SME
Utorok, 21. máj , 2019

Volkswagen T-Cross je viac ako len zdvihnuté Polo (test)

Okrem dizajnu boduje konečne aj cenou.

Volkswagen T-Cross (Zdroj: Marek Čepa)
Volkswagen T-Cross - prehľad základných parametrov
Cena od / testovaný model (eur)14 990 / 26 530
Spotreba výrobca / test (l)6,3 / 6,9
Objem batožinového priestoru (l)385 - 455
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2 563 / 4 107 / 1 782 / 1558

Volkswagen je známy tým, že do nových segmentov vstupuje veľmi opatrne a dáva si celkom na čas. Lenže keď sa už raz odhodlá, vie s konkurenciou poriadne zatočiť. Príkladom je Volkswagen T-Roc, z ktorého sa za prvý rok na európskom trhu predalo takmer 140-tisíc kusov.

Po triede Golfu prišiel čas zmerať si sily aj s najmenšími SUV na trhu, kam Volkswagen posiela novinku T-Cross. Ide o teritórium, ktorému už niekoľko rokov v predajoch kraľuje Renault Captur.

Kým T-Cross ešte len prichádza, francúzsky bestseller sa už chystá predstaviť v druhej generácii. Po týždni strávenom s T-Crossom však konštatujeme, že do rozbehnutého vlaku stihol malý Volkswagen naskočiť elegantne a konkurencia to nebude mať ľahké. Čím je v pretlaku malých SUV zaujímavý?

Článok pokračuje pod video reklamou

V prvom rade zabudnite na oplastované Cross Polo, prichádza totiž jeho schopnejšia alternatíva. T-Cross dostal podvozkovú platformu MQB A0, ktorú okrem Pola využívajú aj Seaty Ibiza a Arona a Škody Scala a Kamiq.

Prečítajte si tiež: Volkswagen T-Cross pozná slovenské ceny. Stane sa u nás hitom?

Pre Volkswagen ide o dôležitý model, ktorý má pomôcť predajom napríklad aj v Číne či v Brazílii. Pre európsky trh sa T-Cross vyrába v španielskej Pamplone spolu s Polom.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5VUT na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5VUT na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Autá Volkswagen


Hlavné správy zo Sme.sk

Zomrel legendárny jazdec F1 Niki Lauda

Niki Lauda zomrel vo veku 70 rokov.

Niki Lauda.
Ilustračná fotografia.
Dobré ráno

Dobré ráno: Napätie medzi USA a Iránom rastie, chystá sa vojna?

Krajiny si vymieňajú ostré posolstvá.

Igor Matovič sa vzdal kandidatúry do europarlamentu.

Neprehliadnite tiež

Škoda predstaví v Bratislave naraz tri novinky

Elektrifikácia odštartuje 23. mája počas hokeja.

Škoda Superb

Smart sa lúči s fosílnymi palivami limitovanou edíciou

Exkluzivitu zaručuje séria obmedzená na 21 kusov.

Úpravy dieslových motorov v Nemecku sa stále omeškávajú

Žiadna dodávateľská firma doteraz nepožiadala o schválenie potrebných sád.

Emisie výfuk.

Sporný emisný softvér môžu mať aj Mercedesy tried C, E a S

Čerstvé podozrenie z manipulácie s emisiami vo vozidlách Daimleru by sa mohlo dotýkať väčšieho počtu modelov.

Mercedes C.