KOLÍN NAD RÝNOM. Ford už dávnejšie ohlásil, že sa chystá po sedemnástich rokoch oživiť meno Puma. Namiesto malého kupé však tentokrát bude označovať kompaktný crossover.
Automobilky takéto autá v posledných rokoch chrlia jedno za druhým a ich predaje sú lepšie ako kedykoľvek predtým. Niet sa čomu diviť, že aj Ford si chcel ukrojiť kus koláča, najmä po nie veľmi dobrých predajoch modelu Ecosport.
Tentokrát to vyzerá, že sa vydali správnym smerom a z Pumy sa stal štýlový kompaktný crossover, ktorý má zákazníkom čo ponúknuť.
V prehustenom segmente plnom zaujímavých tvarov je veľmi dôležitý dizajn, a ten vo Forde zvládli na výbornú. Podobne ako pri pôvodnej Pume, dizajn pôsobí skôr milo ako agresívne, čo je v dnešnej dobe celkom vítanou zmenou.
Predná časť nesie tvary typické pre najnovšie Fordy, úzke zamračené svetlá by ste tu ale hľadali márne. Puma pôsobí milo, možno až trocha prekvapene. Napriek výrazným zmenám a rozdielu sedemnástich rokov je vidieť tiež inšpiráciu pôvodným kupé.
Dizajnom vôbec nezaostávajú ani výrazne tvarované boky so širokými nárazníkmi. Zadnej časti dominuje výrazné označenie modelu umiestnené medzi svetlami s atraktívnou grafikou.

Ford predstavil nový crossover vo verzii ST-Line, ktorá k autu pridáva ešte niekoľko vizuálnych vylepšení. Patria k nim lesklé čierne doplnky, nová mriežka chladiča a výrazný zadný spojler. Sedí na športovejšom podvozku a na výber je z 18- alebo 19-palcových diskov kolies.
Podobne ako predtým malé kupé, aj novinka si vypožičala platformu z modelu Fiesta. S dĺžkou 4 186 mm, výškou 1 537 mm a šírkou 1 805 sa oproti Fieste o niečo nafúkla.
Tajnou zbraňou je kufor
Pri dizajne sa nezabudlo ani na praktickosť a Puma tak podľa Fordu ponúka najväčší batožinový priestor v segmente s objemom 456 litrov. Priestor by mal byť tiež dobre využiteľný a pod dvojitým dnom sa dokonca skrýva akýsi odtok, ktorý vám umožní priestor pod dnom kufra jednoducho vypláchnuť.

Informácie vodičovi sprostredkuje namiesto analógových prístrojov displej s uhlopriečkou 12,3 palca. Inak dizajn pripomína Fiestu, čo prekvapí asi málokoho.
Zákazníkov má prilákať aj mimoriadne bohatá výbava. Na palube je multimediálny systém SYNC3 a Puma dokáže tiež vytvoriť hotspot cez ktorý sa na internet pripojí až desať zariadení.
Pre tých najnáročnejších Ford ponúkne ďalšie prvky výbavy, ktoré v tomto segmente rozhodne nepatria k štandardu. Za príplatok vám malý crossover vybavia aj sedadlami s masážnou funkciou alebo prémiovým audiosystémom B&O s desiatimi reproduktormi.

Ako sa dalo očakávať, o pohon sa postarajú litrové trojvalce EcoBoost, ktoré vo verziách EcoBoost Hybrid spolupracujú s elektromotorom. Systém využíva napätie 48V a bude dostupný v dvoch variantoch s výkonom 125 alebo 155 koní.
Benzínový trojvalec EcoBoost dokáže ponúknuť 125 koní aj bez pomoci elektromotora. Časom pribudne tiež najslabší benzínový trojvalec s výkonom 95 koní aj vznetový motor EcoBlue. Všetky motory sú spojené výlučne s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou a poháňajú prednú nápravu, hoci sedemstupňový automat je tiež na ceste.
Na cenu si ešte budeme musieť počkať, tú nám výrobca prezradí až počas autosalónu vo Frankfurte. Výroba by mala odštartovať na jeseň v Rumunsku a na trh sa Puma dostane ešte pred koncom tohto roka.