SME
Piatok, 22. september, 2023 | Meniny má Móric
reklama

Automobilka Karma si trúfa na Európu. S talianskym dizajnom

Pod kapotou je aj trojvalec na dobíjanie batérií.

(Zdroj: Karma Automotive)

ŠANGHAJ. O značke Karma Automotive zatiaľ nebolo veľmi počuť. To by sa mohlo čoskoro zmeniť, vďaka ambicióznym plánom, ktoré sa predstavili na tohtoročnom autosalóne v Šanghaji.

Že ste o tejto značke nikdy nepočuli? Možno to súvisí aj s tým, že začala svoj život pod menom Fisker. Za jej zrodom stál dánsky dizajnér Henrik Fisker, ktorý pracoval napríklad na krásnom BMW Z8.

Jediné auto, ktoré sa pod touto značkou vyrábalo, dostalo označenie Karma. Luxusný hybrid od začiatku sprevádzali problémy a vzniklo iba približne 2 500 kusov, z toho viac ako 300 bolo zničených potopou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nepomohli ani celebrity, ktoré na aute jazdili. Ashton Kutcher sa na Fiskeri vozil v seriáli Dva a pol chlapa. Jeden dostal aj spevák Justin Bieber na svoje osemnáste narodeniny.

Prečítajte si tiež: Fisker chystá elektrické SUV, ktoré cenou porazí Teslu Čítajte 

V roku 2013 spoločnosť vyhlásila bankrot. Henrik Fisker sa však nenechal odradiť a rozbehol značku nanovo pod názvom Fisker Inc.

Došlo tak rozštiepeniu pôvodného Fiskeru a čínska korporácia Wanxiang odkúpila čo zostalo. Rozhodla sa pokračovať pod názvom Karma. Prvým a zatiaľ jediným modelom je Karma Revero, modernizovaná verzia pôvodného Fiskeru Karma.

V najbližších rokoch sa však chystá rozširovanie portfólia. Značka v Šanghaji predstavila svoje plány do budúcna, ktoré na seba vzali podobu jedného produkčného modelu a dvoch zaujímavých konceptov.

Do tretice všetko dobré

Produkčný model nesie meno Karma Revero GT a drží sa rovnakej receptúry. Stále je základom pôvodný sedan Fisker Karma, ktorý prešiel modernizáciou a zmenou názvu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kým názov tentokrát zostal takmer rovnaký, samotné auto prešlo výraznejšími zmenami. Extravagantný dizajn so zvláštnou delenou mriežkou je minulosťou.

Aj keď od zrodu pôvodného modelu prešlo viac ako desať rokov, nepotrebovalo veľké zmeny, aby vo svojom najnovšom prevtelení pôsobilo atraktívne a moderne.

Kolesá tentokrát roztáčajú dva elektrické motory na zadnej náprave, ktoré dodávajú 535 koní a 745 Nm krútiaceho momentu. Vďaka tomu zrýchli na 96 km/h iba za 4,5 sekundy.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Podpora systému je slabá, je to na jednotlivcoch
  2. Prišli na to, že odpad je cenný
  3. Ochutnajte zo Španielska viac. Spojte návštevu Madridu s Toledom
  4. Oblačno, miestami roboti. Ďalší diel pútavého sci-fi komiksu
  5. Spoločnosť EY vyhlásila 18. ročník súťaže na Slovensku
  6. Ak podceníte pri stavbe toto, pripravte sa na vyššie účty
  7. Septembrové číslo krížovkárskeho magazínu Lišiak v denníku SME
  8. Plánujete nové bývanie o pár rokov? Čas na jeho kúpu je teraz
  1. Katolícka univerzita vykročila na ďalšiu misiu
  2. Prišli na to, že odpad je cenný
  3. Ochutnajte zo Španielska viac. Spojte návštevu Madridu s Toledom
  4. Až dve tretiny Slovenska majú mäkkú vodu. Čo na to naše cievy?
  5. Autocentrá AURES Holdings obslúžili už 3 milióny zákazníkov
  6. Príďte ochutnať ocenené destiláty
  7. Oblačno, miestami roboti. Ďalší diel pútavého sci-fi komiksu
  8. Politici dobrovoľne posielajú slovenské ženy pod nôž
  1. Už len dnes za vás Fellner zaplatí polovicu dovolenky 11 805
  2. Ľuboš Fellner opäť pozýva. Kam volá turistov teraz? 9 289
  3. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 8 329
  4. Ak podceníte pri stavbe toto, pripravte sa na vyššie účty 5 653
  5. Získajte 50% zľavu na predplatné SME.sk. Tu zistíte viac 3 217
  6. Plánujete nové bývanie o pár rokov? Čas na jeho kúpu je teraz 3 174
  7. 50-tisíc dovolenkárov si kúpilo zájazd cez SME 2 610
  8. Veľké Karlovice: wellness oáza kúsok od hraníc 2 265
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: Slovácký statek z Luhačovického Zálesí
  2. Ivan Lukšík: Koho bude voliť moja sedliacka duša
  3. Pavol Gabaj: Voľby 2023: Slovenská Cirkev sa pripája k fašistickým a mafiánskym politickým stranám
  4. Ondrej Valentín: Posledná báseň pred smrťou
  5. Anna Miľanová: Možno Perníková chalúpka... 2023
  6. Erika Telekyová : Mýliť sa je ľudské, odpúšťať svätské a priznať si chybu geniálne.
  7. Lukáš Čelinák: Eurofondy, zlodeji a “wanna ne podnikatelia”
  8. Pavel Nechala: Etická infrašturktúra
  1. Ján Šeďo: Králi "F + K + G" sa postavili pred vypredanú sálu s plnými gaťami, ako lazníci. 62 734
  2. Igor Kossaczký: Matovičova akcia ukázala pravdu o slovenských médiách 38 523
  3. Ján Šeďo: Mestskí policajti to pokašľali na celej čiare. 16 447
  4. Pavel Macko: Teraz sa ukáže, ako hlboko siahajú korene zla a aká silná je Žilinkova ochrana gaunerov 12 269
  5. Michael Achberger: Kľúč k rýchlemu metabolizmu: Začnite každý deň týmito raňajkovými zvykmi 10 173
  6. František Ptáček: „Sedembolestná panna Mária, oroduj za pána Fica!“ a iné prízraky Slovenské 9 083
  7. Ivan Mlynár: Zo skrine biskupov Slovenska vypadol ďalší kostlivec. 7 245
  8. Ladislav Matejka: Ako Slovensko vyhralo Volvo (skutočný príbeh) 7 053
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 68. - Arktída - Zem Františka Jozefa
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 67. - Kto bol Juan de Fuca, ktorý dal meno prielivu, ktorý obmýva brehy kanadského ostrova Vancouver?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 66. - Martin Frobisher, pirát alebo kapitán?
  4. Monika Nagyova: Rómske deti kradnú. Ale iba energiu.
  5. Jiří Ščobák: Na zimní plavání v neoprénu je dobré se začít připravovat už teď
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 65. - Odkiaľ pochádza názov Kanada?
  7. Jiří Ščobák: Čekání na Volodymyra Zelenského před prezidentským palácem v BA (foto)
  8. Monika Nagyova: Pedagógovia aj dnes trestajú deti za to, že odmietajú jesť to, čo im nechutí.
SkryťZatvoriť reklamu