SME
Streda, 10. august, 2022 | Meniny má Vavrinec

Elektrické dodávky Renault EZ-FLEX vyrazia skúšobne do ulíc

Koncept využíva diely zo starších modelov.

(Zdroj: Renault)

PARÍŽ. Po štúdii EZ-PRO, ktorá pôsobila ako zo sci-fi filmu, sme sa od Renaultu dočkali aj realistickejšieho riešenia rozvozu po meste. Je ním milá krabička s názvom EZ-FLEX.

Prečítajte si tiež: Renault EZ-PRO mení dodávky na inteligentné cestné vlaky Čítajte 

Tá narozdiel od spomínanej štúdie pôsobí ako niečo, čo by ste pokojne mohli stretnúť na ceste. A ak budete mať šťastie, možno aj stretnete.

Renault sa totiž chystá do sveta vypustiť tucet takýchto dodávok na testovanie v reálnom svete. Budú zapožičané rôznym firmám či mestám, ktoré otestujú ľahké úžitkové vozidlo budúcnosti v praxi.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

EZ-FLEX bol od začiatku navrhovaný ako ideálna dodávka do mestského prostredia. Prioritami teda boli malý polomer otáčania a kompaktné rozmery, ktoré však poskytnú maximálny možný využiteľný priestor.

Myslelo sa aj na vodiča samotného, ten by mal mať mimoriadne jednoduchý prístup k dôležitým informáciám, dobrý výhľad a jednoduché ovládanie. Nezabudlo sa ani na čo najjednoduchšie nastupovanie a vystupovanie.

S dĺžkou 3,86 metra, šírkou 1,65 a výškou 1,88 metra nebude mať problém dostať sa kamkoľvek. Aj pri takto malých rozmeroch poskytne nákladný priestor objem tri metre kubické.

Na jedno nabitie prejde približne sto kilometrov. Podľa Renaultu to bude viac než stačiť, keďže podobné dodávky pri rozvozoch v meste prejdú v priemere iba päťdesiat kilometrov denne.

SkryťVypnúť reklamu

Využitie podobných dodávok pritom rýchlo stúpa, spolu s nárastom popularity nákupov cez internet. Práve EZ-FLEX by mohol byť ideálnym riešením ako dostať tovar až pred dvere zákazníka.

Prvého partnera, ktorý bude pre Renault tieto dodávky testovať, by sme mali poznať už v máji. Celý experiment by mal trvať približne dva roky.

Vozidlá budú vybavené zástupom senzorov, ktoré budú zaznamenávať napríklad ich polohu, rýchlosť, či zastávky. Tieto údaje, spolu so spätnou väzbou od partnerov, môžu výrazne prispieť k vývoju ideálnej mestskej dodávky.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  2. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  3. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  4. Prehľad a automatizácia
  5. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  6. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  8. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  1. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  2. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  3. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  4. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  5. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  6. Prehľad a automatizácia
  7. Dopyt v Bratislave mierne klesol, ceny však stále rástli
  8. Šéf PLANEO: Budúcnosť obchodu je v službách
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 11 892
  2. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 10 912
  3. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 10 669
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 100
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 6 419
  6. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 4 724
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 714
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 2 959
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

BMW M440i Gran Coupe pred centrálou značky v Mníchove.

Na konci 50. rokov značke hrozil zánik.


10 h
Volkswagen Phaeton druhej generácie a koncept Porsche Cayenne Convertible.

Do výroby sa nedostali, skončia v múzeu.


8. aug
Seat Leon

Pri drahších modeloch majú Slováci slabosť na SUV.


5. aug
Nissan Qashqai a Škoda Karoq

Karoq je stále dobrým autom, Qashqai sa vrátil vo veľkom štýle.


5. aug

Blogy SME

  1. Petronela Čellárová: Stále neverím
  2. Maťo Chudík: Ticho
  3. Anton Kaiser: Ráno pod Hrušovom
  4. Ján Škerko: Ranený ruský medveď najprv mrmlal, potom fučal a teraz už reve
  5. Jano Kováčik: Ako vyhlásenie Pralesov skomplikovalo situáciu turistom
  6. Ingrid Tkáčiková: Keď sa premiér Heger možno raz konečne odcyklí, bude už pre všetkých neskoro
  7. Organizácia muskulárnych dystrofikov v SR: Keď hlava funguje, ale telo odchádza
  8. Miroslav Sopko: List učiteľovi od "toho dieťaťa"
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 128 541
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 21 619
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 11 513
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 583
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 7 229
  6. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 4 491
  7. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 3 734
  8. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 317
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu