SME
Pondelok, 21. október, 2019 | Meniny má Uršuľa

Citroen C3 chce v limitovanej edícii bodovať originalitou (test)

Rodákovi z Trnavy chýba výkon, ale má svoj štýl.

Citroen C3 ORIGINS (Zdroj: Daniel Balucha)
Citroen C3 Origins 1,2 PureTech 82 - prehľad základných parametrov
Cena od / testovaný model (eur)11 990 / 11 990
Spotreba výrobca / test (l)4,8 / 6,7
Objem batožinového priestoru (l)300
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2 540, 3 996, 1 749, 1 637

Malé mestské autá sú na európskych trhoch stále veľmi obľúbené. Kým v západných krajinách plnia skôr účel druhého auta v domácnosti, u nás sa často kupujú ako komplexné auto, ktoré by malo vedieť poslúžiť aj na dlhších cestách.

Ponuka je samozrejme bohatá, veď zástupcu v B segmente má takmer každá značka. Čo však robí mestské auto lepším oproti konkurencii? Výkon motora, veľkosť batožinového priestoru alebo spotreba paliva? Hraje pri kúpe malého auta väčšiu rolu cena či výbava?

Presne tieto otázky sme si kládli pri Citroene C3 v limitovanej edícii Origins. Na redakčný test sa k nám mestský spoločník dostal s najslabším trojvalcovým motorom s objemom 1,2 litra a výkonom 82 koní.

Článok pokračuje pod video reklamou

Výbava nie je len o nálepkách

Citroen C3 je na trhu už viac ako tri roky, takže sme sa s ním už mali možnosť zoznámiť. Zaujalo nás však, že tentoraz prichádza v špeciálnej edícii Origins, ktorou Citroen oslavuje svoje 100. narodeniny.

Práve pre edíciu Origins je typická čierno-biela kombinácia farieb, doplnená o špeciálne bronzové odtiene.

Okrem toho sa však originálna cétrojka od klasickej príliš nelíši. Limitovanú edíciu spoznáte podľa nálepky na dverách, ktorý pripomína úplne prvý znak francúzskeho výrobcu odkazujúci na šípové ozubené koleso, ktoré si dal André Citroen patentovať.

Vo výbave Origins sú zahrnuté aj ochranné prvky nazývané airbumpy na vonkajšej strane dvier, denné LED svetlá, predné hmlovky, 16-palcové disky kolies či kryty spätných zrkadiel vo farbe strechy.

Interiéru vládne dizajn

Hoci Citroen C3 vzniká v Trnave, je to čistokrvný Francúz a vôbec to neskrýva. Aj vo vnútri je skôr o emóciách než prísnej racionalite. Musíme však uznať, že zorientovať sa za volantom nie je problém. V aute je navyše dostatok miesta, je vzdušené a nezabudlo sa ani na cestujúcich vzadu.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5YFX na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M5YFX na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Hlavné správy zo Sme.sk

Kiska odmietol trojkoalíciu s PS/Spolu, chce diskusiu o veľkej koalícii

Kiska je pripravený dohodnúť sa na inom riešení.

Andrej Kiska.
Píše Ivan Mikloš

Čia kauza je Gorila? (píše Ivan Mikloš)

Za Ficových vlád sa nepohlo s vyšetrovaním. Nie je to náhoda.

Ivan Mikloš.
Petra Vlhová.
CYNICKÁ OBLUDA

Neandertálci sa ohradzujú

Potetovaní náckovia sa ukrivdene ohradzujú proti tomu, že ich médiá vykresľujú ako "neandertálcov".

Neprehliadnite tiež

Peugeot 208 v nižšej výbave Active.

Volvo má prvý elektromobil, ohromí výkonom

Dojazd na jedno nabitie je vyše 400 kilometrov.

Šoféri v Bratislave musia počas nedele rátať s obmedzeniami

Obmedzenia sa budú týkať zjazdovej vetvy z diaľnice D1 v smere od Petržalky na Bajkalskú ulicu.

Ilustračné foto.

Renault varoval pred slabšímu výsledkami, jeho akcie prudko klesli

V piatok sa jeho akcie prepadli o pätnásť percent.

Dočasná generálna riaditeľka Renaultu Clotilde Delbosová.