MODENA. Je dosť pravdepodobné, že o talianskej značke De Tomaso, ktorá v minulosti vyrábala športové autá, ste nikdy nepočuli. V roku 1959 ju založil argentínsky pretekár a podnikateľ Alejandro de Tomaso.
Najznámejším modelom bol športiak Pantera vyrábaný od roku 1971 až do 1992. Auto dizajnom pripomínalo Lambroghini a bolo zaujímavým taliansko-americkým spojením. Karosériu totiž navrhol Tom Tjaarda, ktorý bol Američan, ale pracoval pre talianske štúdio Ghia.
Panteru poháňal 5,8-litrový vidlicový osemvalec od Fordu, ktorý bol kombinovaný s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Auto sa vyrábalo v talianskej Modene a vyvážalo aj do USA. Za dve desaťročia vzniklo len 7 260 kusov, čo dnes Pantere pridáva na cene.
V 90. rokoch spravilo De Tomaso ešte pokus o nástupcu Pantery, ale z oblejšie tvarovaného modelu Guara vzniklo len 50 kusov. Alejandro de Tomaso mal popritom rozbehnuté spolupráce s ďalšími automobilkami, až do svojho konca - zomrel v roku 2003.
Pôvodný názov, nový majiteľ
Značka De Tomaso postupne upadala do zabudnutia, až kým ju v roku 2014 nekúpila spoločnosť Ideal Team Ventures. Stojí za ňou Norman Choi, podnikateľ z Hongkongu, ktorý stvoril aj značku Apollo so superšportiakom Apollo Intesa Emozione, ktorý poháňa 780-koňový dvanásťvalec.