BRATISLAVA. Obdobie, keď vodiči cestou za dovolenkou stretávali okolo cesty škodovky a žigulíky s vyvretým chladičom, sú už za nami, no problém s prehrievaním motora trápi vodičov aj dnes.
Vysoké letné teploty dokážu ublížiť aj moderným autám. Viaceré z nich dokonca nemajú ani ukazovateľ teploty motora. Často sa na prístrojovej doske nachádza len kontrolka, ktorá sa rozsvieti ak je motor studený alebo až keď je už prehriaty.
Vo všeobecnosti platí, že ak máte nové auto, ktoré nemá žiadnu poruchu chladiaceho systému, riziko prehriatia agregátu je minimálne. To sa však už nedá povedať o starších autách, ktorých systémy nemusia stíhať dostatočne ochladzovať motor.
Aké sú teda príčiny prehrievania motora, ako mu predchádzať a čo robiť, keď ručička ukazovateľa teploty motora stúpne na maximum?
Príčinou je často únik
Prehriate motora môžu spôsobovať rozličné závady. Takmer všetky si vyžadujú neodkladnú návštevu servisu, pretože neodborný zásah môže mať fatálne následky nielen pre auto, ale aj pre snažiaceho sa kutila.
Medzi úplne najčastejšie príčiny prehrievania agregátu patria príliš nízke otáčky ventilátora, pokazený termostat, nefunkčné čerpadlo chladiacej kvapaliny alebo jej čiastočný únik.