SME
reklama

Ford Puma sa vracia ako crossover s vaňou v kufri

Puma ponúkne praktický kufor, hybridný pohon aj masážne sedadlá.

(Zdroj: Ford)

KOLÍN NAD RÝNOM. Ford už dávnejšie ohlásil, že sa chystá po sedemnástich rokoch oživiť meno Puma. Namiesto malého kupé však tentokrát bude označovať kompaktný crossover.

Automobilky takéto autá v posledných rokoch chrlia jedno za druhým a ich predaje sú lepšie ako kedykoľvek predtým. Niet sa čomu diviť, že aj Ford si chcel ukrojiť kus koláča, najmä po nie veľmi dobrých predajoch modelu Ecosport.

Tentokrát to vyzerá, že sa vydali správnym smerom a z Pumy sa stal štýlový kompaktný crossover, ktorý má zákazníkom čo ponúknuť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V prehustenom segmente plnom zaujímavých tvarov je veľmi dôležitý dizajn, a ten vo Forde zvládli na výbornú. Podobne ako pri pôvodnej Pume, dizajn pôsobí skôr milo ako agresívne, čo je v dnešnej dobe celkom vítanou zmenou.

Predná časť nesie tvary typické pre najnovšie Fordy, úzke zamračené svetlá by ste tu ale hľadali márne. Puma pôsobí milo, možno až trocha prekvapene. Napriek výrazným zmenám a rozdielu sedemnástich rokov je vidieť tiež inšpiráciu pôvodným kupé.

Dizajnom vôbec nezaostávajú ani výrazne tvarované boky so širokými nárazníkmi. Zadnej časti dominuje výrazné označenie modelu umiestnené medzi svetlami s atraktívnou grafikou.

Ford predstavil nový crossover vo verzii ST-Line, ktorá k autu pridáva ešte niekoľko vizuálnych vylepšení. Patria k nim lesklé čierne doplnky, nová mriežka chladiča a výrazný zadný spojler. Sedí na športovejšom podvozku a na výber je z 18- alebo 19-palcových diskov kolies.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Podobne ako predtým malé kupé, aj novinka si vypožičala platformu z modelu Fiesta. S dĺžkou 4 186 mm, výškou 1 537 mm a šírkou 1 805 sa oproti Fieste o niečo nafúkla.

Tajnou zbraňou je kufor

Pri dizajne sa nezabudlo ani na praktickosť a Puma tak podľa Fordu ponúka najväčší batožinový priestor v segmente s objemom 456 litrov. Priestor by mal byť tiež dobre využiteľný a pod dvojitým dnom sa dokonca skrýva akýsi odtok, ktorý vám umožní priestor pod dnom kufra jednoducho vypláchnuť.

Prečítajte si tiež: Ford oživí model Puma, nebude to však malé kupé Čítajte 

Informácie vodičovi sprostredkuje namiesto analógových prístrojov displej s uhlopriečkou 12,3 palca. Inak dizajn pripomína Fiestu, čo prekvapí asi málokoho.

Zákazníkov má prilákať aj mimoriadne bohatá výbava. Na palube je multimediálny systém SYNC3 a Puma dokáže tiež vytvoriť hotspot cez ktorý sa na internet pripojí až desať zariadení.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pre tých najnáročnejších Ford ponúkne ďalšie prvky výbavy, ktoré v tomto segmente rozhodne nepatria k štandardu. Za príplatok vám malý crossover vybavia aj sedadlami s masážnou funkciou alebo prémiovým audiosystémom B&O s desiatimi reproduktormi.

Ako sa dalo očakávať, o pohon sa postarajú litrové trojvalce EcoBoost, ktoré vo verziách EcoBoost Hybrid spolupracujú s elektromotorom. Systém využíva napätie 48V a bude dostupný v dvoch variantoch s výkonom 125 alebo 155 koní.

Benzínový trojvalec EcoBoost dokáže ponúknuť 125 koní aj bez pomoci elektromotora. Časom pribudne tiež najslabší benzínový trojvalec s výkonom 95 koní aj vznetový motor EcoBlue. Všetky motory sú spojené výlučne s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou a poháňajú prednú nápravu, hoci sedemstupňový automat je tiež na ceste.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na cenu si ešte budeme musieť počkať, tú nám výrobca prezradí až počas autosalónu vo Frankfurte. Výroba by mala odštartovať na jeseň v Rumunsku a na trh sa Puma dostane ešte pred koncom tohto roka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Deň narcisov už po piatykrát v dm
  2. Nissan Qashqai: Facelift prináša množstvo inovatívnych vylepšení
  3. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  4. Gymnazisti z Nového Mesta nad Váhom sa h3kovali
  5. Aj jedenáste ocenenie Slovak Superbrands Award putuje do dm
  6. Autocentrá AAA AUTO už za prvý štvrťrok predali 26 000 vozidiel
  7. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  8. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 835
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 399
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 851
  4. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 3 438
  5. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 134
  6. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 886
  7. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 368
  8. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 1 909
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ondřej Havelka: Nazí adamité. Africké bohoslužby v rouše Evině
  2. Portu Fin Blog: Pri investovaní treba pamätať aj na poplatky, vedia si vypýtať tisíce eur
  3. Lucia Kleštincová: Prepíšme (inak dopredu istú) budúcnosť demokracie EÚ
  4. Viktor Pamula: Viceprimátor poslancom
  5. Danica Chames: Ako (ne)rozbehnúť malý online biznis
  6. Jozef Varga: Krkavci / 59. /
  7. Ľuboš Vodička: Viedeň, Gustav Klimt a Secesia
  8. Jan Pražák: Cizinka s rozměrnou kabelou
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 113 141
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 74 573
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 268
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 696
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 472
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 582
  7. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 16 730
  8. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 10 877
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu