SME
Streda, 26. jún, 2019 | Meniny má Adriana

Koncern Fiat Chrysler stiahol ponuku na fúziu s Renaultom

Tvrdí, že na fúziu neexistujú vo Francúzsku politické podmienky.

Ilustračná fotografia.Ilustračná fotografia.(Zdroj: TASR/AP)

PARÍŽ. Nadnárodný koncern Fiat Chrysler Automobiles (FCA) stiahol svoju ponuku na fúziu s francúzskou automobilkou Renault.

Článok pokračuje pod video reklamou

Dôvodom bola požiadavka vlády v Paríži, ktorú obvinil zo zasahovania do dohody o zlúčení oboch firiem a vytvorení tretej najväčšej automobilky na svete.

Ponuku stiahli

Zdroj blízky francúzskej automobilke povedal, že FCA sa stiahol po tom, ako sa Francúzsko snažilo odložiť rozhodnutie o dohode, aby získalo podporu Nissanu, japonského aliančného partnera Renaultu.

Prečítajte si tiež: Vzniká ďalšia veľká automobilka. Fiat rokuje o spojení s Renaultom

Francúzski vládni predstavitelia tlačili na Nissan, aby túto fúziu podporil. Nissan povedal, že sa zdrží hlasovania.

Francúzska vláda, ktorá vlastní 15-percentný podiel v spoločnosti Renault, tlačila aj na FCA a požadovala záruky, že Francúzsko nestratí pracovné miesta, a tiež vyplatenie dividend akcionárom spoločnosti Renault vrátane vlády.

Uviedli to zdroje oboznámené s rozhovormi. FCA v pôvodnom návrhu neponúkol akcionárom Renault žiadne špeciálne dividendy.

Fiat vo svojom vyhlásení skonštatoval, že vo Francúzsku v súčasnosti neexistujú také politické podmienky, aby toto zlúčenie úspešne pokračovalo.

Renault v samostatnom vyhlásení oznámil, že jeho predstavenstvo "nie je schopné prijať rozhodnutie, pretože zástupcovia francúzskeho štátu požiadali o odloženie hlasovania na neskôr".

Obe spoločnosti pritom investorom povedali, že fúzia zníži prevádzkové náklady a investície o 5 miliárd eur ročne.

FCA by vďaka nej získal prístup k špičkovej technológii elektrického pohonu Renaultu, a splnil by tak normy pre automobily s nulovými emisiami.

Renault by mal zase podiel na lukratívnom trhu taliansko-amerického koncernu FCA s Jeepmi a úžitkovými vozidlami RAM.

Čo urobia, je nejasné

Zatiaľ nie je jasné, čo teraz obe spoločnosti urobia, aby zvládli veľké náklady na rozsiahle technologické a regulačné zmeny.

FCA bez úspechu už rokoval aj s francúzskou skupinou PSA Group, v ktorej má vláda v Paríži tiež svoj podiel.

K náhlemu ukončeniu rozhovorov o fúzii došlo v stredu (5. 6.) po polnoci, keďže francúzska vláda, ktorá je vďaka 15-percentnému podielu najväčším akcionárom Renaultu, si určila svoje podmienky vrátane zachovania 20-ročného spojenia s Renaultom a Nissanom.

Podľa zdroja z francúzskej vlády práve na poslednom bode sa fúzia "zadrhla". Nissan síce naznačil, že by sa zdržal hlasovania, ak by k nemu došlo v stredu večer.

Vláda v Paríži však požiadala o "viac času" a odklad hlasovania na budúci týždeň, aby mohla využiť plánovanú návštevu ministra hospodárstva Bruna Le Maireho 7. júna v Japonsku na rozhovory s Nissanom.

Na rokovaniach vo Francúzsku sa dosiahol pokrok a "predbežná dohoda". Šéf FCA John Elkann vedel, že spolupráca v rámci aliancie Renault-Nissan-Mitsubishi bola "kľúčovou podmienkou" a že podpora Nissanu je dôležitá, pripomenul zdroj.

