SME

Toyota Corolla Sedan: Najlepší cenovo dostupný hybrid prichádza (test)

Supluje aj miesto po väčšom Avensise.

Toyota Corolla Sedan (Zdroj: Marek Čepa)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Toyota Corolla Sedan 1,8 Hybrid
Základná cena / Verzia od (eur)16 990 / 21 500
Spotreba kombinovaná, výrobca / test (l)3,8 / 4,8
Objem batožinového priestoru (l)471
Rozmery - rázvor; dĺžka; šírka; výška (mm)2 700; 4 630; 1 780; 1 435

Toyota Corolla je späť. Svetovo najúspešnejšie auto sa u nás vlastne predávalo aj v uplynulých rokoch, len sme ho poznali pod názvom Auris.

Teraz sa však s novou generáciou vracia už legendárna Corolla, čím Toyota pritiahla pozornosť. Treba povedať, že celkom oprávnene, pretože ako sme sa pri teste presvedčili, novinka má vysoké ambície. Volkswagen Golf, tras sa!

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako za starých dobrých čias, Corolla je opäť dostupná v troch karosárskych verziách. Okrem hatchbacku a kombi Touring Sports, sme si ju najprv vyskúšali v podobe sedanu.

Aby to nebolo také jednoduché, treba dodať, že názov Corolla sa používal aj v čase predošlého Aurisu, ale iba pri cenovo dostupnejšom sedane. Teraz sa však stratégia zmenila a sedan dostal tú česť byť na rovnakej úrovni, ako hatchback a kombi. Teda, takmer rovnakej.

Vo všeobecnosti sedany nemajú v západnej Európe takú popularitu, ako vo zvyšku sveta. Aj to je dôvod, prečo sa Corolla sedan vyrába v Turecku a nie s ostatnými verziami vo Veľkej Británii.

Ďalším, už dôležitejším rozdielom, je užšia ponuka motorov. Pokiaľ totiž chcete sedan, na výber sú len dva motory. Benzínová štvorvalcová atmosféra 1,6 VVT‑i s výkonom 132 koní je nám známa už z predošlej generácie. Novinkou je druhý motor, ktorým si Toyota poistila európsky úspech aj pre verziu sedan.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prvýkrát sa totiž v Corolle so stupňovitým zadkom objavuje hybridný pohon. Ide o upravený 1,8-litrový agregát známy z Priusu či z C-HR. Spolu s elektromotorom dosahuje výkon 122 koní a maximálny krútiaci moment 163 Nm. Ak k tomu pridáme fakt, že Toyota minulý rok ukončila výrobu väčšieho Avensisu, z Corolly sedan sa zrazu stáva zaujímavý hráč na trhu.

Budúcnosť v hybridoch

Kým sa dostaneme k samotnému autu, ešte jedna malá odbočka. Bola to práve Toyota, ktorá pred 22 rokmi prišla s prvým hybridným Priusom. Vtedy tento počin mnohým pripadal zvláštny a pripomínal chlapa, ktorý chodí po ulici a mávajúc zvoncom vykrikuje, že koniec je blízko.

V Toyote si však verili a aj v čase rozširovania elektromobilov boli názoru, že budúcnosť je v hybridoch a tá vzdialenejšia vo vodíku. Dnes už japonská značka podľahla tlaku a tiež chystá aj čisté elektromobily. Nám však v hlave ďalej rezonujú predošlé vyjadrenia o hybridoch.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C5ZNS na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťZatvoriť reklamu