SME

Bentley predstavilo nový Flying Spur, na kapote má lietajúce B

Luxusná limuzína ostáva verná dvanásťvalcu.

Bentley Flying SpurBentley Flying Spur (Zdroj: Bentley )

CREWE. Bentley predstavilo tretiu generáciu modelu Flying Spur. Má pripomínať staré dobré časy, ale zároveň pôjde o technicky najvyspelejšiu športovú limuzínu.

Flying Spur využíval doteraz platformu Volkswagenu Phaeton. Išlo tak konštrukčne o najstarší model z ponuky Bentley, ešte z obdobia, keď značku Bentley so zastaralými modelmi v roku 1999 získal koncern Volkswagen. Síce bola športová limuzína stále výnimočným autom, už len s ťažkosťami držala krok s dobou.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tretia generácia Flying Spuru, podobne ako nové kupé Continental GT, už stoja na platforme MSB z Porsche Panamera. Pre zákazníka zmena znamená najmä lepšie jazdné vlastnosti s lepším rozložením hmotnosti, a najmä ovládateľnosťou. Auto sa tiež znížilo a má väčší rázvor kolies.

SkryťVypnúť reklamu

Po prvý krát sa v modernej histórii Bentley objavuje na kapote znak v podobe sošky okrídleného B. Podobne, ako pri konkurenčnom Rolls-Royce sa pred vandalmi vie zasunúť do kapoty. Motív lietajúceho B sa objavuje aj inde, napríklad v grafike zadných svetiel alebo v interiéri na dizajne vetrákov.

Absurdne, ale v dnešnej dobe až krásne, znejú parametre motora nového Flying Spuru. Naďalej ho bude poháňať veľký šesťlitrový dvanásťvalec s dvoma turbami. Má výkon 630 koní a krútiaci moment až 900 Nm. Spĺňa najnovšie emisné normy a má vypínanie polovice valcov.

Z nuly na sto vie športová limuzína vyštartovať za 3,8 sekundy a maximálna rýchlosť je až 333 km/h.

Motor je spätý s osemstupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies, ktoré vedia poslať 100 percent výkonu na zadnú nápravu. Nechýba natáčanie zadných kolies aj vzduchové pruženie.

SkryťVypnúť reklamu

Prístrojová doska, ako aj dizajn volantu, sú už známe z Continentalu GT, Flying Spur však má inak riešenú stredovú konzolu. Ku klasickému štýlu limuzín sa veľké obrazovky v interiéri príliš nehodia, Flying Spur preto 12,3-palcový displej vie pomocou preklápacieho panelu šikovne schovať za drevený panel. Na ňom môžu, ale nemusia byť tri analógové budíky.

Novým Flying Spurom chce Bentley zaujať najmä čínsky a americký trh. Neskôr do ponuky pribudne aj osemvalec a plug-in hybridný šesťvalec známy z SUV Bentayga.

Limuzíny

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 14 999
  2. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 5 312
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 4 979
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 531
  5. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 4 003
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 3 518
  7. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 3 479
  8. Plátené tašky a opakované použitie 3 242
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jozef Drahovský: Novela zákona o cestnej premávke, legislatívny proces lp/2025/282 - analýza
  2. Ján Bilohuščin: Prečo je najodbornejšia a najslušnejšia opozícia vnímaná ako slabá?
  3. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (6. - 12.6.1925)
  4. Rado Surovka: Potrava, alebo otrava ?
  5. Martin Fronk: Básnik s mečom aj perom: Prečo sa renesančný rebel usadil na Modrom Kameni?
  6. Vladimír Hatara: Fico v duchu dobre vie...
  7. Miroslav Ferkl: Kde je mamička?
  8. Dušan Koniar: Hitlerov Kommandobefehl a drony nad Irkutskom
  1. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 149
  2. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 15 454
  3. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 11 875
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 11 866
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 869
  6. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 8 523
  7. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 6 659
  8. Rastislav Puchala: Ficov budapeštiansky pride 4 691
  1. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  2. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  3. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  4. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  5. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  6. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  7. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
  8. Marcel Rebro: Fico a jeho banda si kupujú za naše peniaze haciendy, Slováci posielajú drony obrancom Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu