SME
Štvrtok, 23. máj , 2019

Prvá jazda: Mercedes triedy V dostal po facelifte prezidentské sedadlá

Model má nový motor aj prevodovku.

Mercedes-Benz triedy V po facelifte (Zdroj: Mercedes)

SITGES, ŠPANIELSKO. Prednedávnom nám do redakcie prišla pozvánka na premiérové jazdy s faceliftovanou triedou V od Mercedesu. Luxusné veľkopriestorové vozidlo, ako triedu V Mercedes nazýva, sme si mohli vyskúšať na španielskych vozovkách v okolí Barcelony.

Aj keď honosné osobné dodávky si k nám cestu nachádzajú len zriedkavo, tušili sme čo nás čaká. Predstavu o tom, ako Mercedes triedy V jazdí a vyzerá sme mali vďaka minuloročnému redakčnému testu obytnej verzie Marco Polo, ktorá v nás zanechala skvelé dojmy.

Článok pokračuje pod video reklamou

Ešte predtým, než sme sa vydali do metropoly Katalánska sme zistili, že modernizácia Véčko zasiahla najmä čo sa týka techniky. Najväčšou novinkou je naftový štvorvalec s výkonom 239 koní ( 176 kW) označený ako 300d.

Zabudnúť netreba ani na novú 9-stupňovú automatickú prevodovku, LED adaptívne svetlomety či čerešničku v podobe prezidentských sedadiel pre dvoch pasažierov vzadu.

Zmenila sa len predná maska

Na prvý pohľad modernizovanú triedu V spoznáte len ťažko. Museli by ste sa totiž zamerať výlučne na tvar prednej masky, konkrétne jej spodnej časti, ktorá po novom pôsobí dynamickejším dojmom.

Prečítajte si tiež: Vo vynovenom Mercedese triedy V sa sedí ako v Maybachu

O niečo viditeľnejšie je to pri verzii AMG, ktorá dostala krásnu "diamantovú" mriežku chladiča. Odhliadnuc od týchto drobných zmien, vyzerá nový Mercedes triedy V rovnako ako pred faceliftom. Nepovažujeme to však za mínus, pretože súčasná generácia je dizajnovo mimoriadne podarená.

Obytná verzia známa ako Marco Polo sa od klasického Véčka za normálnych okolností nelíši. Spoznáte ju samozrejme podľa elektrickej prípojky na boku zadnej časti karosérie, ale okrem toho sa tvári úplne nenápadne.

Svoje tajomstvo odhalí až po vysunutí "klobúka" na streche, vytiahnutí markízy a rozložení kempingových stoličiek. To je moment, keď mnoho ľudí ostane prekvapených, čo všetko môže praktická dodávka ukrývať.

Prečítajte si tiež: Mercedes Marco Polo si chce kúpiť každý, komu sme ho ukázali (test)

Triedu V do podoby malého karavanu prestavala firma Westfalia, ktorá sa už roky špecializuje na obytné prívesy a karavany. Marco Polo je špecifický tým, že si ho môžete do veľkej miery prispôsobiť podľa svojich predstáv. Avšak v každom prípade sa v ňom plnohodnotne vyspia štyri dospelé osoby.

Pohodlie na dlhých cestách

Interiér alebo skôr samotné pracovisko vodiča si tiež prešlo len malými zmenami. Nové sú výduchy klimatizácie turbínového tvaru a do ponuky pribudli aj nové kožené poťahy sedadiel.

Ani tu nám však nevadilo, že sme sa nedočkali výraznejších zmien. Trieda V ponúka stále nadštandardne veľa priestoru, v ktorom je posádka hýčkaná prémiovými materiálmi a najmodernejšou technikou.

Tešili sme sa z nových LED adaptívnych svetiel, ktoré sa natáčajú zvislo aj vodorovne a umožňujú zmenu intenzity svetla. Mierne sklamaní sme boli z toho, že trieda V ponúka len pasívneho asistenta pre udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu. Za tú cenu by sme už chceli mať aktívneho.

Ostatných pomocníkov typu adaptívny tempomat či parkovacia kamera už ani nespomíname, pretože pri Mercedese je to samozrejmosť.

Najjagavejšou novinkou v rámci interiéru sú bez pochýb príplatkové luxusné sedadlá v zadnej časti, ktoré Mercedes nazýva prezidentskými. Dajú sa sklopiť do takmer vodorovnej polohy, majú príjemný vankúšik, sú vyhrievané i odvetrávané a človeka dokážu dokonca vymasírovať.

