SME
Štvrtok, 29. júl, 2021 | Meniny má MartaKrížovkyKrížovky

Volkswagen T-Cross je viac ako len zdvihnuté Polo (test)

Okrem dizajnu boduje konečne aj cenou.

Volkswagen T-Cross (Zdroj: Marek Čepa)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Volkswagen T-Cross - prehľad základných parametrov
Cena od / testovaný model (eur)14 990 / 26 530
Spotreba výrobca / test (l)6,3 / 6,9
Objem batožinového priestoru (l)385 - 455
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2 563 / 4 107 / 1 782 / 1558

Volkswagen je známy tým, že do nových segmentov vstupuje veľmi opatrne a dáva si celkom na čas. Lenže keď sa už raz odhodlá, vie s konkurenciou poriadne zatočiť. Príkladom je Volkswagen T-Roc, z ktorého sa za prvý rok na európskom trhu predalo takmer 140-tisíc kusov.

Po triede Golfu prišiel čas zmerať si sily aj s najmenšími SUV na trhu, kam Volkswagen posiela novinku T-Cross. Ide o teritórium, ktorému už niekoľko rokov v predajoch kraľuje Renault Captur.

Kým T-Cross ešte len prichádza, francúzsky bestseller sa už chystá predstaviť v druhej generácii. Po týždni strávenom s T-Crossom však konštatujeme, že do rozbehnutého vlaku stihol malý Volkswagen naskočiť elegantne a konkurencia to nebude mať ľahké. Čím je v pretlaku malých SUV zaujímavý?

V prvom rade zabudnite na oplastované Cross Polo, prichádza totiž jeho schopnejšia alternatíva. T-Cross dostal podvozkovú platformu MQB A0, ktorú okrem Pola využívajú aj Seaty Ibiza a Arona a Škody Scala a Kamiq.

Prečítajte si tiež: Volkswagen T-Cross pozná slovenské ceny. Stane sa u nás hitom? Čítajte 

Pre Volkswagen ide o dôležitý model, ktorý má pomôcť predajom napríklad aj v Číne či v Brazílii. Pre európsky trh sa T-Cross vyrába v španielskej Pamplone spolu s Polom.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5VUT na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M5VUT na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister vnútra SR Roman Mikulec a predseda vlády SR Eduard Heger.

Rokovať o Mikulcovi a policajnom prezidentovi Kovaříkovi žiada Sme rodina.


8 h
Zuzana Rehák Štefečeková na OH Tokio 2020 / 2021.

Olympiáda pokračuje šiestym dňom.


Sportnet 5 h

Neprehliadnite tiež

Hyundai Kona

Na prvých miestach sú kórejské značky.


12 h
Renault Arkana E-Tech

Výrobcovi sa podaril zaujímavý hybrid s nízkou spotrebou.


27. júl
Koncept elektrického Mercedesu Vision EQXX spoznáme budúci rok.

Po roku 2025 budú nové platformy už len pre elektromobily.


26. júl

Za slabé predaje mohla väčšinou vysoká cena.


26. dec