SME
Pondelok, 29. november, 2021 | Meniny má VratkoKrížovkyKrížovky

Volkswagen v Európe vybuduje tisíce nabíjacích staníc pre elektromobily

Väčšina vznikne na území Nemecka.

Volkswagen ID.3 a rýchlonabíjacia stanica z dielne IONITY.
Volkswagen ID.3 a rýchlonabíjacia stanica z dielne IONITY. (Zdroj: Volkswagen)

WOLFSBURG. Nemecký Volkswagen sa čoraz viac sústredí na svoju budúcnosť, ktorej by mali vládnuť elektromobily. Práve tie sú hlavným dôvodom, prečo spoločnosť investuje až 250 mil. eur do budovania nových nabíjacích staníc naprieč Európou.

V pláne nemeckého koncernu je vybudovať spolu až 36-tisíc úplne nových nabíjacích miest do roku 2025. Pravda, nie všetky vzniknú samostatne. Podľa aktuálnych plánov samotný Volkswagen vybuduje 11-tisíc staníc.

Prečítajte si tiež: Slovensko má prvú ultrarýchlu nabíjaciu stanicu pre elektromobily Čítajte 

Tie budú následne inštalované v rámci výrobných závodov a obchodných zastúpení značky vo viacerých veľkých európskych mestách. Veľkú šancu na nové nabíjacie stanice tak má aj Slovensko.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Začiatkom tohto roku vznikla nová dcérska spoločnosť Elli (Electric Life) ako súčasť koncernu Volkswagen Group. Práve Elli bude mať za úlohu budovanie nových nabíjacích staníc v priestoroch firiem a v domácnostiach bežných užívateľov.

Volkswagen totiž odhaduje, že až 70 percent operácii súvisiacich s nabíjaním sa v budúcnosti bude odohrávať doma alebo v práci. Elii časom vybuduje množstvo tzv. wallboxov, pričom zabezpečí aj dodávky elektriny z ekologických zdrojov, aby sa minimalizovala ekologická stopa elektromobilov.

Vo viacerých nemeckých výrobných závodov Volkswagenu, postupne vyrastie až 4-tisíc nabíjacích staníc, primárne slúžiacich pre potreby zamestnancov. Volkswagen však sľubuje, že mnohé z nich budú prístupné aj pre širokú verejnosť.

Skryť Vypnúť reklamu

Thomas Ulbrich, člen predstavenstva značky Volkswagen zodpovednej za e-mobilitu hovorí:

"Infraštruktúra nabíjacích staníc bude čoraz dôležitejším faktorom pre rýchly prielom elektronickej mobility v Nemecku.

Nabíjanie elektromobilu musí byť rovnako jednoduché a normálne ako nabíjanie chytrého telefónu. Preto potrebujeme podstatne viac nabíjacích staníc vo verejných priestoroch a jednoduché pravidlá pre inštaláciu súkromných Wallboxov"

Nabíjačky budú aj v obchodných centrách

Nemecký koncern okrem iného sľubuje, že so službou "We Charge" budú mať zákazníci v budúcnosti prístup k viac ako 100 000 dobíjacím miestam v celej Európe. V strednodobom horizonte sa ich počet ešte zvýši na 150 000 nabíjacích miest.

Plánujú sa tiež partnerstvá s obchodnými reťazcami, ktoré umožňujú zákazníkom pohodlne dobíjať svoje autá počas nákupu. Začalo sa s Tescom vo Veľkej Británii a nasledovať budú ďalšie reťazce.

Skryť Vypnúť reklamu

V rámci služby "We Charge" začne aj výstavba ultra-rýchlych nabíjacích staníc konzorcia Ionity, ktorého členom je aj Volkswagen. V prípade tohto projektu bude Volkswagen spolu s priemyselnými partnermi inštalovať 400 rýchlych nabíjacích staníc, s až 2 400 nabíjacími miestami pozdĺž hlavných trás a diaľnic v celej Európe.

