SME
Streda, 13. november, 2019 | Meniny má Stanislav

Ford Puma sa vracia ako crossover s vaňou v kufri

Puma ponúkne praktický kufor, hybridný pohon aj masážne sedadlá.

(Zdroj: Ford)

KOLÍN NAD RÝNOM. Ford už dávnejšie ohlásil, že sa chystá po sedemnástich rokoch oživiť meno Puma. Namiesto malého kupé však tentokrát bude označovať kompaktný crossover.

Automobilky takéto autá v posledných rokoch chrlia jedno za druhým a ich predaje sú lepšie ako kedykoľvek predtým. Niet sa čomu diviť, že aj Ford si chcel ukrojiť kus koláča, najmä po nie veľmi dobrých predajoch modelu Ecosport.

Tentokrát to vyzerá, že sa vydali správnym smerom a z Pumy sa stal štýlový kompaktný crossover, ktorý má zákazníkom čo ponúknuť.

Článok pokračuje pod video reklamou

V prehustenom segmente plnom zaujímavých tvarov je veľmi dôležitý dizajn, a ten vo Forde zvládli na výbornú. Podobne ako pri pôvodnej Pume, dizajn pôsobí skôr milo ako agresívne, čo je v dnešnej dobe celkom vítanou zmenou.

Predná časť nesie tvary typické pre najnovšie Fordy, úzke zamračené svetlá by ste tu ale hľadali márne. Puma pôsobí milo, možno až trocha prekvapene. Napriek výrazným zmenám a rozdielu sedemnástich rokov je vidieť tiež inšpiráciu pôvodným kupé.

Dizajnom vôbec nezaostávajú ani výrazne tvarované boky so širokými nárazníkmi. Zadnej časti dominuje výrazné označenie modelu umiestnené medzi svetlami s atraktívnou grafikou.

Ford predstavil nový crossover vo verzii ST-Line, ktorá k autu pridáva ešte niekoľko vizuálnych vylepšení. Patria k nim lesklé čierne doplnky, nová mriežka chladiča a výrazný zadný spojler. Sedí na športovejšom podvozku a na výber je z 18- alebo 19-palcových diskov kolies.

Podobne ako predtým malé kupé, aj novinka si vypožičala platformu z modelu Fiesta. S dĺžkou 4 186 mm, výškou 1 537 mm a šírkou 1 805 sa oproti Fieste o niečo nafúkla.

Tajnou zbraňou je kufor

Pri dizajne sa nezabudlo ani na praktickosť a Puma tak podľa Fordu ponúka najväčší batožinový priestor v segmente s objemom 456 litrov. Priestor by mal byť tiež dobre využiteľný a pod dvojitým dnom sa dokonca skrýva akýsi odtok, ktorý vám umožní priestor pod dnom kufra jednoducho vypláchnuť.

Prečítajte si tiež: Ford oživí model Puma, nebude to však malé kupé Čítajte 

Informácie vodičovi sprostredkuje namiesto analógových prístrojov displej s uhlopriečkou 12,3 palca. Inak dizajn pripomína Fiestu, čo prekvapí asi málokoho.

Zákazníkov má prilákať aj mimoriadne bohatá výbava. Na palube je multimediálny systém SYNC3 a Puma dokáže tiež vytvoriť hotspot cez ktorý sa na internet pripojí až desať zariadení.

Pre tých najnáročnejších Ford ponúkne ďalšie prvky výbavy, ktoré v tomto segmente rozhodne nepatria k štandardu. Za príplatok vám malý crossover vybavia aj sedadlami s masážnou funkciou alebo prémiovým audiosystémom B&O s desiatimi reproduktormi.

Ako sa dalo očakávať, o pohon sa postarajú litrové trojvalce EcoBoost, ktoré vo verziách EcoBoost Hybrid spolupracujú s elektromotorom. Systém využíva napätie 48V a bude dostupný v dvoch variantoch s výkonom 125 alebo 155 koní.

