SME
Streda, 27. január, 2021 | Meniny má BohušKrížovkyKrížovky

Volkswagenu a Fiatu Chrysler hrozia pokuty za nesplnenie emisných cieľov

Sankcie nehrozia len Volvu a Toyote.

Logo Volkswagenu.Logo Volkswagenu. (Zdroj: TASR/AP)

BERLÍN. Automobilové koncerny Volkswagen (VW) a Fiat Chrysler Automobiles (FCA) by mohli čeliť pokutám až do výšky 1,83 miliardy eur v prípade VW a 746 miliónov eur pre FCA, ak nesplnia emisné ciele Európskej únie (EÚ) stanovené na rok 2021. Vyplýva to zo štúdie spoločnosti AlixPartners.

Prečítajte si tiež: Koncern Fiat Chrysler stiahol ponuku na fúziu s Renaultom Čítajte 

Výsledky štúdie, ktoré poradenská firma uverejnila v stredu, tak ukazujú, aké ťažké bude pre výrobcov áut znížiť do roku 2021 priemerné emisie z osobných automobilov na 95 gramov oxidu uhličitého (CO2) na kilometer, ako to určujú európske ciele.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

AlixPartners pri odhade možných pokút vychádzal z úrovne emisií, ktoré vozidlá týchto výrobcov produkovali na konci roka 2017. Odvtedy veľké automobilky znížili emisie CO2 vďaka vyššiemu predaju elektrických a hybridných vozidiel.

Najväčšia pokuta hrozí Volkswagenu

Volkswagen v tejto súvislosti vyhlásil, že plánuje splniť európske pravidlá, zatiaľ čo Fiat Chrysler povedal, že sa bude usilovať o čo najlacnejší spôsob dodržania noriem, čo môže zahŕňať aj zaplatenie pokút.

Podľa štúdie automobilky Volvo a Toyota sú jedinými hlavnými výrobnými skupinami, ktorým nehrozia sankcie a mohli by predať svoje prebytočné emisné kredity iným výrobcom.

Skupine Volkswagen hrozí najväčšia pokuta, pretože je najväčším výrobcom áut v Európe. Na splnenie emisných pravidiel Európskej únie (EÚ) plánuje začať v roku 2020 s masovou výrobou elektromobilov.

Skryť Vypnúť reklamu

Elmar Kades, výkonný riaditeľ spoločnosti AlixPartners ale upozorňuje, že koncern VW vyrába ťažšie autá a má veľký podiel na trhu s dieselovými modelmi. Čaká ho tak veľa práce, ak chce zmierniť možné sankcie.

Predaj áut bude stagnovať alebo klesať

Prečítajte si tiež: Volkswagen má veľké plány. Bratislavský závod je zatiaľ mimo hry, prepúšťa ľudí Čítajte 

Spoločnosť AlixPartners vo svojej štúdii Global Automotive Outlook uviedla, že predaj áut bude v najbližších troch rokoch stagnovať alebo klesať, čo zasiahne marže automobiliek aj ich dodávateľov. A zvlášť tých výrobcov, ktorí sa snažia vybalansovať predaj elektrických a spaľovacích motorov.

Výroba spaľovacích motorov a dizajn a produkcia plne elektrických vozidiel súčasne stojí automobilky miliardy eur ročne.

"Jedným z najdramatickejších vývojov je, keď dopyt stagnuje alebo klesá, zatiaľ čo investície sú vysoké," uviedol Kades, ktorý ako protiopatrenie pri zhoršovaní marže odporúča znižovanie nákladov.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  2. Hygge ako životný štýl
  3. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  4. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  5. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  6. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  7. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  8. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  9. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  10. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  1. Garmin predstavuje Lily, svoje najmenšie inteligentné hodinky
  2. Babylon Berlín: Najdrahší nemecký seriál
  3. Potravinové intolerancie bude KRAJ riešiť aj tento rok
  4. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  5. Závod zamestnáva 500 ľudí. Tatravagónka v Trebišove má 50 rokov
  6. Spoločnosť BILLA v novom e-booku radí, ako sa stravovovať zdravo
  7. Počas koronakrízy vzrástli obavy z dopadov práceneschopnosti
  8. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  9. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  10. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 20 269
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 18 659
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 18 397
  4. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí 13 298
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 8 115
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 775
  7. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 7 399
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 274
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 094
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 949
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Autá Volkswagen

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Európska únia
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Predseda vlády SR Igor Matovič (v popredí) počas tlačovej konferencie.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 241-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 4 361 obetí. Na Slovensku sa skončilo celoplošné testovanie, platia nové opatrenia.

13 h

Bratislava a Kežmarok sú nakoniec zelené.

1 h
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Ďalší testovací „úspech“

Peter Tkačenko

Matovič potrebuje ostatných rovnako ako oni jeho.

2 h

Neprehliadnite tiež

Hyundai Tucson N Line

Dostane rôzne stupne hybridných pohonov.

7 h
Lepiaca sada pri defekte môže, ale aj nemusí pomôcť.

Lepiaca sada je rýchlou, ale nespoľahlivou záchranou.

26. jan
Chevrolet Corvette Stingray

Dnes má jeho kabriolet už slušnú hodnotu.

25. jan
Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

23. jan