Nissan však naznačil, že úplná fúzia Renaultu a FCA by výrazne zmenila štruktúru jeho aliancie s Renaultom a žiadal zásadné preskúmanie ich vzťahu.

Po kolapse rozhovorov o fúzii budú obe spoločnosti čeliť množstvu problémov. Akcie spoločnosti Nissan a Mitsubishi vo štvrtok na začiatku obchodovania v Tokiu klesli.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Krása verzus hrozba. Ako si užiť slnko bez rizika?
  2. Sporením sa oberáte o peniaze. Najmä v týchto štyroch prípadoch
  3. Putujte v Čechách! Zlatá stezka-najdlhšia pešia trasa v Európe
  4. Horúce počasie a zlé skladovanie rýchlo znehodnocuje potraviny
  5. Myslíte si, že vás lepok v potravinách neprekvapí? Otestujte sa
  6. Dodržuje váš pneuservis všetky svoje povinnosti?
  7. Aké je primerané vreckové? Deti by ho mali dostávať včas
  8. Letná dovolenka 2019 s odletom z rôznych kútov Slovenska
  9. Prečo je elektromobil ekologický na Slovensku a v Poľsku nie?
  10. 5 tipov ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  1. Gartner označil Atos za lídra
  2. Putujte v Čechách! Zlatá stezka-najdlhšia pešia trasa v Európe
  3. Tepelné hospodárstvo Moldava pokračuje v modernizácii
  4. Horúce počasie a zlé skladovanie rýchlo znehodnocuje potraviny
  5. Sporením sa oberáte o peniaze. Najmä v týchto štyroch prípadoch
  6. Myslíte si, že vás lepok v potravinách neprekvapí? Otestujte sa
  7. Ľadový expres sa vracia! Kam si vyraziť?
  8. Unikátna liečba kĺbov a chrbtice v Leviciach odstráni bolesť
  9. Ready-made spoločnosť a jej nevýhody
  10. Even Lonely Planet recommends a summer in Slovakia’s High Tatras
  1. Prečo je elektromobil ekologický na Slovensku a v Poľsku nie? 21 163
  2. Aké je primerané vreckové? Deti by ho mali dostávať včas 19 014
  3. Letná dovolenka 2019 s odletom z rôznych kútov Slovenska 11 879
  4. Sporením sa oberáte o peniaze. Najmä v týchto štyroch prípadoch 9 177
  5. Známy výrobca oslavuje 50 rokov. Ponúka výrazné zľavy 7 231
  6. Dodržuje váš pneuservis všetky svoje povinnosti? 4 512
  7. V prvom roku fixný výnos až 8,5 % ročne. 4 035
  8. 5 tipov ako si vybrať tú správnu klimatizáciu 3 560
  9. Pivo, káva a horká čokoláda. Na niektoré chute musíme vyzrieť 3 064
  10. Stavebné pozemky s dobrou dostupnosťou do centra konečne na trhu 2 927

Téma: Renault


Hlavné správy zo Sme.sk

Kiska: S Kollárom by som spolupracoval, len ak by bol jazýčkom na váhach

Viac času ako v Bratislave budem v regiónoch, hovorí Kiska.

Ktoré autá najrýchlejšie strácajú hodnotu a ktoré si ju držia?

Mýty o prepade cien áut značky Dacia neplatia.

Škoda Yeti
Apple Pay prišlo na Slovensko.

Neprehliadnite tiež

WaterCar Panther - najrýchlejšie obojživelné auto na svete

Toyota Corolla Sedan: Najlepší cenovo dostupný hybrid prichádza (test)

Čiastočne supluje aj voľné miesto po väčšom Avensise.

Toyota Corolla Sedan

Ktoré autá najrýchlejšie strácajú hodnotu a ktoré si ju držia?

Mýty o prepade cien áut značky Dacia neplatia.

Škoda Yeti

V Bratislave a jej okolí hlásia vodiči viacero nehôd, tvoria sa kolóny

Šoféri sa zdržia zhruba od desať do dvadsať minút.

 

Ilustračné foto.