SME
Streda, 26. jún, 2019 | Meniny má Adriana

Prvá jazda: Nový Renault Clio posúva hranice malých áut

Podmanivý dizajn v novinke dopĺňa moderný interiér.

Renault Clio 2019 (Zdroj: Daniel Balucha)

ÉVORA. Francúzska automobilka Renault sa už dlhší čas netají tým, že príchod piatej generácie mestského Clia je pre ňu jednou z najvýznamnejších udalostí v tomto roku.

Niet sa čomu čudovať, veď mestský hatchback s diamantom na prednej maske je európskym kráľom svojho segmentu. Jeho predaje nepretržite stúpajú už osem rokov za sebou a vlani bolo Clio dokonca druhým najpredávanejším autom v celej Európe.

Mimoriadne úspešná štvrtá generácia však dosiahla svoj vrchol a potrebovala dôstojného nástupcu. S tým sme sa premiérovo stretli na ženevskom autosalóne a už vtedy sa dalo vytušiť, že latka v B-segmente sa onedlho bude posúvať o riadny kus vyššie.

Článok pokračuje pod video reklamou

V uplynulých dňoch sme mali možnosť na portugalských cestách prvý raz v praxi vyskúšať, akými zmenami nové Clio prešlo a čo presne znamená veta „Zvonka evolúcia, zvnútra revolúcia“, ktorú Renault tak často používa pri opise svojej novinky.

Vyzerá ako malý Mégane

Aktuálna štvrtá generácia Clia bola a stále ešte je až pozoruhodne úspešná. Renault si preto dal urobiť prieskum, v ktorom zisťoval, čo ľudí na mestskom aute najviac oslovuje.

Výsledkom bol jednoznačne dizajn a bol preto hlavným dôvodom, prečo sa výzor Clia príliš nezmenil. Takto sa to ľudom jednoducho páči, takže dizajnérom stačilo sa vyhrať s detailmi, aby auto zapadlo do aktuálneho portfólia značky.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5YP2 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5YP2 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Téma: Elektromobily


Článok je zaradený aj do ďalších tém Renault, Malé autá

Hlavné správy zo Sme.sk

Kiska: S Kollárom by som spolupracoval, len ak by bol jazýčkom na váhach

Viac času ako v Bratislave budem v regiónoch, hovorí Kiska.

Ktoré autá najrýchlejšie strácajú hodnotu a ktoré si ju držia?

Mýty o prepade cien áut značky Dacia neplatia.

Škoda Yeti
Apple Pay prišlo na Slovensko.

Neprehliadnite tiež

WaterCar Panther - najrýchlejšie obojživelné auto na svete

Toyota Corolla Sedan: Najlepší cenovo dostupný hybrid prichádza (test)

Čiastočne supluje aj voľné miesto po väčšom Avensise.

Toyota Corolla Sedan

Ktoré autá najrýchlejšie strácajú hodnotu a ktoré si ju držia?

Mýty o prepade cien áut značky Dacia neplatia.

Škoda Yeti

V Bratislave a jej okolí hlásia vodiči viacero nehôd, tvoria sa kolóny

Šoféri sa zdržia zhruba od desať do dvadsať minút.

 

Ilustračné foto.