížiť k sériovej výrobe. Je to teda ďalší dôkaz toho, že Ford chce postupne prechádzať na elektrický pohon vo všetkých svojich modeloch, počnúc najmenšou Fiestou a končiac najväčším Transitom.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Získaj náskok pred štartom
  2. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom
  3. Vytvor si svoju budúcnosť podľa vlastných predstáv!
  4. Trojica prestížnych fotografov hovorí o svojich tajomstvách
  5. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  6. Dávajú osemročnú záruku. Batérie vyvíjajú už desať rokov
  7. Štúdium ekológie, dizajnu či tech. inovácií je životný štýl?
  8. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom?
  9. Proxenta oficiálne potvrdila záujem o ďalšie investície na Kube
  10. inFEEnity posilní Samuel Oriňák
  1. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  2. Recruitment allowance as an employment recruitment instrument
  3. Compliance – who should be responsible?
  4. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  5. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  6. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť
  7. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené
  8. Tipy na darčeky, ktoré potešia každú ženu
  9. Mačka, ktorá žerie ľudí, kakajúce polienko, pavúky na stromčeku
  10. Dopyt po bytoch stúpa, ponuka bytov sa neustále zmenšuje
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 412
  2. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 672
  3. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 6 491
  4. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 6 094
  5. Rekonštruujete? Pozor na romantické predstavy o vykurovaní 3 159
  6. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 2 877
  7. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 680
  8. Obľúbená kozmetika, lieky a doplnky stravy so zľavou až 50% 2 419
  9. Ako ušetriť náklady v sklade? Máme pre vás 9 tipov 2 212
  10. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom 1 976
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Manželka premiér Hegera Lucia Hegerová.

Deti vidia manžela iba ráno, hovorí Lucia Hegerová.


11 h

PCR testy odhalili viac ako 667-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 14 274 obetí. Lockdown opäť obmedzil život na Slovensku, vo štvrtok vstúpil do platnosti zákaz vychádzania.


a 4 ďalší 9 h

Pred rokom a pol to bol poslanec Kuffa, tentokrát úlohu nebezpečných bláznov prevzali kolega Kuriak, alebo cirkevný hodnostár Ziolkovský.


Neprehliadnite tiež

Toyota Yaris Cross

Všestrannosť zlepšuje pohon všetkých kolies.


20 h
Parkovanie na chodníku bude od marca 2022 regulované.

Dodržať voľnú šírku chodníka 1,5 metra už nebude stačiť.


26. nov
Suzuki S-Cross

Pod kapotou ostáva mild-hybridný štvorvalec aj pohon všetkých kolies.


25. nov
Kia Niro

V ponuke budú opäť hybridy aj elektrická verzia.


25. nov

Blogy SME

  1. Pavel Dvořák: Perly ázijskej kultúry, ktoré si našinec nevšimne
  2. Ján Urda: Zvoničky a zvonice - 23
  3. Věra Tepličková: Vlasto, nalej alebo Keď má vláda pred sebou hodnotové otázky
  4. Tomáš Jacko: 2021: COVID odysea - Ako sa nezblázniť z online výučby (1. časť)
  5. Peter Belko: Aké je nové TV prostredie SWAN? Pre mňa katastrofa
  6. Michael Achberger: Je žiarenie z mikrovlnnej rúry škodlivé? Alebo je to mýtus?
  7. Radovan Kazda: Fico ide proti farmárom. Navrhol zoštátňovať pozemky
  8. Miro Jankes: Novembrové obrázky
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 9 641
  2. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 8 343
  3. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 559
  4. Lucia Nicholsonová: Otvorený list ministrovi Krajniakovi 6 467
  5. Ján Marton: Prezidentka žije v krajine, ktorej nerozumie a ja nerozumiem jej. 5 173
  6. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 734
  7. Martin Greguš: Robert Fico a jeho 2 tváre... DNES: "Povinné očkovanie je nechutný fašistický nápad". Čo myslíte, čo "hovoril" SMER v roku 2014? 4 666
  8. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 4 141
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  4. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  5. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  6. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Valentína Sedileková: Komentujete vzhľad druhých ľudí? Ubližujete im viac, ako si uvedomujete
Skryť Zatvoriť reklamu