SME
Streda, 21. október, 2020 | Meniny má UršuľaKrížovkyKrížovky

Ricciardo prešiel okruh v Goodwoode s ručnou brzdou

Predviedol sa na novom Renaulte Megane R.S. Trophy R.

Načítavam video...

GOODWOOD. Na festivale rýchlosti v Goodwoode sa dajú vidieť neuveriteľné veci. Počas niekoľkých dní sa na trati ukáže všetko, od prototypov a nových modelov až po pretekárske autá staré sto rokov.

Aby sa medzi úžasnými kúskami nestratili, vodiči často pri jazde spravia pre divákov poriadnu šou. V posledných rokoch sa o ňu starajú prevažne profesionálni drifteri.

Jazda bokom a dym zo spálených pneumatík sú skvelým divadlom pre návštevníkov. Čo však vymyslieť, keď dostanete auto s predným pohonom?

Zaujímavo sa vynašiel pilot Formule 1 Daniel Ricciardo, ktorý jazdí za tím Renault. Predviesť mal nový Renault Megane R.S. Trophy R, ktorý má poháňanú prednú nápravu.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Aby divákov zaujal, rozhodol sa využiť mokrý asfalt a mechanickú ručnú brzdu v odľahčenom hatchbacku. Výsledkom je netradičná jazda, ktorú môžete vidieť na videu nižšie.

K pneumatikám táto jazda šetrná skutočne nie je, ale musíme uznať, že niečo podobné sme ešte nevideli. Rýchlosťou určite žiadne rekordy neprekoná, no ani nemusí. Ľudí zaujala a musíme uznať, že Ricciardo náročnú jazdu zvládol úžasne.

Súvisiaci článok Renault Megane R.S. dospel, ale baviť sa nezabudol Čítajte 

Renault Megane R.S. Trophy R totiž už jeden rekord má, a to pravdepodobne ten najdôležitejší, ten, pre ktorý celé auto vzniklo. Rovnako ako všetci jeho predchodcovia sa stal najrýchlejším autom s predným pohonom na slávnom Nürburgringu.

Severnú slučku okruhu nedávno zvládol za sedem minút a štyridsať sekúnd. Tento čas môžeme vidieť aj hrdo vystavený na boku Ricciardovho auta. Z trónu tak po takmer dvoch rokoch zosadil Hondu Civic Type R.

Skryť Vypnúť reklamu

Ušetriť treba každý gram

Rovnako ako Ricciardova jazda, aj samotný Megane R.S. Trophy R je mimoriadne zaujímavým autom. Prešlo si skutočne extrémnou odtučňovacou kúrou, ktorá z neho spravila pravdepodobne najostrejší hatchback na trhu.

Medzi najväčšie výhody športových hatchbackov patrí ich každodenná použiteľnosť napriek vysokému výkonu. Tú však limitovaná séria Trophy R obetovala v prospech rýchlosti.

Na tomto aute sa snažili ušetriť každý gram, o čom svedčí aj absencia zadných sedadiel alebo zadného stierača. Namiesto zadných sedadiel si však môžete objednať špeciálne popruhy, ktoré vám pomôžu na trať priviezť druhú sadu kolies.

Zmizol tiež systém natáčania zadných kolies 4Control, čím Renault ušetril takmer 38 kilogramov. Sklá v zadných dverách sú tenšie a nedajú sa stiahnuť, o poriadny zvuk sa postará titánový výfuk Akrapovič.

Skryť Vypnúť reklamu

Nešetrilo sa ani karbónom, ktorý je veľmi obľubeným materiálom keď treba šetriť hmotnosť. Vyrobená je z neho kapota, difúzor, alebo dokonca disky kolies, za ktoré si však Renault vypýta mastný príplatok.

Podobne nevídanou vecou sú pri hot hatchoch karbón-keramické brzdové kotúče, ktoré chladí vzduch prúdiaci cez otvory, ktoré zostali v spodnej časti nárazníku namiesto svetiel. Týmito príplatkovými brzdami však Renault vybaví iba 30 z celkovej série 500 kusov.

Celkovo váha automobilu klesla asi o 150 kilogramov oproti obyčajnej verzii Trophy. Motor zostal bez zmien, stále dodáva 300 koní z 1,8 litra objemu. Tentokrát je však dostupný iba s manuálnou prevodovkou.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  2. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  3. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  6. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  7. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  8. Zelená Bratislava
  9. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  10. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  1. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  3. Prebudili ste sa už v sude, sene alebo teepee? Je to zážitok!
  4. Počas pandémie je dôležité aj správne kúrenie
  5. Bezbariérové vozidlo
  6. Na NFŠ môže byť rýchlo 72 špeciálnych lôžok pre COVID 19
  7. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  8. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  9. Zelená Bratislava
  10. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 29 153
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 118
  3. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 15 136
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 744
  5. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 12 762
  6. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 366
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 409
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 264
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 184
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 8 936
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Renault

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Kompaktné autá, Goodwood
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Dobré ráno

Dobré ráno: Prvé dni po pôrode ovplyvnia celý život, aj tak delíme matky od detí

V roku 2018 sa na Slovensku narodilo predčasne štyritisíc detí.

Podcast Dobré Ráno.
Ilustračné foto.
Stĺpček Zuzany Kepplovej

Ako by Trnku potrestali u Emira Kusturicu

Sebaočistu prokuratúra ani len nepredstiera.

Zuzana Kepplová, komentátorka denníka SME.

Neprehliadnite tiež

Hyundai Tucson
Renault Mégane eVision Concept
Nový Ford Kuga PHEV zhorel len deň po registrácií v nemeckom Wiesbadene.

Dacia Spring sa stane najlacnejším elektromobilom

Zo začiatku nebude v predaji pre bežných zákazníkov.

Dacia Spring Electric