SME
Sobota, 4. december, 2021 | Meniny má Barbora, BarbaraKrížovkyKrížovky

Citroen C3 chce v limitovanej edícii bodovať originalitou (test)

Rodákovi z Trnavy chýba výkon, ale má svoj štýl.

Citroen C3 ORIGINS (Zdroj: Daniel Balucha)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Citroen C3 Origins 1,2 PureTech 82 - prehľad základných parametrov
Cena od / testovaný model (eur)11 990 / 11 990
Spotreba výrobca / test (l)4,8 / 6,7
Objem batožinového priestoru (l)300
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)2 540, 3 996, 1 749, 1 637

Malé mestské autá sú na európskych trhoch stále veľmi obľúbené. Kým v západných krajinách plnia skôr účel druhého auta v domácnosti, u nás sa často kupujú ako komplexné auto, ktoré by malo vedieť poslúžiť aj na dlhších cestách.

Ponuka je samozrejme bohatá, veď zástupcu v B segmente má takmer každá značka. Čo však robí mestské auto lepším oproti konkurencii? Výkon motora, veľkosť batožinového priestoru alebo spotreba paliva? Hraje pri kúpe malého auta väčšiu rolu cena či výbava?

Presne tieto otázky sme si kládli pri Citroene C3 v limitovanej edícii Origins. Na redakčný test sa k nám mestský spoločník dostal s najslabším trojvalcovým motorom s objemom 1,2 litra a výkonom 82 koní.

Výbava nie je len o nálepkách

Citroen C3 je na trhu už viac ako tri roky, takže sme sa s ním už mali možnosť zoznámiť. Zaujalo nás však, že tentoraz prichádza v špeciálnej edícii Origins, ktorou Citroen oslavuje svoje 100. narodeniny.

Práve pre edíciu Origins je typická čierno-biela kombinácia farieb, doplnená o špeciálne bronzové odtiene.

Okrem toho sa však originálna cétrojka od klasickej príliš nelíši. Limitovanú edíciu spoznáte podľa nálepky na dverách, ktorý pripomína úplne prvý znak francúzskeho výrobcu odkazujúci na šípové ozubené koleso, ktoré si dal André Citroen patentovať.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Vo výbave Origins sú zahrnuté aj ochranné prvky nazývané airbumpy na vonkajšej strane dvier, denné LED svetlá, predné hmlovky, 16-palcové disky kolies či kryty spätných zrkadiel vo farbe strechy.

Interiéru vládne dizajn

Hoci Citroen C3 vzniká v Trnave, je to čistokrvný Francúz a vôbec to neskrýva. Aj vo vnútri je skôr o emóciách než prísnej racionalite. Musíme však uznať, že zorientovať sa za volantom nie je problém. V aute je navyše dostatok miesta, je vzdušené a nezabudlo sa ani na cestujúcich vzadu.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister financií Igor Matovič predstavuje svoj návrh dávať 500-eurové poukazy ľuďom nad 60 rokov za to, že sa dajú zaočkovať proti ochoreniu Covid-19.

Ekonómovia odhadujú, že poukážka priláka len asi stotisíc ľudí.


7 h
Peter Schutz.

Zo slovenských verejných peňazí robí bankomat samotná žaba na prameni.


8 h
Víkendový výber SME

Pravidelná dávka víkendového čítania.


2 h
Obchod Pepco v Bratislave. (ilustračné foto)

Milan Drahoš o nejednoznačnosti lockdownu i útokoch na zamestnancov.


11 h

Neprehliadnite tiež

Mercedes-Benz S400d Long 4Matic a BMW 740Ld xDrive

Víťaz závisí aj od toho, či radšej sedíte vzadu alebo za volantom.


a 1 ďalší 5 h
Toyota Corolla Cross

Prvé autá prídu majiteľom budúci rok na jeseň.


7 h
Opel Astra Sports Tourer

Zväčšil sa rázvor kolies aj objem kufra.


16 h
Skryť Zatvoriť reklamu