SME
Sobota, 27. február, 2021 | Meniny má AlexanderKrížovkyKrížovky

Ricciardo prešiel okruh v Goodwoode s ručnou brzdou

Predviedol sa na novom Renaulte Megane R.S. Trophy R.

Načítavam video...

GOODWOOD. Na festivale rýchlosti v Goodwoode sa dajú vidieť neuveriteľné veci. Počas niekoľkých dní sa na trati ukáže všetko, od prototypov a nových modelov až po pretekárske autá staré sto rokov.

Aby sa medzi úžasnými kúskami nestratili, vodiči často pri jazde spravia pre divákov poriadnu šou. V posledných rokoch sa o ňu starajú prevažne profesionálni drifteri.

Jazda bokom a dym zo spálených pneumatík sú skvelým divadlom pre návštevníkov. Čo však vymyslieť, keď dostanete auto s predným pohonom?

Zaujímavo sa vynašiel pilot Formule 1 Daniel Ricciardo, ktorý jazdí za tím Renault. Predviesť mal nový Renault Megane R.S. Trophy R, ktorý má poháňanú prednú nápravu.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Aby divákov zaujal, rozhodol sa využiť mokrý asfalt a mechanickú ručnú brzdu v odľahčenom hatchbacku. Výsledkom je netradičná jazda, ktorú môžete vidieť na videu nižšie.

K pneumatikám táto jazda šetrná skutočne nie je, ale musíme uznať, že niečo podobné sme ešte nevideli. Rýchlosťou určite žiadne rekordy neprekoná, no ani nemusí. Ľudí zaujala a musíme uznať, že Ricciardo náročnú jazdu zvládol úžasne.

Súvisiaci článok Renault Megane R.S. dospel, ale baviť sa nezabudol Čítajte 

Renault Megane R.S. Trophy R totiž už jeden rekord má, a to pravdepodobne ten najdôležitejší, ten, pre ktorý celé auto vzniklo. Rovnako ako všetci jeho predchodcovia sa stal najrýchlejším autom s predným pohonom na slávnom Nürburgringu.

Severnú slučku okruhu nedávno zvládol za sedem minút a štyridsať sekúnd. Tento čas môžeme vidieť aj hrdo vystavený na boku Ricciardovho auta. Z trónu tak po takmer dvoch rokoch zosadil Hondu Civic Type R.

Skryť Vypnúť reklamu

Ušetriť treba každý gram

Rovnako ako Ricciardova jazda, aj samotný Megane R.S. Trophy R je mimoriadne zaujímavým autom. Prešlo si skutočne extrémnou odtučňovacou kúrou, ktorá z neho spravila pravdepodobne najostrejší hatchback na trhu.

Medzi najväčšie výhody športových hatchbackov patrí ich každodenná použiteľnosť napriek vysokému výkonu. Tú však limitovaná séria Trophy R obetovala v prospech rýchlosti.

Na tomto aute sa snažili ušetriť každý gram, o čom svedčí aj absencia zadných sedadiel alebo zadného stierača. Namiesto zadných sedadiel si však môžete objednať špeciálne popruhy, ktoré vám pomôžu na trať priviezť druhú sadu kolies.

Zmizol tiež systém natáčania zadných kolies 4Control, čím Renault ušetril takmer 38 kilogramov. Sklá v zadných dverách sú tenšie a nedajú sa stiahnuť, o poriadny zvuk sa postará titánový výfuk Akrapovič.

Skryť Vypnúť reklamu

Nešetrilo sa ani karbónom, ktorý je veľmi obľubeným materiálom keď treba šetriť hmotnosť. Vyrobená je z neho kapota, difúzor, alebo dokonca disky kolies, za ktoré si však Renault vypýta mastný príplatok.

Podobne nevídanou vecou sú pri hot hatchoch karbón-keramické brzdové kotúče, ktoré chladí vzduch prúdiaci cez otvory, ktoré zostali v spodnej časti nárazníku namiesto svetiel. Týmito príplatkovými brzdami však Renault vybaví iba 30 z celkovej série 500 kusov.

Celkovo váha automobilu klesla asi o 150 kilogramov oproti obyčajnej verzii Trophy. Motor zostal bez zmien, stále dodáva 300 koní z 1,8 litra objemu. Tentokrát je však dostupný iba s manuálnou prevodovkou.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID
  2. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov
  3. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme
  4. Petit Press a RegioMedia rozbiehajú spoločný predaj v regiónoch
  5. Volkswagen Tiguan: takto by malo vyzerať rodinné auto!
  6. V sobotu do bezpečného Ománu so zľavou 486 eur
  7. Geis pomáha zvládať komplikácie v cezhraničnej preprave
  8. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje
  9. Online zľavy: Viete, kde ich vyhľadať?
  10. Šanca pre mladé talenty
  1. O2: Mentálne zdravie zamestnancov je pre nás veľkou prioritou
  2. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID
  3. Varso Tower od HB Reavis je najvyššou budovou v EÚ
  4. Dáma s pávím pierkom
  5. Slovensko zasiahla vlna nárastu dopytu po produktoch na kĺby!
  6. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť
  7. Získaj náskok pred štartom
  8. 2. ročník Social Awards Slovakia prichádza
  9. MetLife spustila online nahlasovanie poistných udalostí
  10. Minulý rok boli v priemere ukradnuté takmer tri autá denne
  1. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 15 341
  2. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje 12 374
  3. Séria dvoch príloh: Angličtina nielen pre maturantov 7 486
  4. Volkswagen Tiguan: takto by malo vyzerať rodinné auto! 7 402
  5. Ako vyzerá majetok Slovákov? Zvyšuje sa najmä z jedného dôvodu 6 936
  6. V sobotu do bezpečného Ománu so zľavou 486 eur 6 899
  7. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte 6 308
  8. Príbeh Patrika Tkáča a J&T, Lidl verzus Tesco a investičné tipy 5 871
  9. Zažite farebný Marakéš a hory Atlasu so slovenským sprievodcom 4 904
  10. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID 4 615
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Renault

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Kompaktné autá, Goodwood
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Riaditeľ národnej protizločineckej jednotky NAKA Branislav Zurian.

Svedčí proti nemu bývalý námestník SIS Boris Beňa.

8 h

Ktorá stratégia je tá správna?

9 h

Rok od prvého prípadu zaznamenali takmer dvadsaťtisíc mŕtvych.

4 h
Robbie Williams.

Michael Gracey napísal scenár z osobných rozhovorov.

25. feb

Neprehliadnite tiež

BMW 545e xDrive

Pohon v tomto aute dokáže zaujať aj zarytých odporcov.

25. feb
McLaren Artura

Prevodovka nového superšportu nemá spiatočku.

25. feb
Nové logo Peugeot.

Prvýkrát firma použila logo s levom v roku 1847.

25. feb
Maskovaná Škoda Fabia

Známe sú už motory aj rozmery auta.

25. feb