SME
Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

Z Renaultu Kadjar sa stalo lepšie auto, podstatné zmeny dobre ukryl (test)

Bez väčších zmien všetko lepšie funguje.

Renault Kadjar (Zdroj: Marek Čepa)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Renault Kadjar - prehľad základných parametrov
Cena od / verzia od (eur)

20 490 / 23 490

Spotreba výrobca / test (l)6,6 / 7,1
Objem batožinového priestoru (l)472
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm)

2 646; 4 489; 1 836; 1 613

Keď niekomu opisujeme Renault Kadjar, väčšinou nejde nespomenúť Nissan Qashqai. Práve na jeho základoch a s použitím množstva spoločných komponentov sa v Renaulte rozhodli ukrojiť si z koláča kompaktných SUV.

Keďže štyri roky odkedy je Kadjar na trhu ubehli ako voda, prišiel čas spraviť mu drobné retuše. Musíme sa hneď na úvod priznať, že francúzsky Qashqai sme skôr vnímali ako ďalšie SUV do počtu. Lenže nedávnou modernizáciou si u nás napravil reputáciu a stalo za z neho lepšie auto.

V prípade Kadjaru ide o facelift, ktorého cieľom naozaj nebolo ohúriť verejnosť novou kontroverznou maskou s rozdelenými svetlami alebo obrovskými ľadvinkami ako mriežky chladiča. Nie, pri Kadjare išlo o iné zmeny. Zvonku sú totiž také nenápadné, že aj keby ste si vedľa seba postavili novú a starú verziu, budete potrebovať lupu.

Dizajn Kadjaru od začiatku ťažil z popularity menších súrodencov Captur a Clio, ktorí sa v svojich segmentoch stali najpredávanejšími v Európe. Kadjar nie. Ostal tak trochu v tieni svojho úspešného brata Qashqaia, ktorý už roky kraľuje rebríčkom kompaktných SUV.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Prehľad kompaktných SUV: Predaje sa spomaľujú Čítajte 

Ak k tomu pridáme ešte súčasné dusno v aliančnom vzťahu Renaultu a Nissanu, z ktorého by Japonci radi údajne vycúvali, tak facelift Kadjara je viac než symbolický, pretože sa zbavil viacerých japonských dielov.

Citeľné zmeny až vo vnútri

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5ZEW na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M5ZEW na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Renault

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
SUV
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson

Z Renaultu Mégane sa stane elektrický crossover

Spaľovacie motory budú už minulosťou.

Renault Mégane eVision Concept