SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Prvá jazda: Škoda Scala dorazila na slovenské cesty. Stačí jej trojvalec?

Ukázal prednosti i drobné slabiny.

Škoda Scala 1,0 TSI (Zdroj: Daniel Balucha)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

BRATISLAVA. Pár týždňov po tom, čo sme sa s českou novinkou nižšej strednej triedy zoznámili v chorvátskom Splite, dorazila Scala aj na Slovensko.

My už nejaký čas vieme, že vylepšený nástupca modelu Rapid bude v základnej výbave stáť 13 490 eur a na trh prichádza so štyrmi motormi. Konkrétne ide o základný 95-koňový litrový trojvalec TSI, ktorý je dostupný iba s manuálnou 5-stupňovou prevodovkou.

Prečítajte si tiež: Prvá jazda: Škoda Scala sa oproti Rapidu zlepšila v každom smere Čítajte 

Silnejší trovjalcový variant TSI má 115 koní a môžete ho mať so šesťstupňovým manuálom alebo sedemstupňovým automatom DSG.

Najsilnejšia motorizácia sa pri Scale zastavila pri výkone 150 koní a reprezentuje ju 1,5-litrový štvorvalec TSI, ktorý poznáme napríklad z Octavie. Taktiež sa pri ňom ponúka manuálna aj automatická prevodovka.

Ponuku uzatvára jediný dieselový motor v podobe 1,6-litrového štvorvalca TDI s výkonom 115 koní, ktorý môže byť kombinovaný tak s manuálnou ako aj automatickou prevodovkou. Neskôr pribudne aj litrový motor na stlačený zemný plyn (CNG).

Výrobca zároveň len krátko pred slovenskou prvou jazdou oznámil, že už eviduje vyše 4200 záväzných objednávok modelu Scala.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5WGA na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M5WGA na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Škoda

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Kompaktné autá, Škoda Scala
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Na celoplošné testovanie budeme potrebovať zhruba 48-tisíc ľudí. Otázka je, kde ich zoberieme

Na jedno miesto pripadá jeden vojak, potrebujeme naň však asi osem ľudí.

Vzorky na antigénne testy odoberú výterom z nosohltana.
Dobré ráno

Dobré ráno: Testovanie nám dá pár týždňov, a potom čo?

Má to byť najväčšia operácia v moderných dejinách Slovenska.

Podcast Dobré Ráno.
STĹPČEK PETRA TKAČENKA

Vláda sa spolieha na ľudí, ktorých nemá

Slovensko má chronický nedostatok zdravotníkov.

Peter Tkačenko

Pribudlo ďalších šesť úmrtí na Covid-19, zomrel aj lekár z Oravy

Slovensko eviduje celkovo 98 úmrtí na Covid-19.

Ilustračná fotografia.

Neprehliadnite tiež

Renault Mégane eVision Concept
Nový Ford Kuga PHEV zhorel len deň po registrácií v nemeckom Wiesbadene.

Dacia Spring sa stane najlacnejším elektromobilom

Zo začiatku nebude v predaji pre bežných zákazníkov.

Dacia Spring Electric
Jedným z finalistov ankety Autobest 2021 je Citroën C4.