Tieto sedadlá boli doteraz dostupné len na čínskom trhu pre tých najnáročnejších klientov, no vďaka veľkému úspechu sa teraz dostali aj do európskej ponuky.

Klobúk dole pred novým štvorvalcom

Ak v cenníku či katalógu modernizovanej triedy V natrafíte na skratku OM 654 vedzte, že ide o úplne nový štvorvalcový motor 300d s výkonom 239 konských síl (176 kw) a krútiacim momentom až 500 Nm. Vďaka funkcii overtorque je počas výraznej akcelerácie na krátky čas k dispozícii ešte o 30 Nm viac.

Tento naftový agregát môže byť kombinovaný aj s pohonom všetkých kolies 4MATIC a tiež s úplne novou 9-stupňovou automatickou prevodovkou. Toto spojenie autu zaručí zrýchlenie z 0 na 100 za necelých osem sekúnd a maximálnu rýchlosť 220 km/h.

Naša krátka skúsenosť zo španielskych ciest je mimoriadne pozitívna. Motor je dostatočne silný, ochotne a hlavne plynule zrýchľuje a prácu automatickej prevodovky ani nepostrehnete.

Mercedes uvádza kombinovanú spotrebu príjemných 6,3 litra nafty na 100 kilometrov, čo pri dobrej spotrebe nových motoroch nemeckej značky zrejme nebude problém splniť ani v reálnych podmienkach.

Nám sa okrem motora páčilo aj správanie podvozku, pretože auto výborne sedelo v zákrutách, úplne hladko prechádzalo nerovnosťami a kabína bola navyše dobre odhlučnená.

Prekvapení sme boli aj zo správania sa slabšieho 190-koňového diesela, ktorý v prípade, že nemáte na ten silnejší úplne postačí. Pokiaľ nepotrebujete výrazne zrýchlenie a vyšší výkon, mohla by to byť ideálna voľba.

Budúcnosť v elektrike

V prípade, že ste ochotní si na nové Véčko počkať, uvažovať môžete aj o plne elektrickej verzii EQV. Na trh by totiž elektromobil mal prísť už onedlho.

Medzi jeho najväčšie výhody bude patriť 100 kWh batéria, ktorá auto dokáže poháňať až 400 kilometrov a maximálna rýchlosť 160 km/h.

Elektromobil sa správa ako bežná trieda V a patrí k prvým veľkopriestorovým vozidlám s čisto elektrickým pohonom.

My sme si teda jazdu na modernizovanom Mercedese triedy V užili a musíme ho pochváliť. Jazdné vlastnosti ako v osobnom aute, skvelý motor a prevodovka a tiež bezkonkurenčný komfort na palube. Treba samozrejme podotknúť, že cena za dovolenkového spoločníka začína na úrovni 42-tisíc eur a ak ho chcete mať v "plnej paľbe" pripraviť si musíte vyše 80-tisíc.

Z testovacieho zápisníka
Značka a modelMercedes-Benz triedy V
Verzia300 d 4Matic
Cena modelu odcca 42 tisíc
Motornaftový štvorvalec, turbo, 1 950 cm3
Výkon kW(k) / pri otáčkach (ot. / min.)176 (239) / 4 200
Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot. / min.)500 +30 / 1600 - 2400
Typ prevodovky / počet stupňovautomatická / 9
Zrýchlenie z 0 - 100 km/h (s)8,5
Spotreba - výrobca / test (l/100km)6,7
Typ a rozmer pneumatíkContinental ContiSportContact 245/45 R19
Rázvor náprav; dĺžka; šírka; výška (mm)3 200; 4 895; 1 928; 1 880 (krátka verzia)

Téma: Mercedes-Benz


Hlavné správy zo Sme.sk

Zadržanie Mariana Kočnera na Najvyššom súde.
STĹPČEK PETRA TKAČENKA

Pavol Rusko nám pripomína, z akého hnoja vyrástlo Slovensko

Proti Mečiarovi bojovali aj zločinci.

Peter Tkačenko
Darovanie krvi.

Neprehliadnite tiež

Podoba nového Opelu Corsa je známa dva týždne pred premiérou

V ponuke bude s benzínovým, dieselovým aj elektrickým motorom.

Opel Corsa
BMW M5 Edition 35 Years

Pracoval denne 25 hodín, chcel to aj od svojich zamestnancov

Niki Lauda bol trojnásobný majster sveta F1.

Bývalý pretekár F1 Niki Lauda.