SME

Ford Puma sa vracia ako crossover s vaňou v kufri

Puma ponúkne praktický kufor, hybridný pohon aj masážne sedadlá.

(Zdroj: Ford)

KOLÍN NAD RÝNOM. Ford už dávnejšie ohlásil, že sa chystá po sedemnástich rokoch oživiť meno Puma. Namiesto malého kupé však tentokrát bude označovať kompaktný crossover.

Automobilky takéto autá v posledných rokoch chrlia jedno za druhým a ich predaje sú lepšie ako kedykoľvek predtým. Niet sa čomu diviť, že aj Ford si chcel ukrojiť kus koláča, najmä po nie veľmi dobrých predajoch modelu Ecosport.

Tentokrát to vyzerá, že sa vydali správnym smerom a z Pumy sa stal štýlový kompaktný crossover, ktorý má zákazníkom čo ponúknuť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V prehustenom segmente plnom zaujímavých tvarov je veľmi dôležitý dizajn, a ten vo Forde zvládli na výbornú. Podobne ako pri pôvodnej Pume, dizajn pôsobí skôr milo ako agresívne, čo je v dnešnej dobe celkom vítanou zmenou.

Predná časť nesie tvary typické pre najnovšie Fordy, úzke zamračené svetlá by ste tu ale hľadali márne. Puma pôsobí milo, možno až trocha prekvapene. Napriek výrazným zmenám a rozdielu sedemnástich rokov je vidieť tiež inšpiráciu pôvodným kupé.

Dizajnom vôbec nezaostávajú ani výrazne tvarované boky so širokými nárazníkmi. Zadnej časti dominuje výrazné označenie modelu umiestnené medzi svetlami s atraktívnou grafikou.

Ford predstavil nový crossover vo verzii ST-Line, ktorá k autu pridáva ešte niekoľko vizuálnych vylepšení. Patria k nim lesklé čierne doplnky, nová mriežka chladiča a výrazný zadný spojler. Sedí na športovejšom podvozku a na výber je z 18- alebo 19-palcových diskov kolies.

SkryťVypnúť reklamu

Podobne ako predtým malé kupé, aj novinka si vypožičala platformu z modelu Fiesta. S dĺžkou 4 186 mm, výškou 1 537 mm a šírkou 1 805 sa oproti Fieste o niečo nafúkla.

Tajnou zbraňou je kufor

Pri dizajne sa nezabudlo ani na praktickosť a Puma tak podľa Fordu ponúka najväčší batožinový priestor v segmente s objemom 456 litrov. Priestor by mal byť tiež dobre využiteľný a pod dvojitým dnom sa dokonca skrýva akýsi odtok, ktorý vám umožní priestor pod dnom kufra jednoducho vypláchnuť.

Prečítajte si tiež: Ford oživí model Puma, nebude to však malé kupé Čítajte 

Informácie vodičovi sprostredkuje namiesto analógových prístrojov displej s uhlopriečkou 12,3 palca. Inak dizajn pripomína Fiestu, čo prekvapí asi málokoho.

Zákazníkov má prilákať aj mimoriadne bohatá výbava. Na palube je multimediálny systém SYNC3 a Puma dokáže tiež vytvoriť hotspot cez ktorý sa na internet pripojí až desať zariadení.

SkryťVypnúť reklamu

Pre tých najnáročnejších Ford ponúkne ďalšie prvky výbavy, ktoré v tomto segmente rozhodne nepatria k štandardu. Za príplatok vám malý crossover vybavia aj sedadlami s masážnou funkciou alebo prémiovým audiosystémom B&O s desiatimi reproduktormi.

Ako sa dalo očakávať, o pohon sa postarajú litrové trojvalce EcoBoost, ktoré vo verziách EcoBoost Hybrid spolupracujú s elektromotorom. Systém využíva napätie 48V a bude dostupný v dvoch variantoch s výkonom 125 alebo 155 koní.

Benzínový trojvalec EcoBoost dokáže ponúknuť 125 koní aj bez pomoci elektromotora. Časom pribudne tiež najslabší benzínový trojvalec s výkonom 95 koní aj vznetový motor EcoBlue. Všetky motory sú spojené výlučne s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou a poháňajú prednú nápravu, hoci sedemstupňový automat je tiež na ceste.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na cenu si ešte budeme musieť počkať, tú nám výrobca prezradí až počas autosalónu vo Frankfurte. Výroba by mala odštartovať na jeseň v Rumunsku a na trh sa Puma dostane ešte pred koncom tohto roka.

Ford

Ford Capri

Aj najvýkonnejšia verzia je lacnejšia ako konkurenti.


15
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  2. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  3. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  4. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  5. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  6. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  7. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni
  8. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  1. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  2. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  3. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  6. Sú prípravky na imunitu len vyhodené peniaze?
  7. Nové átrium aj učebňa. V Pečovskej Novej Vsi investujú do školy
  8. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  1. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 12 153
  2. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 8 300
  3. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 5 236
  4. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 5 025
  5. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 4 729
  6. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh 3 511
  7. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 2 413
  8. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality 2 179
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Viera Polakovičová: Svetový tenorista Jonas Kaufmann na festivale Symfónia umenia v Bratislave
  2. Mario Nachtmann: Rok 2027 – začiatok drahých palív, kúrenia a sociálnej nespravodlivosti
  3. Marian Nanias: Atómová elektráreň na Mesiaci?
  4. Matej Galo: Súdruh Fico, Vy ste jeden veľký politický omyl!
  5. František Kukura: Kde sa stratila úcta?
  6. Imunoblog: September: Zaťažkávajúca skúška zdravia celej rodiny
  7. Zora Horská: To, čo kazia politici zachraňujú futbalisti
  8. Věra Tepličková: Naša Cecilia, že nie je naša Cecília?
  1. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 18 197
  2. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 16 649
  3. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 15 333
  4. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 12 238
  5. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 10 930
  6. Blanka Ulaherová: Návrat po 46 rokoch 7 901
  7. Elena Antalová: Nehorekujme. Všetko je inak. 7 404
  8. Ivan Mlynár: Žiadať od komunistu Fica, aby povedal o SNP pravdu – misia imposibilná. 6 368
  1. Marian Nanias: Atómová elektráreň na Mesiaci?
  2. Věra Tepličková: Naša Cecilia, že nie je naša Cecília?
  3. Věra Tepličková: Vírus vraj sa objavil, parlament nám zamoril
  4. Jiří Ščobák: Proč je boj Palestinců konfliktem mezi bohatými a chudými? A co s tím má F*co?
  5. Radko Mačuha: Ficova fotka s Putinom nakoniec nebude zadarmo.
  6. Pavel Macko: Jednanie o bezpečnostných zárukách pre Ukrajinu
  7. Marcel Rebro: Fico, spýtaj sa Putina, ako sa majú príbuzní jeho obetí
  8. Radko Mačuha: Hory majú oči.
SkryťZatvoriť reklamu