Na Slovensku by ultra-rýchle nabíjacie stanice mohli byť umiestnené na vybraných čerpacích staniciach Shell.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Trojica prestížnych fotografov hovorí o svojich tajomstvách
  2. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  3. Štúdium ekológie, dizajnu či tech. inovácií je životný štýl?
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom?
  5. Proxenta oficiálne potvrdila záujem o ďalšie investície na Kube
  6. Získaj náskok pred štartom
  7. inFEEnity posilní Samuel Oriňák
  8. Vytvor si svoju budúcnosť podľa vlastných predstáv!
  9. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom
  10. Dávajú osemročnú záruku. Batérie vyvíjajú už desať rokov
  1. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  2. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  3. Recruitment allowance as an employment recruitment instrument
  4. Compliance – who should be responsible?
  5. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  6. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  7. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť
  8. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené
  9. Tipy na darčeky, ktoré potešia každú ženu
  10. Mačka, ktorá žerie ľudí, kakajúce polienko, pavúky na stromčeku
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 415
  2. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 681
  3. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 6 540
  4. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 6 077
  5. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 4 460
  6. Rekonštruujete? Pozor na romantické predstavy o vykurovaní 3 161
  7. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 683
  8. Obľúbená kozmetika, lieky a doplnky stravy so zľavou až 50% 2 421
  9. Ako ušetriť náklady v sklade? Máme pre vás 9 tipov 2 173
  10. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom 2 087
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Manželka premiér Hegera Lucia Hegerová.

Deti vidia manžela iba ráno, hovorí Lucia Hegerová.


12 h
Zdravotníci sa starajú o pacienta na JIS-ke v nemocnici 26. marca 2021 v poľskom meste Bochnia.

Pavol Török je odborník na pľúcnu ventiláciu.


26. nov

PCR testy odhalili viac ako 667-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 14 274 obetí. Lockdown opäť obmedzil život na Slovensku, vo štvrtok vstúpil do platnosti zákaz vychádzania.


a 4 ďalší 11 h

Neprehliadnite tiež

Toyota Yaris Cross

Všestrannosť zlepšuje pohon všetkých kolies.


21 h
Parkovanie na chodníku bude od marca 2022 regulované.

Dodržať voľnú šírku chodníka 1,5 metra už nebude stačiť.


26. nov
Suzuki S-Cross

Pod kapotou ostáva mild-hybridný štvorvalec aj pohon všetkých kolies.


25. nov
Kia Niro

V ponuke budú opäť hybridy aj elektrická verzia.


25. nov

Blogy SME

  1. Unicef Slovensko: Deti v Libanone: život v narastajúcej neistote
  2. Pavel Dvořák: Perly ázijskej kultúry, ktoré si našinec nevšimne
  3. Rudolf Pado: Strom pod stromček
  4. Věra Tepličková: Vlasto, nalej alebo Keď má vláda pred sebou hodnotové otázky
  5. Ján Urda: Zvoničky a zvonice - 23
  6. Peter Belko: Aké je nové TV prostredie SWAN? Pre mňa katastrofa
  7. Tomáš Jacko: 2021: COVID odysea - Ako sa nezblázniť z online výučby (1. časť)
  8. Radovan Kazda: Fico ide proti farmárom. Navrhol zoštátňovať pozemky
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 9 718
  2. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 8 353
  3. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 577
  4. Lucia Nicholsonová: Otvorený list ministrovi Krajniakovi 6 467
  5. Ján Marton: Prezidentka žije v krajine, ktorej nerozumie a ja nerozumiem jej. 5 181
  6. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 780
  7. Martin Greguš: Robert Fico a jeho 2 tváre... DNES: "Povinné očkovanie je nechutný fašistický nápad". Čo myslíte, čo "hovoril" SMER v roku 2014? 4 364
  8. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 4 281
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  4. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Katarína Pázmányová: Zabúdate? Možno by ste mali navštíviť odborníka
Skryť Zatvoriť reklamu