Benzínový trojvalec EcoBoost dokáže ponúknuť 125 koní aj bez pomoci elektromotora. Časom pribudne tiež najslabší benzínový trojvalec s výkonom 95 koní aj vznetový motor EcoBlue. Všetky motory sú spojené výlučne s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou a poháňajú prednú nápravu, hoci sedemstupňový automat je tiež na ceste.

Na cenu si ešte budeme musieť počkať, tú nám výrobca prezradí až počas autosalónu vo Frankfurte. Výroba by mala odštartovať na jeseň v Rumunsku a na trh sa Puma dostane ešte pred koncom tohto roka.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Obyčajné dáta sa dokážu premeniť na neobyčajné veci
  2. Denisa Fedáková: Štyridsiatka nie je vôbec prekážkou
  3. 5 prekvapivých vecí, ktoré menia náš svet a ani o tom nevieme
  4. Kedy sa vám jazda na LPG oplatí, ako servisovať a kde netankovať
  5. Dlhopisy a zmenky: fixný výnos 5,5 - 7 % p.a.
  6. Ako efektívne doplniť železo? Odpovedá MUDr. Radovan Juríček
  7. Vysokoškolský bedeker: Na ktorú univerzitu poslať prihlášku?
  8. Darčeky sa dajú tento rok kúpiť výhodnejšie
  9. Nestarnú, ale dozrievajú
  10. Vykurujete plynom? Využite špeciálnu ponuku od ZSE
  1. Dlhopisy a zmenky: fixný výnos 5,5 - 7 % p.a.
  2. Ako efektívne doplniť železo? Odpovedá MUDr. Radovan Juríček
  3. Vysokoškolský bedeker: Na ktorú univerzitu poslať prihlášku?
  4. Prezentácia zahraničných partnerských univerzít na EUBA
  5. Tatras guide: A fresh take on the stunning soul of Slovakia
  6. Nové palivo E10 zníži emisie v doprave
  7. Denisa Fedáková: Štyridsiatka nie je vôbec prekážkou
  8. Darčeky sa dajú tento rok kúpiť výhodnejšie
  9. 5 prekvapivých vecí, ktoré menia náš svet a ani o tom nevieme
  10. Raj prírodného snehu Aflenzer Bürgeralm v regióne HOCHsteiermark
  1. 5 najúčinnejších tipov, ako sa zbaviť bolesti hlavy 12 242
  2. TOP pätnásť miest v Spojených arabských emirátoch 10 464
  3. Príbehy z raketovej základne, ktoré ste nikdy nemali počuť 9 409
  4. Pre prácu v banke sú nevyhnutné tri schopnosti. Máte ich? 7 445
  5. Kedy sa vám jazda na LPG oplatí, ako servisovať a kde netankovať 5 824
  6. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 % 5 255
  7. Nový Volkswagen Golf a jeho 7 zásadných noviniek 5 167
  8. Vykurujete plynom? Využite špeciálnu ponuku od ZSE 5 078
  9. VIVO! prišlo do Bratislavy 4 835
  10. Vyjadrením bohatstva nie sú peniaze, ale múdrosť 4 327

Téma: Ford


Hlavné správy zo Sme.sk

Bývalý šéf vyšetrovacieho tímu Kuciak Peter Juhás.

Bývalý šéfredaktor Plus 7 dní naklonený Smeru mal byť Kočnerov človek

Správy z Threemy naznačujú aj to s kým si Kočner dohodol živé prenosy na TA3.

Marian Kočner na súde.
INTERAKTÍVNY WEB 1989

Mrznúce prsty a obavy rodičov. Padajú komunisti

Denník SME spustil výnimočný interaktívny web 1989: Cesta k slobode.

Dobré ráno

Dobré ráno: Ženy talianskej mafie. Smrť im hrozí aj za neveru

Talianskym ženám pomáha organizácia.

Podcast Dobré Ráno

Neprehliadnite tiež

Kia predstavila novú Optimu, v Európe sa predávať nebude

V predaji ostáva súčasná generácia už len ako kombi.

Kia K5
Mercedes triedy G
Nová Škoda Octavia
SsangYong Korando