V súčasnej dobe slovné spojenie "terénne auto" akoby menilo svoj význam. Zvykli sme si, že kúpou SUV si možno vôbec nekupujeme auto vhodné do terénu. Často sú to skôr nafúknuté hatchbacky s pohonom prednej nápravy.
Našťastie ešte stále existuje segment áut, ktoré sú na lesných cestách vo svojom živle. Vyznačujú sa pevnosťou rámu s vysokou torznou tuhosťou, pohonom všetkých kolies s možnosťou redukovaného prevodu s uzávierkou diferenciálu.
Sú to poctiví pracanti, ktorí dokážu za sebou odtiahnuť aj tri a pol tony a na svojom "chrbte" odvezú pokojne tisíc kilogramov nákladu. Nerobí im problém ani blato či konáre, no pohodlne vás povozia už aj po diaľnici.
Pracovné pikapy väčšinou začínajú tam, kde všetky iné autá končia. Opierajú sa o silné motory a spotreba paliva je v rebríčku ich priorít na posledných miestach.
Pozrite si prehľad týchto veľkých a silných áut, ktoré sa momentálne na našom trhu predávajú.
Ford Ranger

Ford Ranger nie je úplne tá pravá Amerika . Svojím logom v tvare modrého oválu, svalnatým výzorom i charakterom však Ameriku bezpochyby evokuje.
Najnovšia generácia, ktorá nesie označenie T6 sa vyrába od roku 2011. V roku 2015 prešiel Ranger faceliftom, ktorý mu mal pomôcť udržať sa na samej špičke segmentu. Na trhu je už i najsilnejšia verzia Raptor.
Rozmery: (v mm: dĺžka, šírka, výška): 5 362, 1 860, 1 815
Objem nákladného priestoru: 1,8 m3(Regular Cab).
Nosnosť: 1 274 kg
Ťažná kapacita: 3 500 kg
Motory: naftový štvorvalec 2,2 TDCi (160 koní), naftový päťvalec 3,2 TDCi (200 koní)
Cena Ford Ranger od: 23 910 eur

Toyota Hilux

Toyota Hilux je podobne ako Ford Ranger jeden z celosvetovo najpredávanejších pick-upov. Vyrába sa už viac ako 50 rokov a v súčasnosti je na trhu jej deviata generácia.