ÉVORA. Francúzska automobilka Renault sa už dlhší čas netají tým, že príchod piatej generácie mestského Clia je pre ňu jednou z najvýznamnejších udalostí v tomto roku.
Niet sa čomu čudovať, veď mestský hatchback s diamantom na prednej maske je európskym kráľom svojho segmentu. Jeho predaje nepretržite stúpajú už osem rokov za sebou a vlani bolo Clio dokonca druhým najpredávanejším autom v celej Európe.
Mimoriadne úspešná štvrtá generácia však dosiahla svoj vrchol a potrebovala dôstojného nástupcu. S tým sme sa premiérovo stretli na ženevskom autosalóne a už vtedy sa dalo vytušiť, že latka v B-segmente sa onedlho bude posúvať o riadny kus vyššie.
V uplynulých dňoch sme mali možnosť na portugalských cestách prvý raz v praxi vyskúšať, akými zmenami nové Clio prešlo a čo presne znamená veta „Zvonka evolúcia, zvnútra revolúcia“, ktorú Renault tak často používa pri opise svojej novinky.
Vyzerá ako malý Mégane
Aktuálna štvrtá generácia Clia bola a stále ešte je až pozoruhodne úspešná. Renault si preto dal urobiť prieskum, v ktorom zisťoval, čo ľudí na mestskom aute najviac oslovuje.
Výsledkom bol jednoznačne dizajn a bol preto hlavným dôvodom, prečo sa výzor Clia príliš nezmenil. Takto sa to ľudom jednoducho páči, takže dizajnérom stačilo sa vyhrať s detailmi, aby auto zapadlo do aktuálneho portfólia značky.