SME
Štvrtok, 8. jún, 2023 | Meniny má Medard
reklama

Druhá generácia Peugeotu 2008 je hranatá a aj na elektrinu

Rozmerovo sa blíži k väčšiemu Peugeotu 3008.

Peugeot 2008Peugeot 2008 (Zdroj: Peugeot )

PARÍŽ. Peugeot v stredu ráno odtajnil podobu svojej druhej tohtoročnej novinky, modelu 2008 druhej generácie. Malý francúzsky crossover dostal dramatický dizajn aj elektrický pohon.

Prvá generácia prišla pred šiestimi rokmi ako nepriamy nástupca malého kombi 207 SW. Peugeotu sa podarilo zachytiť najväčší boom SUV rôznych veľkostí a 2008 sa tak roky držala v tesnom závese za Renaultom Captur medzi celoeurópsky najpredávanejšími v rámci segmentu.

Nároky zákazníkov však stúpajú, preto napriek stále dobrým predajom prišiel čas na novú generáciu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dizajn novej 2008 je odvážnejší a podobne, ako pri väčších Peugeotoch, stavia na výrazných hranách. Objavujú sa prvky, ktoré už poznáme z novej 208 a zároveň tvary pripomínajú kompaktné SUV 3008, na ktoré sa nový Peugeot 2008 doťahuje aj rozmermi. Zatiaľ čo predchodca mal na dĺžku 4,16 metra, novinka má už 4,3 metra.

Ide o ďalší model s koncernu PSA Peugeot Citroen, ktorý stojí na novej podvozkovej platforme CMP. Zväčšil sa aj rázvor kolies a s ním vnútorný priestor. Kufor narástol z 360 na 434 litrov v prípade verzie so spaľovacím motorom.

Elektrická verzia s dojazdom 310 km

Podobne, ako nová 208, aj 2008 ponúkne benzínový, dieselový aj elektrický motor. Benzínové tvoria 1,2-litrové trojvalce PureTech s výkonom 100, 130 a 155 koní. Najslabší je so šesťstupňovým manuálom, stredný môže mať aj 8-stupňový automat a najsilnejší vyhradený pre verziu GT sa bude dodávať iba s ním.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Prečítajte si tiež: Trnavský Peugeot 208 je hviezdou ženevského autosalónu Čítajte 

Dvojicu dieselových motorov zastupujú 1,5 litrové štvorvalce Blue HDi, ktoré ponúkajú buď 100 koní a 6-stupňový manuál alebo 130 koní a 8-stupňový automat.

Momentálne najzaujímavejší pohon predstavuje 100-kilowattový elektromotor pri verzii e-2008, ktorý má krútiaci moment 260 Nm. Batéria s kapacitou 50 kWh vydrží 310 kilometrov. Cez zásuvku sa auto nabije za 16 hodín, cez wallbox za 5 hodín a cez 100 kW rýchlonabíjačku stačí na 80 percent nabitia pol hodina.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Plánujete toto leto dovolenku v Chorvátsku?
  2. Aj vaše dieťa sa môže veľmi jednoducho nakaziť parazitmi.
  3. Staršie domy zatepľujú druhýkrát. Majitelia urobili chybu
  4. Viac kusov hydiny do každej rodiny
  5. Ako znížiť vysoký cholesterol?
  6. Najskôr boli nitrianskymi kniežatami, potom uhorskými kráľmi
  7. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  8. Hlavná cena 25.000 eur. Kráľovská súťaž s pivom Krušovice
  1. Ostré videnie vďaka špeciálnym biometrickým šošovkám
  2. Viac kusov hydiny do každej rodiny
  3. Super zábava, super deň
  4. Špecialisti na úspory vám bezplatne poradia
  5. Ako znížiť vysoký cholesterol?
  6. Čo priznali rodičia?
  7. Najskôr boli nitrianskymi kniežatami, potom uhorskými kráľmi
  8. Špecialisti na úspory vám bezplatne poradia
  1. Čierne zlato zeme premenili v Lipanoch na aquaparkové potešenie 15 372
  2. Hodnotenie profesionála: testovali sme hotely v Side a Beleku 12 156
  3. Prečo sa oplatí nakupovať na online trhovisku? Poznáme dôvody 6 748
  4. Staršie domy zatepľujú druhýkrát. Majitelia urobili chybu 5 861
  5. Aká má byť hrúbka izolácie pri rekonštrukcii domu? 5 382
  6. Ak si teraz predplatíte mesačník INDEX, získate knihu zadarmo 5 147
  7. Dovolenkový raj kúsok za hranicami 5 145
  8. Tesco v Levoči otvára jedinečnú predajňu 3 854
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Ján Šeďo: "Novinári SME sú Sorosovou čriedou prasiat".
  2. Irena Šimuneková: Tajchy Štiavnických hôr 2.
  3. Martin Turčan: Krstný otec IV, človek minulosti Fico.
  4. Julius Kravjar: Ako hlboko v dejinách majú korene integrita, etika a etiketa?
  5. Ján Valchár: Ako zničiť nepriateľský John Deere (a útok prežiť)
  6. Martin Zachar: Stále slabšie (každoročné) Majstrovstvá Sveta v hokeji?
  7. Miroslav Tokarčík: Školy čelia ďalšej výzve. Príspevky na nákup učebníc ministerstvo znížilo na polovicu
  8. Aleš Tvrdý: Cesta z Botswany do Namíbie
  1. Vlasta Sedláková: Ruský štandard 12 592
  2. Ľudmila Križanovská: Známy spevák šlágrov zneuctil pamiatku Daniela Heribana 10 903
  3. Martin Sukupčák: Barbari na Slovensku 8 987
  4. Miroslav Kocúr: Príklad Handzuš 8 385
  5. Elena Antalová: Dano...Počul tajomný akord ako Cohen, a jeho srdce už nevládalo zaspievať Aleluja 7 596
  6. Lukáš Fedor: Medická nie je pre medikov alebo ako sa štát správa k budúcim lekárom 6 868
  7. Ján Šeďo: Západ nejaví záujem o dianie na Slovensku a odchádzajú aj veľkí investori. 5 036
  8. Adriana Boysová: Ako sa z paláca volá, tak sa z Ameriky ozýva 4 811
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 62. - Arktída - Špicbergy alebo Svalbard?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 61. - Arktída - Jan Mayen, nenápadný ostrov s pútavou minulosťou
  3. Monika Nagyova: Každá rodina má svojho gamblera
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 60. - Kapitán Henry Hudson a jeho štyri expedície v rokoch 1607 - 1611
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 59. - Po kom bol pomenovaný Drakeov prieliv?
  6. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  8. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
SkryťZatvoriť reklamu