PARÍŽ. Po štúdii EZ-PRO, ktorá pôsobila ako zo sci-fi filmu, sme sa od Renaultu dočkali aj realistickejšieho riešenia rozvozu po meste. Je ním milá krabička s názvom EZ-FLEX.

Tá narozdiel od spomínanej štúdie pôsobí ako niečo, čo by ste pokojne mohli stretnúť na ceste. A ak budete mať šťastie, možno aj stretnete.
Renault sa totiž chystá do sveta vypustiť tucet takýchto dodávok na testovanie v reálnom svete. Budú zapožičané rôznym firmám či mestám, ktoré otestujú ľahké úžitkové vozidlo budúcnosti v praxi.
EZ-FLEX bol od začiatku navrhovaný ako ideálna dodávka do mestského prostredia. Prioritami teda boli malý polomer otáčania a kompaktné rozmery, ktoré však poskytnú maximálny možný využiteľný priestor.
Myslelo sa aj na vodiča samotného, ten by mal mať mimoriadne jednoduchý prístup k dôležitým informáciám, dobrý výhľad a jednoduché ovládanie. Nezabudlo sa ani na čo najjednoduchšie nastupovanie a vystupovanie.
S dĺžkou 3,86 metra, šírkou 1,65 a výškou 1,88 metra nebude mať problém dostať sa kamkoľvek. Aj pri takto malých rozmeroch poskytne nákladný priestor objem tri metre kubické.
Na jedno nabitie prejde približne sto kilometrov. Podľa Renaultu to bude viac než stačiť, keďže podobné dodávky pri rozvozoch v meste prejdú v priemere iba päťdesiat kilometrov denne.

Využitie podobných dodávok pritom rýchlo stúpa, spolu s nárastom popularity nákupov cez internet. Práve EZ-FLEX by mohol byť ideálnym riešením ako dostať tovar až pred dvere zákazníka.
Prvého partnera, ktorý bude pre Renault tieto dodávky testovať, by sme mali poznať už v máji. Celý experiment by mal trvať približne dva roky.
Vozidlá budú vybavené zástupom senzorov, ktoré budú zaznamenávať napríklad ich polohu, rýchlosť, či zastávky. Tieto údaje, spolu so spätnou väzbou od partnerov, môžu výrazne prispieť k vývoju ideálnej mestskej dodávky.