SME

Ford Puma sa vracia ako crossover s vaňou v kufri

Puma ponúkne praktický kufor, hybridný pohon aj masážne sedadlá.

(Zdroj: Ford)

KOLÍN NAD RÝNOM. Ford už dávnejšie ohlásil, že sa chystá po sedemnástich rokoch oživiť meno Puma. Namiesto malého kupé však tentokrát bude označovať kompaktný crossover.

Automobilky takéto autá v posledných rokoch chrlia jedno za druhým a ich predaje sú lepšie ako kedykoľvek predtým. Niet sa čomu diviť, že aj Ford si chcel ukrojiť kus koláča, najmä po nie veľmi dobrých predajoch modelu Ecosport.

Tentokrát to vyzerá, že sa vydali správnym smerom a z Pumy sa stal štýlový kompaktný crossover, ktorý má zákazníkom čo ponúknuť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V prehustenom segmente plnom zaujímavých tvarov je veľmi dôležitý dizajn, a ten vo Forde zvládli na výbornú. Podobne ako pri pôvodnej Pume, dizajn pôsobí skôr milo ako agresívne, čo je v dnešnej dobe celkom vítanou zmenou.

Predná časť nesie tvary typické pre najnovšie Fordy, úzke zamračené svetlá by ste tu ale hľadali márne. Puma pôsobí milo, možno až trocha prekvapene. Napriek výrazným zmenám a rozdielu sedemnástich rokov je vidieť tiež inšpiráciu pôvodným kupé.

Dizajnom vôbec nezaostávajú ani výrazne tvarované boky so širokými nárazníkmi. Zadnej časti dominuje výrazné označenie modelu umiestnené medzi svetlami s atraktívnou grafikou.

Ford predstavil nový crossover vo verzii ST-Line, ktorá k autu pridáva ešte niekoľko vizuálnych vylepšení. Patria k nim lesklé čierne doplnky, nová mriežka chladiča a výrazný zadný spojler. Sedí na športovejšom podvozku a na výber je z 18- alebo 19-palcových diskov kolies.

SkryťVypnúť reklamu

Podobne ako predtým malé kupé, aj novinka si vypožičala platformu z modelu Fiesta. S dĺžkou 4 186 mm, výškou 1 537 mm a šírkou 1 805 sa oproti Fieste o niečo nafúkla.

Tajnou zbraňou je kufor

Pri dizajne sa nezabudlo ani na praktickosť a Puma tak podľa Fordu ponúka najväčší batožinový priestor v segmente s objemom 456 litrov. Priestor by mal byť tiež dobre využiteľný a pod dvojitým dnom sa dokonca skrýva akýsi odtok, ktorý vám umožní priestor pod dnom kufra jednoducho vypláchnuť.

Prečítajte si tiež: Ford oživí model Puma, nebude to však malé kupé Čítajte 

Informácie vodičovi sprostredkuje namiesto analógových prístrojov displej s uhlopriečkou 12,3 palca. Inak dizajn pripomína Fiestu, čo prekvapí asi málokoho.

Zákazníkov má prilákať aj mimoriadne bohatá výbava. Na palube je multimediálny systém SYNC3 a Puma dokáže tiež vytvoriť hotspot cez ktorý sa na internet pripojí až desať zariadení.

SkryťVypnúť reklamu

Pre tých najnáročnejších Ford ponúkne ďalšie prvky výbavy, ktoré v tomto segmente rozhodne nepatria k štandardu. Za príplatok vám malý crossover vybavia aj sedadlami s masážnou funkciou alebo prémiovým audiosystémom B&O s desiatimi reproduktormi.

Ako sa dalo očakávať, o pohon sa postarajú litrové trojvalce EcoBoost, ktoré vo verziách EcoBoost Hybrid spolupracujú s elektromotorom. Systém využíva napätie 48V a bude dostupný v dvoch variantoch s výkonom 125 alebo 155 koní.

Benzínový trojvalec EcoBoost dokáže ponúknuť 125 koní aj bez pomoci elektromotora. Časom pribudne tiež najslabší benzínový trojvalec s výkonom 95 koní aj vznetový motor EcoBlue. Všetky motory sú spojené výlučne s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou a poháňajú prednú nápravu, hoci sedemstupňový automat je tiež na ceste.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na cenu si ešte budeme musieť počkať, tú nám výrobca prezradí až počas autosalónu vo Frankfurte. Výroba by mala odštartovať na jeseň v Rumunsku a na trh sa Puma dostane ešte pred koncom tohto roka.

Ford
Odoberať tému

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 16 875
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 793
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 5 860
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 400
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 4 232
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 722
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 275
  8. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 1 897
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Zuzana Pelaez: O šialenej slovenskej Veľkej noci a o tých zahraničných, nepornografických.
  2. Milan Srnka: „Škaredý Ovečkin“, legenda kolaborujúca s vojnovým zločincom
  3. Emil Sútor : Čo je sójový lecitín a prečo ho nájdete v čokoláde?
  4. Anton Lisinovič: Recenzia: Setkání se smrtí (kniha)
  5. Martin Eštočák: Zdražie parkovanie v Prešove o 100 %? Návrh, ktorý zatiaľ neprešiel, no občania by mali byť v strehu
  6. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  7. Vladimír Bojničan: Dodatok 2. Ku blogu - Dnes je to už jasné: dogmatické konzervy a klerikáli sa rozhodli rozbiť západnú civilizáciu
  8. Lukáš Čelinák: Regulácia cien potravín: Nástroj k ožobračeniu tých najchudobnejších?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 978
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 71 384
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 46 327
  4. Rado Surovka: Raši dostal padáka 32 506
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 024
  6. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 21 726
  7. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 067
  8. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 571
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  6. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťZatvoriť reklamu