SME
Štvrtok, 21. október, 2021 | Meniny má UršuľaKrížovkyKrížovky

Prvá jazda: Škoda Scala dorazila na slovenské cesty. Stačí jej trojvalec?

Ukázal prednosti i drobné slabiny.

Škoda Scala 1,0 TSI (Zdroj: Daniel Balucha)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

BRATISLAVA. Pár týždňov po tom, čo sme sa s českou novinkou nižšej strednej triedy zoznámili v chorvátskom Splite, dorazila Scala aj na Slovensko.

My už nejaký čas vieme, že vylepšený nástupca modelu Rapid bude v základnej výbave stáť 13 490 eur a na trh prichádza so štyrmi motormi. Konkrétne ide o základný 95-koňový litrový trojvalec TSI, ktorý je dostupný iba s manuálnou 5-stupňovou prevodovkou.

Prečítajte si tiež: Prvá jazda: Škoda Scala sa oproti Rapidu zlepšila v každom smere Čítajte 

Silnejší trovjalcový variant TSI má 115 koní a môžete ho mať so šesťstupňovým manuálom alebo sedemstupňovým automatom DSG.

Najsilnejšia motorizácia sa pri Scale zastavila pri výkone 150 koní a reprezentuje ju 1,5-litrový štvorvalec TSI, ktorý poznáme napríklad z Octavie. Taktiež sa pri ňom ponúka manuálna aj automatická prevodovka.

Ponuku uzatvára jediný dieselový motor v podobe 1,6-litrového štvorvalca TDI s výkonom 115 koní, ktorý môže byť kombinovaný tak s manuálnou ako aj automatickou prevodovkou. Neskôr pribudne aj litrový motor na stlačený zemný plyn (CNG).

Výrobca zároveň len krátko pred slovenskou prvou jazdou oznámil, že už eviduje vyše 4200 záväzných objednávok modelu Scala.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Judita a Tomáš

Na jej verzii nesedeli nože, rany ani stopy krvi.


8 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Už niekoľko týždňov ide o najsledovanejší seriál.


a 2 ďalší 8 h

Neprehliadnite tiež

Google mapy odhadli časový rozdiel na oboch trás v rannej špičke na 19 minút.

Nie každý si využitím novej diaľnice urýchli cestu.


19. okt
BMW i4 M50

Zrýchlenie vyrazí dych, zážitok z jazdy je však slabší.


18. okt
Rezervné koleso dnes už nie je samozrejmosť a treba si zaň priplatiť.

Vyššia cena sa neskôr zúročí pri predaji auta.


20. máj
Ford Focus Kombi Active

Zmizol väčší trojvalec, pribudli mild-hybridy.


15. okt
Skryť Zatvoriť reklamu